Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advies geven over weddenschappen
Adviseren over weddenschappen
Belasting op de spelen en de weddenschappen
Belasting op weddenschappen
Financiën van kansspelen beheren
Financiën van weddenschappen beheren
Fysieke weddenschappen
Informatie over weddenschappen vertonen
Informatie over weddenschappen weergeven
Landgebonden weddenschappen
Offlineweddenschappen
Raad geven over weddenschappen

Traduction de «weddenschappen » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
fysieke weddenschappen | landgebonden weddenschappen | offlineweddenschappen

land-based betting | offline betting


advies geven over weddenschappen | adviseren over weddenschappen | raad geven over weddenschappen

advise on gambling regulations | inform about gambling | advise on betting | advising on betting


informatie over weddenschappen vertonen | informatie over weddenschappen weergeven

display information on betting | project betting information | display betting information | display information on bets


belasting op de spelen en de weddenschappen

betting and gaming tax




financiën van kansspelen beheren | financiën van weddenschappen beheren

manage gamble finances | manage lottery finances | manage betting finances | manage gambling finances
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Moet artikel 56 VWEU aldus worden uitgelegd dat het de strafvervolgingsautoriteiten verboden is een sanctie op te leggen ter zake van het zonder Duitse vergunning verlenen van bemiddeling bij het afsluiten van sportweddenschappen bij organisatoren van weddenschappen die een vergunning hebben in een andere lidstaat, indien voor de bemiddeling ook een Duitse vergunning van de organisator is vereist, maar het aan nationale instanties vanwege met het Unierecht strijdige wetgeving verboden is om aan particuliere organisatoren van weddenschappen een vergunning te verlenen („sportweddenschappenmonopolie”)?

Must Article 56 TFEU be interpreted as meaning that criminal prosecution authorities are prohibited from penalising the intermediation of bets on sporting competitions carried on without German authorisation on behalf of betting organisers licensed in other Member States, where such intermediation is subject to the condition that the betting organiser too must hold a German authorisation, but the legal position under statute that is contrary to EU law (‘monopoly on sports betting’) prohibits the national authorities from issuing an authorisation to non-State-owned betting organisers?


52. roept de lidstaten ertoe op meer prioriteit te geven aan de preventie van corruptie in de sportwereld en benadrukt dat er in dit verband meer aandacht moet worden besteed aan een efficiënte handhaving van de wet; vraagt dat er op nationaal niveau effectieve maatregelen worden getroffen ter voorkoming van belangenconflicten, met name door te verhinderen dat belanghebbenden uit de sportwereld deelnemen aan weddenschappen met betrekking tot wedstrijden waarbij zij betrokken zijn; verzoekt alle sportbonden en overkoepelende sportorganen om zich aan de regels inzake goed bestuur te houden om zo het risico te verkleinen dat ze het slacht ...[+++]

52. Calls on the Member States to increase the priority given to preventing corruption in sport and stresses the need for increased focus on efficient law enforcement in this regard; calls for the adoption at national level of effective measures to prevent conflicts of interest, notably by avoiding wagers of all stakeholders from the world of sports on betting organised on competitions in which they are involved; calls upon all sports governing bodies to commit to good governance practices in order to reduce the risk of falling victim to match-fixing; calls on the Commission, in this regard, to take into account the work of the Counci ...[+++]


4. verzoekt sportorganisaties voor alle betrokkenen (spelers, trainers, scheidsrechters, medisch en technisch personeel, en club- en bondsbestuurders) een gedragscode op te stellen, met een beschrijving van de gevaren van wedstrijdmanipulatie, een onomwonden verbod op het manipuleren van wedstrijden voor weddenschappen of andere doeleinden, de sancties die op wedstrijdmanipulatie staan en een verbod op het afsluiten van weddenschappen op eigen wedstrijden, en een verplichting om alle pogingen tot of kennis van wedstrijdmanipulatie te melden, in combinatie met een doeltreffend mechanisme voor de bescherming van klokkenluiders;

4. Urges sports organisations to establish a code of conduct for all staff and officials (players, coaches, referees, medical and technical staff and club and association leaders) which sets out the dangers of match-fixing, includes a clear prohibition on manipulating matches for betting or other purposes, stipulates the associated sanctions and includes a ban on gambling on own matches and an obligation to report any approaches concerning, or awareness of, match-fixing, coupled with an adequate whistleblower protection mechanism;


4. verzoekt sportorganisaties voor alle betrokkenen (spelers, trainers, scheidsrechters, en medisch en technisch personeel) een gedragscode op te stellen, met een beschrijving van de gevaren van wedstrijdmanipulatie, een onomwonden verbod op het manipuleren van wedstrijden voor weddenschappen of andere doeleinden, de sancties die op wedstrijdmanipulatie staan en een verbod op het afsluiten van weddenschappen op eigen wedstrijden, en een verplichting om alle pogingen tot of kennis van wedstrijdmanipulatie te melden, in combinatie met een doeltreffend mechanisme voor de bescherming van klokkenluiders;

4. Urges sports organisations to establish a code of conduct for all those involved (players, coaches, referees and medical and technical staff) which sets out the dangers of match‑fixing, includes a clear prohibition on manipulating matches for betting or other purposes, stipulates the associated sanctions and includes a ban on gambling on own matches and an obligation to report any approaches concerning, or awareness of, match‑fixing, coupled with an adequate whistleblower protection mechanism;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Er is een beter begrip nodig van 1) de gebruikte definities, 2) de bepalende factoren (zoals het najagen van speelwinsten/de drang om verliezen goed te maken, commerciële communicatie, toegankelijkheid, frequentie), 3) de causale verbanden van de soorten spelen/weddenschappen, 4) de geschiktheid van preventieve instrumenten (zoals waarschuwingssignalen, zelfbeperkingen, beperken van het aanbod van bepaalde spelen/weddenschappen) en 5) de soort behandeling die vereist is.

A better understanding is required of 1) the definitions used, 2) the determinants (for example, chasing winnings/losses, commercial communications, accessibility, frequency), 3) causal links of types of games/bets, 4) the adequacy of preventive instruments (for example, warning signs, self-limits, restricting certain games/bets) and 5) the type of treatment required.


Moeten de artikelen 43 EG en 49 EG aldus worden uitgelegd dat zij zich in beginsel verzetten tegen een wettelijke regeling van een lidstaat als die van artikel 88 van de T.U.L.P.S., volgens welke „de vergunning voor de exploitatie van weddenschappen uitsluitend kan worden verleend aan personen die houder zijn van een concessie of van een vergunning die is verleend door het ministerie of een andere entiteit waaraan de bevoegdheid voor de organisatie en het beheer van weddenschappen krachtens de wet is voorbehouden, alsook aan personen die door de concessie- of vergunninghouder daarmee zijn belast op grond van die concessie of die vergunni ...[+++]

Are Articles 43 EC and 49 EC to be interpreted as in principle precluding legislation of a Member State, such as Article 88 of the Testo unico delle leggi di pubblica sicurezza (Consolidated Law on public security; ‘the TULPS’), under which ‘a permit to organise betting may be granted exclusively to persons holding a licence or authorisation issued by a Ministry or another body to which the law reserves the right to organise and manage betting, and also to persons to whom that responsibility has been entrusted by the licence-holder or by the holder of an authorisation, by virtue of such licence or authorisation’, and Article 2(2b) of De ...[+++]


39. beseft hoe belangrijk de bijdrage van de gokinkomsten is voor de financiering van alle niveaus van de professionele en amateursport in de lidstaten, met inbegrip van maatregelen om de integriteit van sportcompetities te beschermen tegen gemanipuleerde weddenschappen; verzoekt de Commissie te zoeken naar alternatieve financieringsregelingen waarbij, met inachtneming van de praktijken in de lidstaten, de opbrengsten van sportweddenschappen stelselmatig zouden kunnen worden gebruikt om de integriteit van sportcompetities te beschermen tegen gemanipuleerde weddenschappen, daarbij overwegende dat financieringsmechanismen niet mogen leide ...[+++]

39. Is aware of the particular importance of the contribution from gambling revenue towards the funding of all levels of professional and amateur sport in the Member States, including measures to safeguard the integrity of sporting competitions from betting manipulations; calls on the Commission to look at alternative financing arrangements, while respecting practices in the Member States, in which revenues from sports betting might be routinely used to safeguard the integrity of sporting competitions from betting manipulations, whil ...[+++]


43. beseft hoe belangrijk de bijdrage van de gokinkomsten is voor de financiering van alle niveaus van de professionele en amateursport in de lidstaten, met inbegrip van maatregelen om de integriteit van sportcompetities te beschermen tegen gemanipuleerde weddenschappen; verzoekt de Commissie te zoeken naar alternatieve financieringsregelingen waarbij, met inachtneming van de praktijken in de lidstaten, de opbrengsten van sportweddenschappen stelselmatig zouden kunnen worden gebruikt om de integriteit van sportcompetities te beschermen tegen gemanipuleerde weddenschappen, daarbij overwegende dat financieringsmechanismen niet mogen leide ...[+++]

43. Is aware of the particular importance of the contribution from gambling revenue towards the funding of all levels of professional and amateur sport in the Member States, including measures to safeguard the integrity of sporting competitions from betting manipulations; calls on the Commission to look at alternative financing arrangements, while respecting practices in the Member States, in which revenues from sports betting might be routinely used to safeguard the integrity of sporting competitions from betting manipulations, whil ...[+++]


- In het specifieke geval van paardenrennen bijvoorbeeld, verlenen sommige lidstaten een exclusieve vergunning voor weddenschappen op paardenrennen aan een organisatie of onderneming om ervoor te zorgen dat de omzet van weddenschappen op paardenrennen, met uitzondering van de winsten, totalisatorvergoeding en bedrijfslasten, naar de paardensport, paardenfokkerij en paardenhouderij gaat.

- Taking the specific case of horse-racing some Member States impose an exclusive licence for horse race betting to an organisation or company with the objective to ensure that the turnover from horse-race betting, except for winnings, totalisator fee and operating expenses, is given to equestrian sports, horse breeding and horse husbandry.


(7) het aan banden leggen van bepaalde vormen van kansspelen of weddenschappen die als het meest risicovol worden beschouwd (bijv. casinokansspelen, het beperken van weddenschappen tot enkel de eindresultaten bij sportweddenschappen);

(7) Restricting certain forms of games or bets that are considered to be the most risky (e.g. casino games or in sports betting restricting bets to final results only), and


w