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Country sector memorandum
Hogermiddeninkomensland
Lagermiddeninkomensland
Lower Middle-Income Country
Upper Middle-Income Country

Traduction de «countries and member » (Néerlandais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


hogermiddeninkomensland | Upper Middle-Income Country

pays à revenu intermédiaire, tranche supérieure | PRITS [Abbr.]


lagermiddeninkomensland | Lower Middle-Income Country

pays à revenu intermédiaire de la tranche inférieure | Pays à revenu intermédiaire, tranche inférieure | PRITI [Abbr.]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
2. The Assembly shall consist of 280 members, 130 EU members (81 members of the 27 EU national parliaments, on the basis of equal representation, and 49 members of the European Parliament), 10 members from the parliaments of the European Mediterranean partner countries (2 members for each of the delegations from Albania, Bosnia and Herzegovina, Croatia, Monaco, and Montenegro), 130 members of the parliaments of the ten founding Mediterranean partners, on the basis of equal representation, and 10 members from the Mauritanian Parliament ...[+++]

2. L'Assemblée est composée d'un total de 280 membres, dont 130 membres issus de l'Union européenne (81 membres des 27 parlements nationaux des États membres de l'UE, sur la base d'une répartition égale, et 49 membres du Parlement européen), 10 membres issus des parlements des pays européens méditerranéens et partenaires de l'UE (2 membres pour chacune des délégations de l'Albanie, la Bosnie et Herzégovine, la Croatie, la Principauté de Monaco et le Montenegro), 130 membres issus des dix parlements des pays méditerranéens partenaires fondateurs, sur la base d'une répartition égale, et 10 membres du Parlement mauritanien.


2. The Assembly shall consist of 280 members, 130 EU members (81 members of the 27 EU national parliaments, on the basis of equal representation, and 49 members of the European Parliament), 10 members from the parliaments of the European Mediterranean partner countries (2 members for each of the delegations from Albania, Bosnia and Herzegovina, Croatia, Monaco, and Montenegro), 130 members of the parliaments of the ten founding Mediterranean partners, on the basis of equal representation, and 10 members from the Mauritanian Parliament ...[+++]

2. L'Assemblée est composée d'un total de 280 membres, dont 130 membres issus de l'Union européenne (81 membres des 27 parlements nationaux des États membres de l'UE, sur la base d'une répartition égale, et 49 membres du Parlement européen), 10 membres issus des parlements des pays européens méditerranéens et partenaires de l'UE (2 membres pour chacune des délégations de l'Albanie, la Bosnie et Herzégovine, la Croatie, la Principauté de Monaco et le Montenegro), 130 membres issus des dix parlements des pays méditerranéens partenaires fondateurs, sur la base d'une répartition égale, et 10 membres du Parlement mauritanien.


9. Supports the idea of setting up a Euro-Mediterranean peer review scheme involving local et regional players in order to encourage the Barcelona Process countries to treat achievement of the MDGs as a matter of mutual responsibility and to enable regular scrutiny to be brought to bear on the coherence of the policies being pursued by partner countries and Member States in the light of development objectives;

9. soutient l'idée d'une mise en place d'un mécanisme euro-méditerranéen d'évaluation par les pairs impliquant les acteurs locaux et régionaux afin de promouvoir la responsabilité mutuelle entre les pays du Processus de Barcelone dans la réalisation des OMD et permettant de suivre régulièrement la cohérence des politiques suivies par les pays partenaires et les États membres au regard des objectifs du développement;


9. Supports the idea of setting up a Euro-Mediterranean peer review scheme involving local et regional players in order to encourage the Barcelona Process countries to treat achievement of the MDGs as a matter of mutual responsibility and to enable regular scrutiny to be brought to bear on the coherence of the policies being pursued by partner countries and Member States in the light of development objectives;

9. soutient l'idée d'une mise en place d'un mécanisme euro-méditerranéen d'évaluation par les pairs impliquant les acteurs locaux et régionaux afin de promouvoir la responsabilité mutuelle entre les pays du Processus de Barcelone dans la réalisation des OMD et permettant de suivre régulièrement la cohérence des politiques suivies par les pays partenaires et les États membres au regard des objectifs du développement;


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46. Calls for the establishment of a mechanism for the reinforcement of the textile field in the Mediterranean region and the work to ameliorate the competitiveness capacity in this field with regard to both quality and cost; calls for training in the textile trade to be promoted through the development of reciprocal exchanges between the partner countries and Member States, both at a theoretical training level and via work placements;

46. appelle à la création d'un mécanisme pour soutenir le secteur du textile dans la région Méditerranéenne et améliorer la capacité concurrentielle de ce secteur au niveau de la qualité et du coût; invite à favoriser l'apprentissage des métiers du textile en développant la réciprocité des échanges entre les pays partenaires et les États membres, tant au niveau de la formation théorique qu'au travers de stages professionnalisant;


– gezien het rapport PEPPER III, getiteld „Promotion of employee participation in profits and enterprise results in the new member and candidate countries of the European Union”, dat in juni 2006 werd gepubliceerd door de Vrije Universiteit van Berlijn,

– vu le rapport PEPPER III, intitulé «Promotion of employee participation in profits and enterprise results in the member and candidate Countries of the European Union» (promotion de la participation des travailleurs aux profits et aux résultats des entreprises dans les nouveaux pays membres et dans les pays candidats à l'Union Européenne), publié en juin 2006 par l'Université libre de Berlin,


– gezien het rapport PEPPER IV, getiteld „Benchmarking of employee participation in profits and enterprise results in the member and candidate countries of the European Union”, dat in oktober 2009 werd gepubliceerd door de Vrije Universiteit van Berlijn,

– vu le rapport PEPPER IV, intitulé «Benchmarking of employee participation in profits and enterprise results in the member and candidate Countries of the European Union» (panorama de la participation des travailleurs aux profits et aux résultats des entreprises dans les pays membres et dans les pays candidats à l'Union européenne), publié en octobre 2009 par l'Université libre de Berlin,


– gezien het rapport PEPPER IV, getiteld "Benchmarking of employee participation in profits and enterprise results in the member and candidate countries of the European Union", dat in oktober 2009 werd gepubliceerd door de Vrije Universiteit van Berlijn,

– vu le rapport PEPPER IV, intitulé "Benchmarking of employee participation in profits and enterprise results in the member and candidate Countries of the European Union" (panorama de la participation des travailleurs aux profits et aux résultats des entreprises dans les pays membres et dans les pays candidats à l'Union européenne), publié en octobre 2009 par l'Université libre de Berlin,


From 2004-2008, she was Slovenian ambassador to the Netherlands, and has been her country's representative on the European Small Business Council and a member of International Small Business Council.

From 2004-2008, she was Slovenian ambassador to the Netherlands, and has been her country's representative on the European Small Business Council and a member of International Small Business Council.


By virtue of the remits set out in its rules of procedure, FRONTEX is responsible for carrying out risk analysis based on the information gathered by the competent authorities in the Member States, for facilitating operational cooperation between the Member States and third countries, and for cooperating with the competent authorities of third countries and with international organisations through, for example, exchanges of experience on border control issues, the training of border guards, operational information exchanges and joint ...[+++]

Sur la base des compétences reconnues par son règlement, l’agence FRONTEX est chargée d’effectuer des analyses de risque en fonction des informations recueillies par les autorités compétentes des États membres, de faciliter la coopération opérationnelle entre les États membres et les pays tiers, de coopérer également avec les autorités compétentes des pays tiers et avec des organisations internationales, par exemple au travers de l’échange d’expériences sur les questions de contrôle des frontières, la formation de garde-frontières, l’échange d’informations opérationnelles et les opérations conjointes ...[+++]




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'countries and member' ->

Date index: 2022-12-28
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