Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Taalonderricht
Taalonderwijs
Talenonderricht
Talenonderwijs

Vertaling van "talenonderricht " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
taalonderricht | taalonderwijs | talenonderricht | talenonderwijs

language training | linguistic training
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
9. beveelt alle lidstaten aan hun beste praktijk inzake talenonderricht en de opname van de Europese dimensie in het onderwijs met elkaar uit te wisselen om te garanderen dat de huidige initiatieven en initiatieven van vóór 2004 in alle EU-lidstaten worden verspreid;

9. Recommends an exchange of best practice between all Member States with regard to language teaching and the inclusion of European content in education, to ensure that the current initiatives, including those established pre-2004, are disseminated to all EU Member States;


6. dringt aan op de noodzaak tot voortdurende verbetering van het aanbod aan talenonderricht, bijvoorbeeld in het kader van het Comenius-gedeelte van het programma "Levenslang leren"; erkent voorts dat het in sommige lidstaten, en vooral in de Engelstalige, moeilijk is voldoende interesse en motivatie te behouden om een grondige kennis van andere Europese talen te verwerven en zo het niveau van wederzijds begrip en empathie in heel Europa hoog te houden; merkt in dit verband op dat het leren van de taal van buurvolkeren bijzonder belangrijk is;

6. Insists on the need for continued improvement in the provision of language teaching, for example within the COMENIUS section of the Lifelong Learning Programme; recognises furthermore that it is difficult, in some Member States, in particular for those whose mother tongue is English, to maintain sufficient interest and motivation in becoming proficient in other European languages, thus underpinning the level of mutual understanding and empathy across Europe; in this connection learning the languages of neighbouring peoples is especially important;


6. dringt aan op de noodzaak tot voortdurende verbetering van het aanbod aan talenonderricht, bijvoorbeeld in het kader van het Comenius-gedeelte van het programma ‘Levenslang leren’; erkent voorts dat het in sommige lidstaten, en vooral in de Engelstalige, moeilijk is voldoende interesse en motivatie te behouden om een grondige kennis van andere Europese talen te verwerven en zo het niveau van wederzijds begrip en empathie in heel Europa hoog te houden; merkt in dit verband op dat het leren van de taal van buurvolkeren bijzonder belangrijk is;

6. Insists on the need for continued improvement in the provision of language teaching, for example within the COMENIUS section of the lifelong learning programme; recognises furthermore that it is difficult, in some Member States, in particular for those whose mother tongue is English, to maintain sufficient interest and motivation in becoming proficient in other European languages, thus underpinning the level of mutual understanding and empathy across Europe; in this connection learning the languages of neighbouring peoples is especially important;


9. beveelt alle lidstaten aan hun beste praktijk inzake talenonderricht en de opname van de Europese dimensie in het onderwijs met elkaar uit te wisselen om te garanderen dat de huidige initiatieven en initiatieven van vóór 2004 in alle EU-lidstaten worden verspreid;

9. Recommends an exchange of best practice between all Member States with regard to language teaching and the inclusion of European content in education, to ensure that the current initiatives, including those established pre-2004, are disseminated to all EU Member States;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
De inspanningen ter verwezenlijking van de doelstelling van Barcelona op te voeren, bijvoorbeeld door meer, beter en relevanter talenonderricht aan te bieden in het algemene onderwijs, het BOO en het hoger onderwijs, en in het kader van levenslang leren.

Step up efforts to achieve the Barcelona objective, for example by enhancing the provision, quality and relevance of language teaching in general education, VET and higher education, as well as in the context of lifelong learning.


Leerlingen die het baccalaureaat behalen, krijgen meestal met succes toegang tot de universiteit voor een studie van hun keuze; het beantwoordt aan reeds lang bestaande pleidooien van het Parlement en de Raad om aan het talenonderricht in schoolcurricula een prominentere plaats te geven; en het is een mechanisme voor "de ontwikkeling van de Europese dimensie in het onderwijs", als vermeld in artikel 149, lid 2 van het Verdrag.

Students who obtain the Baccalaureate are generally successful in gaining admission to university to study the course of their choice; it meets long-standing calls by the Parliament and Council for a more prominent place to be given to language learning in school curricula; and it is a mechanism for 'developing the European dimension in education', as called for in Article 149§2 of the Treaty.


4. het onderwijs aan en de opleiding van leerkrachten en opleiders die betrokken zijn bij levenslang leren te verbeteren zodat zij de nodige onderwijsbekwaamheid voor de kennismaatschappij verwerven, en op die manier, naast andere doelstellingen, ieders toegang tot het talenonderricht en tot ICT's te bevorderen en de participatie in wetenschappelijke en technische studierichtingen te verhogen.

4. to improve the education and training of teachers and trainers involved in lifelong learning so that they acquire the necessary teaching skills for the knowledge society, thus promoting among other aims general access to language learning, access for all to ICTs, and increased participation in scientific and technical studies.


4. het onderwijs aan en de opleiding van leerkrachten en opleiders die betrokken zijn bij levenslang leren te verbeteren zodat zij de nodige onderwijsbekwaamheid voor de kennismaatschappij verwerven, en op die manier, naast andere doelstellingen, ieders toegang tot het talenonderricht en tot ICT's te bevorderen en de participatie in wetenschappelijke en technische studierichtingen te verhogen;

4. to improve the education and training of teachers and trainers involved in lifelong learning so that they acquire the necessary teaching skills for the knowledge society, thus promoting among other aims general access to language learning, access for all to ICTs, and increased participation in scientific and technical studies;


In het verslag worden de belangrijkste probleemgebieden geanalyseerd en een reeks aanbevelingen gedaan. Zo wordt gepleit voor meer en beter talenonderricht voor beginners, IT-vaardigheden, eenvoudiger stelsels voor overdracht van socialezekerheids- en pensioenrechten en een hervorming van de stelsels voor beroepsregulering en erkenning van vaardigheden en ervaring die in een andere lidstaat zijn opgedaan.

The report, which diagnoses the main problem areas and presents a series of recommendations, calls for more and better basic language training, ICT skills, simpler systems for transferring pensions and social security rights and an overhaul of systems to regulate professions and recognise skills and experience acquired in another member state.


Deze kunnen bijvoorbeeld betrekking hebben op vreemde-talenonderricht in het kader van maatregelen voor beroepsopleiding, stageperiodes in het buitenland, veelomvattende bijstand door sociale werkers of deelname aan de kosten van kinderopvang.

These may for example concern training for foreign languages in vocational training measures, periods of work experience abroad, comprehensive assistance by social workers or participation in cost of child care.




Anderen hebben gezocht naar : taalonderricht     taalonderwijs     talenonderricht     talenonderwijs     


datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'talenonderricht' ->

Date index: 2024-02-03
w