1
6. dringt tegen 2015 aan op een voorstel tot bevordering van de stedelijke mobiliteit, waarbij de ondersteuning van projecten, onder inachtneming van het subsidiariteitsbeginsel, afhankelijk moet worden gesteld van de presentatie door lokale overheden van duurzame stedelijke mobiliteitsplannen die in een efficiënte logistieke keten voor passagiers- en goederenvervoer in stedelijke gebied
en en agglomeraties voorzien, de verkeersdichtheid, het aa
ntal ongevallen, de luchtvervuiling en de gel ...[+++]uidshinder helpen terug te dringen, met de normen en doelstellingen in het kader van het Europese vervoersbeleid stroken, op de behoeften van de omliggende steden en regio's inspelen en geen nieuwe marktbelemmeringen creëren; stelt voor om best practices uit te wisselen op het gebied van innovatie en onderzoek duurzame concepten voor stedelijke mobiliteit; 16. Requests, by 2015, a proposal on urban mobility in which, in keeping with the principle of subsidiarity, support for projects is made conditional on the submission by local authorities of sustainable mobility plans for efficient passenger and goods logistics chains in urban and built-up areas which con
tribute to a reduction in traffic volumes, accidents, atmospheric pollution and noise, comply with the standards and targets of European transport policy, fit in with the needs of surrounding towns and regions and do not create new market barriers; proposes an exchange of best practices in the area of innovation and research into susta
...[+++]inable concepts for urban mobility;