37. ondersteunt de invoering van een herzien, allesomvattend EuroNCAP door de samenwerking met de Commissie te versterken via bijkomende financiële steun en een actievere deelname aan het werk van het programma; wenst dat het EuroNCAP andere passieve veiligheidsaspecten opneemt, zoals bescherming tegen whiplash en de compatibiliteit van voertuigen in geval van botsing tussen auto's; merkt verder op dat actieve veiligheidssystemen nog steeds grotendeels onontgonnen gebied zijn met een groot potentieel voor de verbetering van de verkeersveiligheid en dat de meest belovende oplossingen in de EuroNCAP-procedure moeten worden ingebouwd;
37. Supports the introduction of a revised, comprehensive EuroNCAP by strengthening co-operation with the Commission through additional financial support and more active participation in the work of the programme; calls for EuroNCAP to incorporate other passive safety aspects, such as whiplash protection and the compatibility of vehicles in the event of car-on-car impact; notes, furthermore, that active safety systems are still a largely untried possibility with great potential for the improvement of road safety and that the most promising solutions should be incorporated into the EuroNCAP procedure;