2. a) Vindt u het normaal dat een OCMW-voorzitter, in een soortgelijke maar welbepaalde situatie, de voorzitter van de arbeidsrechtbank op eigen initiatief een persoonlijke nota bezorgt waarin hij individuele en nominatim ingenomen standpunten van raadsleden die tijdens een vergadering van de raad voor maatschappelijk welzijn waarop een door een asielzoeker ing
esteld beroep op de agenda stond, werden verwoord, uiteenzet en becommentarieert? b) Is hier, aangezien de zittingen van de arbeidsrechtbank openbaar zijn en de tegenpartij aldus kennis draagt van alle stukken van het dossier, geen sprake v
...[+++]an apert, tergend en roekeloos misbruik, dat het betrokken raadslid benadeelt zonder dat hij zich kan verdedigen? c) Begaat de OCMW-voorzitter hier geen zware deontologische fout, gelet op het ambtsgeheim waaraan hij wat de beraadslagingen betreft gebonden is? d) Wat kan een raadslid dat in dergelijke omstandigheden in opspraak komt, doen?2. a) D'autre part, toujours dans la même situation mais de manière plus particulière, estimez-vous normal qu'un président de CPAS transmette au tribunal du travail, de sa propre initiative, une note personnelle relatant et portant une appréciation sur les positions individuelles et nominatives prises par des conseillers au cours d'une séance du conseil de l'aide sociale où était abordé l'objet du recours introduit par un demandeur d'asile? b) Les séances du tribunal du travail étant publiques et la partie adverse étant amenée à connaître toutes les pièces du dossier, n'y a-t-il pas ici abus manifeste, téméraire et vexatoire, portant préjudice au conseiller sans qu'il puisse nécessairement se défendre? c) N'y a-t-il pas dans ce cas faute dé
...[+++]ontologique grave de la part du président du CPAS en rapport avec l'obligation du secret des délibérations auquel il est tenu? d) Quelles sont les actions possibles pour les conseillers qui ont été mis en cause dans un cas semblable?