Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Collegiaal leren
Docenten en trainers leren hoe ze e-learning gebruiken
Docenten en trainers onderwijzen in e-leermethoden
Endometriumcellen buiten cyclus
Intercollegiaal leren
Klanten adviseren over onderhoud van leren schoeisel
Klanten raad geven over onderhoud van leren schoeisel
Leren onder gelijken
Leren van gelijken
Leren vasthouden van aangeboden auditoire stimuli
Memoriseren
Neventerm
Peer learning
Scenario's uit het hoofd leren
Scenario's van buiten leren
Scripts uit het hoofd leren
Scripts van buiten leren
Techniek van sociaal leren
Van buiten leren

Vertaling van "van buiten leren " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE


scripts uit het hoofd leren | scripts van buiten leren | scenario's uit het hoofd leren | scenario's van buiten leren

learn lines | recall script | memorise script | recollect lines




collegiaal leren | intercollegiaal leren | leren onder gelijken | leren van gelijken | peer learning

peer learning


docenten en trainers leren hoe ze e-learning gebruiken | docenten en trainers leren hoe ze moeten omgaan met e-leermethoden | docenten en trainers onderwijzen in e-leermethoden | onderwijzend personeel leren hoe ze e-leeromgevingen moeten inzetten

provide training on e-learning | train the e-trainer


klanten adviseren over onderhoud van leren schoeisel | klanten advies geven over onderhoud van leren schoeisel | klanten raad geven over onderhoud van leren schoeisel

recommend customers on leather footwear maintenance | suggest to customers on leather footwear maintenance | advise customers on leather footwear maintenance | advising customers on leather footwear maintenance




leren vasthouden van aangeboden auditoire stimuli

Auditory retention therapy


Omschrijving: Een syndroom met op de voorgrond staande stoornissen in het korte- en langetermijngeheugen, waarbij de inprenting intact is gebleven; verminderd vermogen om nieuwe dingen te leren en desoriëntatie in de tijd. Confabulatie kan een opvallend verschijnsel zijn, maar de waarneming en andere cognitieve functies, inclusief het intellect, zijn doorgaans intact. De prognose is afhankelijk van het beloop van de onderliggende beschadiging. | Neventerm: | psychose of syndroom van Korsakov, niet-alcoholisch

Definition: A syndrome of prominent impairment of recent and remote memory while immediate recall is preserved, with reduced ability to learn new material and disorientation in time. Confabulation may be a marked feature, but perception and other cognitive functions, including the intellect, are usually intact. The prognosis depends on the course of the underlying lesion. | Korsakov's psychosis or syndrome, nonalcoholic


endometriumcellen buiten cyclus

Endometrial cells out of cycle
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Ook is het van belang de synergie tussen formeel, niet-formeel en informeel leren te onderstrepen, alsook de voordelen die het biedt om op al deze niveaus op een samenhangende manier te werken, bijvoorbeeld via intergenerationeel onderwijs, peer-to-peeronderwijs, familieleren, werkplekleren, e-leren, museumeducatie, leren aan de hand van kunst en sport, en buiten leren.

It is also important to highlight the synergies between formal, non-formal and learning and the benefits of working at all levels in a coherent way, for example through inter-generational learning, peer-to-peer learning, family learning, work-based learning, on-line learning, museum learning, learning through the arts and sports, and learning outdoors.


Wat de internationale samenwerking tussen hogeronderwijsinstellingen betreft, steunt het Erasmus Mundus-programma gemeenschappelijke masterprogramma’s in verschillende lidstaten, waar studenten van buiten de EU minstens twee verschillende Europese talen kunnen leren.

Regarding international cooperation among higher education institutions, the Erasmus Mundus programme supports joint master’s programmes in different Member States where non-EU students can learn at least two different European languages.


* De Commissie zal de subgroep, die in het verlengde van het Verslag over de concrete doelstellingen voor de onderwijs- en beroepsopleidingsstelsels opgericht is, verzoeken om ook te kijken naar de voorzieningen voor de verwerving van basisvaardigheden buiten de formele onderwijs- en scholingsstelsels, de verwerving van basisvaardigheden door volwassenen, de motivatie om te leren, en naar de vraag hoe de verwerving van basisvaardigheden, en in het bijzonder sociale vaardigheden, IT- en wetenschappelijke vaardigheden, in de curricula k ...[+++]

* The Commission will invite the 'Sub-Group' set up following the Report on the Concrete Objectives of Education and Training Systems also to address basic skills provision outside the formal education and training systems as well as basic skills acquisition by adults, motivation to learn and how to include basic skills, particularly social, personal, ICT and scientific skills provision, in curricula without overloading them [52].


De bijdrage aan strategieën voor levenslang leren die van de universiteiten verwacht wordt, vergt voorts dat zij geleidelijk aan de voorwaarden voor toegang tot het onderricht bijstellen (met name door betere erkenning van vaardigheden die ook buiten de universiteit en buiten formele opleidingen zijn verworven teneinde ook mensen die niet via het hoger secundair onderwijs naar de universiteit komen, toegang te geven); dat zij zich meer openstellen voor het bedrijfsleven; dat zij de dienstverlening aan de studenten verbeteren; en da ...[+++]

In addition, the contribution expected of universities to lifelong learning strategies leads them gradually to widen the conditions of access to this area of tuition (in particular to allow access to those not coming through the route of upper secondary education, through better recognition of skills acquired outside university and outside formal education); to open up more to industry; to improve student services; and to diversify their range of training provision in terms of target groups, content and methods [16].


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Zowel binnen als buiten de formele systemen is nog steeds lang niet voldaan aan de vraag naar taallessen en naar informatie en advies inzake het leren van talen.

Both within and outside formal systems there is still considerable unmet demand not only for language lessons but also for information and advice on language learning.


Informeel leren betekent leren dat voortvloeit uit dagelijkse bezigheden op het werk, in het gezin of in de vrije tijd; het is niet georganiseerd of gestructureerd in termen van doelstellingen, tijd of ondersteuning bij het leren; het kan, vanuit het gezichtspunt van de lerende, onbewust gebeuren. Voorbeelden van leerresultaten die door informeel leren zijn verworven, zijn vaardigheden die zijn verworven via levens- en werkervaring; vaardigheden op het gebied van projectbeheer en ICT die worden verworven op de werkplek; talenkennis en interculturele v ...[+++]

informal learning means learning resulting from daily activities related to work, family or leisure and is not organised or structured in terms of objectives, time or learning support; it may be unintentional from the learner's perspective; examples of learning outcomes acquired through informal learning are skills acquired through life and work experiences, project management skills or ICT skills acquired at work, languages learned and intercultural skills acquired during a stay in another country, ICT skills acquired outside work, skills acquired through volunteering, cultural activities, sports, youth work and through activities at ...[+++]


Naar verwachting zal de validatie van leren buiten formele onderwijs- en opleidingsinstellingen, namelijk het niet-formeel en informeel leren, hierdoor makkelijker worden.

It is thus expected to facilitate the validation of learning taking place outside formal education and training institutions, i.e. the non-formal and informal learning.


Deze visie leidt tot een nog groter overwicht en een nog groter gebruik van het Engels als lingua franca van de EU. Wat de Commissie daarentegen zou moeten aanmoedigen is dat mensen talen leren van buiten hun taalgroep, b.v. sprekers van het Welsh die Pools leren.

This will lead to an even greater pre-dominance and reinforcement of the use of English as the EU’s lingua franca. What it should be encouraging, for example, is where people are able learn languages from outside their language group such as Welsh speakers learning Polish.


- door Europa in staat te stellen nadrukkelijker aanwezig te zijn op het wereldtoneel, de culturen van andere regio's en continenten beter te leren kennen en te begrijpen teneinde doeltreffende partnerschappen te sluiten met haar buurlanden, de zone van stabiliteit, vrede en democratie tot buiten de Europese Unie uit te breiden door onder de volkeren een wederzijds begrip van elkaars cultuur te kweken en daarmee het welzijn, de veiligheid van en het respect tussen de Europese en niet-Europese burgers en alle burgers in en buiten de Eu ...[+++]

- by enabling Europe to make its voice better heard in the world, to know more about, and understand, the culture of other regions and continents in order to forge effective partnerships with neighbouring countries, to extend the zone of stability, peace and democracy beyond the Union by fostering peoples' knowledge of each others' culture and thereby to influence the wellbeing, security and mutual respect of European and non-European citizens and all those living inside and outside the European Union.


Inderdaad, mevrouw de rapporteur, als we het hebben over levenslang leren, stappen we buiten het kader van het formele onderwijs. We hebben hier te maken met informeel onderwijs, en dat betekent dat we partners moeten zoeken buiten het traditionele schoolsysteem.

It is indeed true, Mrs Van Brempt, that where lifelong learning is concerned, we are leaving the framework of formal education and entering that of informal education, and, as a result, are working with partners which are not traditionally academic.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'van buiten leren' ->

Date index: 2022-08-23
w