Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aplastische anemie
Bloedarmoede door tekort aan rode bloedlichaampjes
Deficiëntie
Een voorzien tekort aanmelden
Hypovitaminose
Mededeling doen van een voorzien tekort
Personeelstekort
Schaarste aan arbeidskrachten
Tekort
Tekort aan arbeidskrachten
Tekort aan vakkrachten
Tekort aan vakmensen
Tekort aan vitamine
Terugdringen van het tekort
Terugdringing van het tekort
Vitamine B2-tekort bij moeder

Vertaling van "tekort " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
tekort aan vakkrachten | tekort aan vakmensen

skills gap | skills shortage




tekort aan arbeidskrachten [ personeelstekort | schaarste aan arbeidskrachten ]

labour shortage [ lack of staff | staff shortage ]


terugdringen van het tekort | terugdringing van het tekort

deficit reduction


een voorzien tekort aanmelden | mededeling doen van een voorzien tekort

to declare an anticipated shortfall


vitamine B2-tekort bij moeder

A rare genetic disorder of metabolite absorption or transport with characteristics of persistently decreased riboflavin serum levels due to a primary genetic defect in the mother and which leads to clinical and biochemical findings consistent with a


anemie door vitamine B12-deficiëntie als gevolg van tekort aan 'intrinsic factor'

Vitamin B12 deficiency anaemia due to intrinsic factor deficiency


aplastische anemie | bloedarmoede door tekort aan rode bloedlichaampjes

aplastic anaemia | severe anaemia




hypovitaminose | tekort aan vitamine

hypovitaminosis | vitamin deficiency
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Nadat het uiteindelijke tekort in 2004 was uitgekomen op 2,9%, heeft de Raad de procedure in verband met het buitensporige tekort in reactie op het voor 2005 voorziene tekort van 6,2% opnieuw geopend en een correctie van de situatie uiterlijk vóór eind 2008 aanbevolen.

After the deficit outturn of 2.9% in 2004, the Council reopened the excessive deficit procedure in reaction to the foreseen 6.2% deficit for 2005, and recommended a correction of the situation by the end of 2008 at latest.


Sommige lidstaten kampen met een tekort aan goed opgeleide taalleraren. Het kan om een algemeen tekort gaan of om een tekort voor bepaalde talen of bepaalde vormen van onderwijs en opleidingen. Het is zaak deze tekorten te verhelpen en duurzame oplossingen te vinden.

Some Member States face shortages of adequately-qualified language teachers; these may be general shortages or may relate to certain languages or certain types of education or training; these shortages need to be addressed and sustainable solutions found.


In 2004 was er in ruwweg een derde van de lidstaten sprake van een tekort van meer dan 3% van het BBP | Het nominale begrotingssaldo is er in ruim de helft van de lidstaten op achteruitgegaan: in vier lidstaten is het overschot omgeslagen in een tekort en in tien andere is het tekort verslechterd, waarbij de achteruitgang bijzonder uitgesproken was in Griekenland en Polen.

In 2004, around one third of the Member States had deficits exceeding 3% of GDP | Nominal budget balances deteriorated in more than half of the Member States: a surplus turned negative in four Member States and the deficits worsened in ten more and markedly so in Greece and Poland.


Tekort (–) of overschot (+) [1A.1] is gelijk aan vorderingenoverschot (+)/vorderingentekort (–) (B.9) van S.13, is gelijk aan totale inkomsten [1A.7] minus totale uitgaven [1A.22], en is gelijk aan tekort (–) of overschot (+) van centrale overheid [1A.3], plus tekort (–) of overschot (+) van deelstaatoverheid [1A.4], plus tekort (–) of overschot (+) van lagere overheid [1A.5], plus tekort (–) of overschot (+) van de wettelijke soci ...[+++]

Deficit (–) or surplus (+) [1A.1] is equal to net lending (+)/net borrowing (–) (B.9) of S.13, is equal to total revenue [1A.7] minus total expenditure [1A.22], and is equal to deficit (–) or surplus (+) of central government [1A.3], plus deficit (–) or surplus (+) of state government [1A.4], plus deficit (–) or surplus (+) of local government [1A.5], plus deficit (–) or surplus (+) of social security funds [1A.6].


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
De categorie tekort (–) of overschot (+) [1A.1] is gelijk aan vorderingenoverschot (+)/vorderingentekort (–) (B.9) van S.13, is gelijk aan totaal inkomsten [1A.7] minus totaal uitgaven [1A.22], en is gelijk aan tekort (–) of overschot (+) van centrale overheid [1A.3], plus tekort (–) of overschot (+) van deelstaatoverheid [1A.4], plus tekort (–) of overschot (+) van lagere overheid [1A.5], plus tekort (–) of overschot (+) van de socialezekerheidsfondsen [1A.6].

Deficit (–) or surplus (+) [1A.1] is equal to net lending (+)/net borrowing (–) (B.9) of S.13, is equal to total revenue [1A.7] minus total expenditure [1A.22], and is equal to deficit (–) or surplus (+) of central government [1A.3], plus deficit (–) or surplus (+) of state government [1A.4], plus deficit (–) or surplus (+) of local government [1A.5], plus deficit (–) or surplus (+) of social security funds [1A.6].


Anderzijds wordt de sector reeds geconfronteerd met een tekort in het aanbod van geschoolde beroepsbeoefenaren, dat in de toekomst nog groter zal worden tenzij passende maatregelen worden genomen om dit tekort aan te pakken.

On the other hand, the sector is already facing a gap in supply of skilled professionals that will widen in the future unless appropriate measures are taken to address it.


Overeenkomstig artikel 2, lid 4, van Verordening (EG) nr. 1467/97 kunnen „relevante factoren” alleen in aanmerking worden genomen bij de stappen die leiden naar het besluit van de Raad overeenkomstig artikel 126, lid 6, van het Verdrag betreffende de werking van de Europese Unie over het al dan niet bestaan van een buitensporig tekort, indien volledig is voldaan aan de tweeledige voorwaarde dat het tekort dicht bij de referentiewaarde blijft en dat de overschrijding door het tekort van de referentiewaarde van tijdelijke aard is. In het geval van Slovenië is niet aan deze tweeledige voorwaarde voldaan.

According to Article 2(4) of Regulation (EC) No 1467/97, ‘relevant factors’ can only be taken into account in the steps leading to the Council decision on the existence of an excessive deficit in accordance with Article 126(6) of the Treaty on the Functioning of the European Union if the double condition — that the deficit remains close to the reference value and that its excess over the reference value is temporary — is fully met. In the case of Slovenia, this double condition is not met.


Overeenkomstig artikel 2, lid 4, van Verordening (EG) nr. 1467/97 kunnen „relevante factoren” alleen in aanmerking worden genomen bij de stappen die leiden naar het besluit van de Raad overeenkomstig artikel 126, lid 6, over het al dan niet bestaan van een buitensporig tekort indien volledig is voldaan aan de tweeledige voorwaarde, namelijk dat het tekort dicht bij de referentiewaarde blijft en dat de overschrijding door het tekort van de referentiewaarde van tijdelijke aard is. In het geval van België is niet aan deze tweeledige voorwaarde voldaan.

According to Article 2(4) of Regulation (EC) No 1467/97, ‘relevant factors’ can only be taken into account in the steps leading to the Council decision on the existence of an excessive deficit in accordance with Article 126(6) of the Treaty on the Functioning of the European Union if the double condition — that the deficit remains close to the reference value and that its excess over the reference value is temporary — is fully met. In the case of Belgium, this double condition is not met.


Overeenkomstig artikel 2, lid 4, van Verordening (EG) nr. 1467/97 kunnen „relevante factoren” alleen in aanmerking worden genomen bij de stappen die leiden naar een besluit van de Raad overeenkomstig artikel 126, lid 6, van het Verdrag betreffende de werking van de Europese Unie over het al dan niet bestaan van een buitensporig tekort, indien volledig is voldaan aan de tweeledige voorwaarde, namelijk dat het tekort dicht bij de referentiewaarde blijft en dat de overschrijding door het tekort van de referentiewaarde van tijdelijke aard is. In het geval van Duitsland is niet aan deze tweeledige voorwaarde voldaan.

According to Article 2(4) of Regulation (EC) No 1467/97, ‘relevant factors’ can only be taken into account in the steps leading to the Council Decision on the existence of an excessive deficit in accordance with Article 126(6) of the Treaty on the Functioning of the European Union if the double condition — that the deficit remains close to the reference value and that its excess over the reference value is temporary — is fully met. In the case of Germany, this double condition is not met.


Het tekort aan gekwalificeerde mensen op het gebied van de ICT en e-business lag in 2000 bij 13%. In 2000 is in Europa een tekort aan mensen met ICT-vaardigheden voor 1,2 miljoen banen vastgesteld en dit tekort zal mogelijkerwijs nog stijgen tot 1,7 miljoen banen in het jaar 2003.

Overall the shortage of skills for ICT and e-business professions reached 13% in 2000 and an ICT skills shortage equivalent to 1.2 million jobs was identified in Europe in 2000, with a possible increase to 1.7 million in 2003.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'tekort' ->

Date index: 2021-09-17
w