de door spoorwegondernemingen te verstrekken informatie, de sluiting van vervoerovereenkomsten, de afgifte van vervoerbewijzen, en de invoering van een geautomatiseerd informatie-
en boekingssysteem voor het spoorwegvervoer; de aansprakelijkheid en de verzekeringsverplichtingen van spoorwegondernemingen ten aanzien van reizigers en hun bagage; de verplichtingen van spoorwegondernemingen ten aanzien van reizigers bij vertragingen, gemiste aansluitingen en het uitvallen van treinen (de minimumschadevergoeding voor vertragingen bedraagt 25% v
an de prijs van het vervoerbewijs bij een v ...[+++]ertraging van 60 tot 119 minuten en 50% van de prijs van het vervoerbewijs bij een vertraging van 120 minuten of meer); de bijstand aan per spoor reizende gehandicapten en personen met verminderde mobiliteit; de definitie van en het toezicht op kwaliteitsnormen voor diensten, de beheersing van risico's voor de persoonlijke veiligheid van de reizigers en de behandeling van klachten; algemene voorschriften inzake handhaving.information to be provided by railway undertakings, the conclusion of transport contracts, the issuing of tickets and implementation of a computerised information and reservation system for rail transport; liability of railway undertakings and their insurance obligations for passengers and their luggage; obligations of railway undertakings to passengers in the event of delay, missed connections and cancellations (compensations for delays is set a
t 25% of the ticket price for a delay of 60 to 119 minutes and 50% of the ticket price for a delay of 120 minutes or more); assistance to disabled persons and persons with reduced mobility tra
...[+++]velling by rail; definition and monitoring of service quality standards for services, the management of risks to the personal security of passengers and the handling of complaints; general rules on enforcement.