12. wijs
t op het belang van Europese coproducties en gemeenschappelijke marketingstrategieën voor het in omloop brengen van Europese films; c
onstateert dat onze audiovisuele ruimte beter wordt benut door de Amerikaanse producenten dan door de Europese producenten zelf die nochtans het meest productief zijn waar het gaat om documentaires en fictie, bij ontstentenis van een geïntegreerde geglobaliseerde Europese industrie; is van mening dat het gebrek aan evenwicht in de circulat
ie van aud ...[+++]iovisuele werken een risico in zich bergt voor de culturele verscheidenheid; 12. rappelle l'importance pour la ci
rculation d'oeuvres européennes des co-productions européennes et des stratégies de marketing communes ; no
te que notre espace audiovisuel est mieux exploité par les producteurs américains que par les Européens eux-mêmes, qui sont pourtant les
plus productifs en terme de documentaires et de fiction, faute d'une industrie européenne intégrée et globalisée; estime que le déséquilibre de la circul
...[+++]ation des œuvres audiovisuelles constitue un risque pour la diversité culturelle;