Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Linguïstische opleiding
Onderwijs in de moderne talen
Taalonderricht
Taalonderwijs
Talenonderricht
Talenonderwijs

Traduction de «taalonderwijs » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


taalonderwijs [ linguïstische opleiding ]

language teaching [ linguistic training | language instruction(UNBIS) ]


taalonderricht | taalonderwijs | talenonderricht | talenonderwijs

language training | linguistic training


onderwijs in de moderne talen | taalonderwijs

foreign language teaching
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
- Het Europees Fonds voor de integratie van onderdanen van derde landen kan in aanvulling op het ESF ook een bijdrage leveren aan de verbetering en aanpassing van de vaardigheden van immigranten, met name door voor het vertrek uit het land van herkomst voorbereidende maatregelen (zoals bijvoorbeeld beroepsonderwijs en taalcursussen) en taalonderwijs in de lidstaat van verblijf te ondersteunen.

- The European Fund for the integration of third country nationals can also contribute – complementing the ESF - in upgrading and adapting immigrants' skills, in particular by supporting pre-travel measures (e.g. vocational and language training) in the country of origin, and language courses in the Member State of residence.


Androulla Vassiliou, Europees commissaris voor Onderwijs, Cultuur, Meertaligheid en Jeugdzaken, en Stefania Giannini, de Italiaanse minister van Onderwijs, nemen deel aan het evenement, waar deskundigen debatteren over de manier om de kwaliteit en de doelmatigheid van het taalonderwijs te verbeteren en het taalonderwijs binnen ruimere vaardighedenstrategieën te bevorderen.

Androulla Vassiliou, European Commissioner for Education, Culture, Multilingualism and Youth, and Stefania Giannini, Italian Minister of Education, will be among the participants at the event, where experts will discuss how to increase the quality and efficiency of language teaching, as well as how to promote language education in broader skills strategies.


Voor de Commissie is de wedstrijd Juvenes Translatores eveneens een manier om de waarde van het taalonderwijs en ons meertaligheidsbeleid onder de aandacht te brengen.

For the Commission, the Juvenes Translatores contest is also a way of raising awareness of the value of language learning and our policy of multilingualism.


Ook kunnen scholen door de wedstrijd iets van elkaar opsteken en verschillende methoden van taalonderwijs uitproberen.

It also gives schools an opportunity to learn from each other and try out different methods of language teaching.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
de leerkrachten aan te moedigen innovatievere methoden toe te passen bij het geven van taalonderwijs, onder meer de op ICT gebaseerde methoden, en daarbij bijzondere aandacht te besteden aan achterstandsleerlingen en hun specifieke behoeften.

encourage teachers to use more innovative methods for the delivery of language learning, including those based on ICTs. Particular attention should be given to disadvantaged learners and their specific needs.


Dit zijn voor hogeronderwijsinstellingen en voor de lidstaten de sleutelprioriteiten inzake internationalisering at home en digitaal leren: – de internationale ervaring en competenties van het personeel van hogeronderwijsinstellingen benutten met het oog op de ontwikkeling van internationale onderwijsprogramma's ten voordele van zowel de niet-mobiele als de mobiele studenten; – studenten, onderzoekers en personeel meer mogelijkheden bieden om hun taalvaardigheden te ontwikkelen, in het bijzonder door taalonderwijs ter plaatse voor studenten die cursussen in het Engels volgen, om ten volle de voordelen van de taalkundige verscheidenheid ...[+++]

The key priorities on internationalisation at home and digital learning for higher education institutions and Member States are to: – Capitalise on the international experiences and competences of the staff of HEIs, aiming to develop international curricula for the benefit of both non-mobile and mobile learners; – Increase the opportunities offered to students, researchers and staff to develop their language skills, particularly local language tuition for individuals following courses in English, to maximise the benefits of European linguistic diversity; – Develop opportunities for international collaboration via online learning and ex ...[+++]


In dit verslag wordt geconcludeerd dat bijna alle lidstaten hun taalonderwijs hebben verbeterd, in het bijzonder het taalonderwijs voor jonge kinderen. In het middelbaar onderwijs hebben meer leerlingen de mogelijkheid gekregen twee vreemde talen te leren, al geldt deze tendens niet voor alle lidstaten.

The report concludes that nearly all Member States have improved their language teaching, especially for the younger age groups At secondary level, the teaching of two foreign languages has been made available to an increased number of students, but this trend does not apply to all Member States.


specifieke maatregelen om de toegang van migranten tot de arbeidsmarkt te vergroten en hun maatschappelijke integratie te bevorderen, door middel van opleiding en de erkenning van in het buitenland verworven kwalificaties, persoonlijke begeleiding, taalonderwijs, steun bij het opzetten van een bedrijf, voorlichting aan werkgevers en migranten over hun rechten en verplichtingen en betere naleving van de antidiscriminatieregels.

specific action to strengthen access of migrants to the labour market and facilitate their social integration, through training and validation of competences acquired abroad, personalised guidance, language training, appropriate support for entrepreneurship and raising awareness among employers and migrant workers of their rights and obligations, and strengthening the enforcement of anti-discrimination rules.


ontwikkeling van anti-uitsluitings- en antidiscriminatiestrategieën door acties ter bevordering van een gelijke-kansenbeleid en door het gericht toewerken naar vrouwen, immigranten en vluchtelingen: gepersonaliseerde begeleiding, opleiding en taalonderwijs, in het bijzonder gericht op de bijzondere behoeften van minderheden, kansarmen en uitgesloten personen, mobiele eenheden voor beroeps- en opleidingsoriëntering, verbetering van de gezondheidsdiensten en ontwenningscentra, investeringen in onderwijs- en gezondheidsvoorzieningen.

the development of an anti-exclusion and anti-discrimination strategy through actions furthering equal opportunities and targeting notably women, immigrants and refugees: counselling, training schemes and language training oriented to the specific needs of minorities and disadvantaged and marginalised people; mobile units for employment and training advice; improved health services and drug rehabilitation centres; investment in education and health facilities.


De Regeringen van de Lid-Staten en de Commissie van de Europese Gemeenschappen waren als volgt vertegenwoordigd : België : de heer Philipe MAHOUX Minister van Onderwijs van de Franse Gemeenschap Denemarken : de heer Ole VIG JENSEN Minister van Onderwijs Duitsland : de heer Dieter BREITENBACH Minister van Wetenschappen en Cultuur van Saarland Griekenland : de heer Georgios PAPANDREOU Minister van Onderwijs en Kerkelijke Zaken Spanje : de heer Gustavo SUÁREZ PERTIERRA Minister van Onderwijs en Wetenschappen Frankrijk : de heer François BAYROU Minister van Onderwijs Ierland : mevrouw Niamh BHREATHNACH Minister van Onderwijs Italië : de heer Giancarlo LOMBARDI Minister van Onderwijs Luxemburg : mevrouw Erna HENNICOT-SCHOEPGES Minister van Onder ...[+++]

The Governments of the Member States and the Commission of the European Communities were represented as follows: Belgium: Mr Philippe MAHOUX Minister for Education of the French- speaking Community Denmark: Mr Ole VIG JENSEN Minister for Education Germany: Mr Dieter BREITENBACH Minister for Science and Culture, Saarland Greece: Mr Georgios PAPANDREOU Minister for National Education and Religious Affairs Spain: Mr Gustavo SUÁREZ PERTIERRA Minister for Education and Science France: Mr François BAYROU Minister for Education Ireland: Ms Niamh BHREATHNACH Minister for Education Italy: Mr Giancarlo LOMBARDI Minister for Education Luxembourg: Mr Erna HENNICOT-SCHOEPGES Minister for National Education Austria Mr Erhard BUSEK Federal Minister for Ed ...[+++]




D'autres ont cherché : linguïstische opleiding     onderwijs in de moderne talen     taalonderricht     taalonderwijs     talenonderricht     talenonderwijs     


datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'taalonderwijs' ->

Date index: 2023-06-01
w