Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Binnenstad
CCD
Christelijk Democratisch centrum
Christelijk en Democratisch centrum
Christen-demokratisch Centrum
City
Directeur sociaal-cultureel centrum
Directrice centrum voor de kunsten
Directrice filmtheater
Ergonomische aspecten van stedelijk vervoer afwegen
Gevolgen van stedelijke verontreiniging
Gevolgen van stedelijke vervuiling
Manager sociocultureel centrum
Stadscentrum
Stadsgebied
Stadsuitbreiding
Stadsuitleg
Stedelijk centrum
Stedelijk gebied
Stedelijk uitbreiding
Stedelijke agglomeratie
Stedelijke economie
Stedelijke expansie
Stedelijke uitzaaiing
Stedelijke wildgroei
Verstedelijkt gebied

Vertaling van "stedelijk centrum " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
stedelijke agglomeratie [ stedelijk centrum ]

urban centre [ city centre ]


binnenstad | city | stadscentrum | stedelijk centrum

city core | downtown area(USA) | town centre | urban centre | urban core


aantastiging van het landschap door verspreide bebouwing | stadsuitbreiding | stadsuitleg | stedelijk uitbreiding | stedelijke expansie | stedelijke wildgroei

urban sprawl


stedelijk gebied [ stadsgebied | verstedelijkt gebied ]

urban area [ urbanised region | urban region | Metropolitan area(STW) ]


directrice filmtheater | manager sociocultureel centrum | directeur sociaal-cultureel centrum | directrice centrum voor de kunsten

arts center director | director of cultural center | cultural center manager | cultural centre director


Christelijk Democratisch centrum | Christelijk en Democratisch centrum | Christen-demokratisch Centrum | CCD [Abbr.]

Christian Democratic Centre party | CCD [Abbr.]




ergonomische aspecten van stedelijk vervoer afwegen | rekening houden met ergonomische aspecten van stedelijk vervoer

assess the ergonomic qualities of urban transportation | evaluate ergonomic aspects of urban transport infrastructure | consider ergonomic aspects of urban transportation | consider urban transportation ergonomics


gevolgen van stedelijke verontreiniging | gevolgen van stedelijke vervuiling

nature of impacts of urban pollution | science of urban pollution implications | nature of urban pollution implications | urban pollution implications


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
„stads- en voorstadsvervoersdiensten”: vervoersdiensten die als hoofddoel hebben te beantwoorden aan de behoeften van een stedelijk centrum of een agglomeratie, met inbegrip van een grensoverschrijdende agglomeratie, en aan de behoeften aan vervoer tussen dat centrum of die agglomeratie en de omliggende gebieden.

‧urban and suburban services‧ means transport services whose principal purpose is to meet the transport needs of an urban centre or conurbation, including a cross-border conurbation, together with transport needs between such a centre or conurbation and surrounding areas.


De behoefte aan sociale huisvesting varieert ook binnen de lidstaten, tussen stedelijke en plattelandsgebieden en ook binnen stedelijke gebieden, tussen het centrum en de voorsteden.

Social housing needs also vary within Member States between urban and rural areas and, within conurbations, between city centres and outlying areas.


geregeld vervoer dat wordt uitgevoerd door een niet in de lidstaat van ontvangst gevestigde vervoerder, in het kader van een internationale geregelde dienst overeenkomstig deze verordening, met uitzondering van vervoerdiensten die voorzien in de behoeften van een stedelijk centrum of een agglomeratie, alsook in de behoeften aan vervoer tussen dat centrum of die agglomeratie en de omliggende gebieden.

regular services, performed by a carrier not resident in the host Member State in the course of a regular international service in accordance with this Regulation with the exception of transport services meeting the needs of an urban centre or conurbation, or transport needs between it and the surrounding areas.


geregeld vervoer dat wordt uitgevoerd door een niet in de lidstaat van ontvangst gevestigde vervoerder, in het kader van een internationale geregelde dienst overeenkomstig deze Verordening, met uitzondering van vervoersdiensten die voorzien in de behoeften van een stedelijk centrum of een agglomeratie, alsook in de behoeften aan vervoer tussen dat centrum of die agglomeratie en de omliggende gebieden.

regular services, performed by a carrier not resident in the host Member State in the course of a regular international service in accordance with this Regulation with the exception of transport services meeting the needs of an urban centre or conurbation, or transport needs between it and the surrounding areas.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
geregeld vervoer dat wordt uitgevoerd door een niet in de lidstaat van ontvangst gevestigde vervoerder, in het kader van een internationale geregelde dienst overeenkomstig deze Verordening, met uitzondering van vervoersdiensten die voorzien in de behoeften van een stedelijk centrum of een agglomeratie, alsook in de behoeften aan vervoer tussen dat centrum of die agglomeratie en de omliggende gebieden.

regular services, performed by a carrier not resident in the host Member State in the course of a regular international service in accordance with this Regulation with the exception of transport services meeting the needs of an urban centre or conurbation, or transport needs between it and the surrounding areas.


Stedelijke gebieden en regionale centra worden niet alleen als doorgeefluik voor kennis en gespecialiseerde vaardigheden beschouwd, maar ook als promotors van mededinging, als stuwende krachten achter ontwikkeling en als motoren voor groei van de gehele regio waarin het stedelijke centrum zich bevindt.

Urban areas and regional centres are considered as conveyors of the regions' knowledge and skills excellence, promoters of competitiveness, development drivers and growth engines for the entire region in which the urban centre is located.


Het stelt stedelijke mobiliteit in het centrum van het Europese debat over de beste manier om mobiliteit te garanderen op een basis die duurzaam is voor de samenleving van vandaag en voor toekomstige generaties.

It puts urban mobility at the heart of the European debate about the best means of ensuring mobility on a basis that is sustainable for society today and for future generations.


Er zal tevens gebruik worden gemaakt van het Europees milieuobservatie- en -informatienetwerk (EIONET), dat is opgezet door de lidstaten van het Europees Milieuagentschap (EMA), en van documenten als de stedelijke atlas van het EMA en het Gemeenschappelijk centrum voor onderzoek waarin de verbanden worden onderzocht tussen de ongebreidelde stadsuitbreiding en de sociale en economische factoren die deze stadsuitbreiding veroorzaken.

It will also make use of the European Information and Environment Observation Network (EIONET), set up by the member countries of the European Environment Agency (EEA) and work such as the EEA and Joint Research Centre's Urban Atlas which assesses the links between urban sprawl and the social and economic factors that drive it.


(15) Aan de specifieke geluidsproblemen van luchthavens die in het centrum van grote stedelijke agglomeraties zijn gevestigd ("grootstedelijke luchthavens") dient tegemoet te worden gekomen door de mogelijkheid te creëren stringentere regels vast te stellen.

(15) The particular noise problems of airports which are located in the centre of large conurbations ("city airports") should be recognised by allowing for the introduction of more stringent rules.


b) "grootstedelijke luchthaven": een luchthaven in het centrum van een grote stedelijke agglomeratie met startbanen van maximum 2000 meter effectieve lengte die alleen point-to-point-diensten levert tussen of binnen Europese staten, en waar een aanzienlijk aantal mensen aantoonbaar hinder ondervindt van vliegtuiglawaai en extra vliegbewegingen bijzonder storend zijn gezien de reeds extreme geluidssituatie.

(b) "City airport" shall mean an airport in the centre of a large conurbation, of which no runway has a take-off run available of more than 2000 metres and which provides only point-to-point services between or within European states, where a significant number of people are objectively affected by aircraft noise and where any incremental increase in aircraft movements represents a particularly high annoyance in the light of the extreme noise situation.


w