Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Beurs voor onderzoek
Financiële steunprogramma's voor studenten
Schooltoelage
Studiebeurs
Studielening
Studietegemoetkomingen
Studietoelage
Studietoelages
Vormingsvergoeding

Vertaling van "studietoelages " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
studietoelages | financiële steunprogramma's voor studenten | studietegemoetkomingen

student grant programmes | student loan programmes | student financial aid program | student financial aid programmes


studietoelage [ beurs voor onderzoek | schooltoelage | studiebeurs | studielening | vormingsvergoeding ]

education grant [ education allowance | education subsidy | research grant | scholarship | student grant | study grant | study loan | training allowance | scholarships(UNBIS) ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
8. benadrukt de essentiële rol van vakbekwame en ondersteunende leerkrachten en opleiders om het voortijdig verlaten van de school, met name in onderontwikkelde gebieden, tegen te gaan en de inzetbaarheid van jongeren te verbeteren; benadrukt dat leerkrachten beter door scholen, opleidingsinstituten, plaatselijke gemeenschappen en het onderwijsbeleid moeten worden ondersteund, o.a. door meer efficiënte en geactualiseerde opleiding in nieuwe vaardigheden, zoals ondernemers- en ICT‑vaardigheden, bevordering van peer learning en de uitwisseling van beste praktijken, en gemakkelijker toegang tot opleidingskansen en verbeterde systemen van permanente BOO; benadrukt in dit verband het belang van investeren in levenslang leren voor leerkrachten; ...[+++]

8. Highlights the essential role of competent and supportive teachers and trainers in reducing early school leaving, especially in underdeveloped areas, and in improving the employability of young people; stresses that teachers need to be better supported by schools, training institutions, local communities and educational policies, e.g. through more efficient and up-to-date training in new skills, such as entrepreneurial and ICT skills, promotion of peer learning and exchange of best practices, and easier access to training opportunities and improved systems of continuous VET; stresses, in this regard, the importance of investing in lifelong learning development for teachers; strongly opposes any cutbacks in education budgets, especiall ...[+++]


8. benadrukt de essentiële rol van vakbekwame en ondersteunende leerkrachten en opleiders om het voortijdig verlaten van de school, met name in onderontwikkelde gebieden, tegen te gaan en de inzetbaarheid van jongeren te verbeteren; benadrukt dat leerkrachten beter door scholen, opleidingsinstituten, plaatselijke gemeenschappen en het onderwijsbeleid moeten worden ondersteund, o.a. door meer efficiënte en geactualiseerde opleiding in nieuwe vaardigheden, zoals ondernemers- en ICT-vaardigheden, bevordering van peer learning en de uitwisseling van beste praktijken, en gemakkelijker toegang tot opleidingskansen en verbeterde systemen van permanente BOO; benadrukt in dit verband het belang van investeren in levenslang leren voor leerkrachten; ...[+++]

8. Highlights the essential role of competent and supportive teachers and trainers in reducing early school leaving, especially in underdeveloped areas, and in improving the employability of young people; stresses that teachers need to be better supported by schools, training institutions, local communities and educational policies, e.g. through more efficient and up-to-date training in new skills, such as entrepreneurial and ICT skills, promotion of peer learning and exchange of best practices, and easier access to training opportunities and improved systems of continuous VET; stresses, in this regard, the importance of investing in lifelong learning development for teachers; strongly opposes any cutbacks in education budgets, especiall ...[+++]


28. benadrukt de essentiële rol van vakbekwame en ondersteunende leerkrachten en opleiders om het voortijdig verlaten van de school, met name in onderontwikkelde gebieden, tegen te gaan en de inzetbaarheid van jongeren te verbeteren; benadrukt dat leerkrachten beter door scholen, opleidingsinstituten, plaatselijke gemeenschappen en het onderwijsbeleid moeten worden ondersteund, o.a. door meer efficiënte en geactualiseerde opleiding in nieuwe vaardigheden, zoals ondernemers- en ICT-vaardigheden, bevordering van peer learning en de uitwisseling van beste praktijken, en gemakkelijker toegang tot opleidingskansen en verbeterde systemen van permanente BOO; benadrukt in dit verband het belang van investeren in levenslang leren voor leerkrachten ...[+++]

28. Highlights the essential role of competent and supportive teachers and trainers in reducing early school leaving, especially in underdeveloped areas, and in improving the employability of young people; stresses that teachers need to be better supported by schools, training institutions, local communities and educational policies, e.g. through more efficient and up-to-date training in new skills, such as entrepreneurial and ICT skills, promotion of peer learning and exchange of best practices, and easier access to training opportunities and improved systems of continuous VET; stresses, in this regard, the importance of investing in lifelong learning development for teachers; strongly opposes any cutbacks in education budgets, especial ...[+++]


Wanneer slechts een studietoelage voor een opleiding in een andere lidstaat wordt toegekend indien de opleiding de voortzetting is van een gedurende ten minste één jaar aan een Duitse onderwijsinstelling gevolgde opleiding, en wanneer geen toelage wordt toegekend aan studenten die om studieredenen in een grensstad wonen, is zijns inziens sprake van criteria die de studenten ontmoedigen om van hun recht van vrij verkeer gebruik te maken, en die niet in verhouding staan tot de nagestreefde doelstellingen

In his view, making grants to study in other Member States subject to the condition that the study should represent the continuation of a course of study of at least one year in a German establishment and denying grants to students who live in border towns for the purposes of study constitute criteria which deter students from exercising their freedom of movement and are excessive in relation to the aims pursued


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Daar heeft zij een jaar als kindermeisje gewerkt alvorens haar universitaire opleiding te beginnen. Voor die opleiding heeft zij bij de Duitse autoriteiten een studietoelage aangevraagd. Deze aanvraag is afgewezen op grond dat de Duitse wetgeving slechts een toelage toekent indien de opleiding de voortzetting is van een gedurende één jaar aan een Duitse onderwijsinstelling gevolgde opleiding.

Her application was rejected because, under German legislation , the grant was subject to the condition that the course of study should constitute the continuation of a course of study of one year in a German establishment.


Weliswaar beschikt een lidstaat over een ruime beoordelingsvrijheid bij het toekennen van een studietoelage voor het volgen van een opleiding in het buitenland en bij het stellen van voorwaarden daarvoor, maar hij moet daarbij het gemeenschapsrecht in acht nemen en de basisbeginselen daarvan, zoals het vrije verkeer, waarborgen.

In that connection, a Member State has a wide discretion in awarding grants to study outside the country and in fixing the conditions for them. However, it must respect Community law, safeguarding its fundamental principles, such as freedom of movement.


Zowel Morgan als Bucher hebben beroep ingesteld bij het Verwaltungsgericht Aachen. Dit heeft het Hof van Justitie verzocht, zich uit te spreken over het vrije verkeer van Europese studenten en over de studietoelage voor het volgen van een opleiding in een andere staat.

The administrative court in Aachen before which both women brought an action, asked the Court of Justice to rule on the question of freedom of movement for European students and grants to study in other Member States.


Bucher heeft bij de autoriteiten van Düren een studietoelage aangevraagd. Deze aanvraag is afgewezen omdat Bucher geen „vaste” verblijfplaats had in een grensstad, zoals de Duitse wetgeving vereist.

Ms Bucher applied to the authorities in Düren for a grant, which she was refused on the ground that she was not ‘permanently’ resident near a border as required by the German legislation.


Onder de begrippen studietoelage en studiebeurs voor beroepsopleiding vallen geen maatregelen die worden gefinancierd uit hoofde van de sociale bijstand.

The notion of study grants in the field of vocational training does not cover measures which are financed under social assistance schemes.


Bovendien kan de toegang tot een studietoelage afhankelijk zijn van het feit dat degene die een dergelijke toelage aanvraagt, op zichzelf voldoet aan de voorwaarden voor het verwerven van de status van langdurig ingezetene.

Moreover, access to study grants may be dependent on the fact that the person who applies for such grants fulfils on his/her own the conditions for acquiring long-term resident status.




Anderen hebben gezocht naar : beurs voor onderzoek     financiële steunprogramma's voor studenten     schooltoelage     studiebeurs     studielening     studietoelage     studietoelages     vormingsvergoeding     


datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'studietoelages' ->

Date index: 2024-11-09
w