Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Bedrijven
Behoeften van bedrijven beoordelen
Behoeften van bedrijven evalueren
Behoeften van ondernemingen beoordelen
Behoeften van ondernemingen evalueren
Buiten de geconsolideerde jaarrekening gehouden
E-handel tussen bedrijven onderling
Elektronische handel tussen bedrijven en consumenten
Elektronische handel tussen bedrijven onderling
Ethische gedragscodes voor bedrijven in acht nemen
Ethische gedragscodes voor bedrijven naleven
Geconsolideerd toezicht
Geconsolideerde tekst
Geconsolideerde versie
Handel tussen bedrijven en consumenten
Handel tussen bedrijven onderling
Methoden voor bedrijfswaardering
Methoden voor ondernemingswaardering
Methoden voor waardebepaling van bedrijven
Seriële aankoper van bedrijven
Seriële koper van bedrijven
Toezicht op geconsolideerde basis
Weggevallen in de geconsolideerde jaarrekening

Vertaling van "geconsolideerde bedrijven " (Nederlands → Frans) :

TERMINOLOGIE
E-handel tussen bedrijven onderling | Elektronische handel tussen bedrijven onderling | Handel tussen bedrijven onderling

entreprise à entreprise en ligne | EEL


Elektronische handel tussen bedrijven en consumenten | Handel tussen bedrijven en consumenten

entreprise à consommateur en ligne | ECL


Seriële aankoper van bedrijven | Seriële koper van bedrijven

acquéreur en série


geconsolideerd toezicht | toezicht op geconsolideerde basis

surveillance consolidée | surveillance sur une base consolidée


geconsolideerde tekst | geconsolideerde versie

texte consolidé | version consolidée


buiten de geconsolideerde jaarrekening gehouden | weggevallen in de geconsolideerde jaarrekening

éliminé des comptes consolidés


ethische gedragscodes voor bedrijven in acht nemen | ethische gedragscodes voor bedrijven naleven

respecter le code déontologique des entreprises


behoeften van bedrijven beoordelen | behoeften van bedrijven evalueren | behoeften van ondernemingen beoordelen | behoeften van ondernemingen evalueren

évaluer les besoins d'une entreprise




methoden voor ondernemingswaardering | methoden voor bedrijfswaardering | methoden voor waardebepaling van bedrijven

techniques d’évaluation des entreprises
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
De Commissie zal: een grondige analyse maken van oneerlijke handelspraktijken in de Europese Unie en zo nodig met een wetgevingsvoorstel komen; met belastinginitiatieven komen, zoals een wetgevingsvoorstel voor een gemeenschappelijke geconsolideerde heffingsgrondslag voor de vennootschapsbelasting en een nieuwe btw-strategie, die met name beoogt fiscale belemmeringen en administratieve lasten voor kleine en middelgrote ondernemingen in de eengemaakte markt te verminderen; in 2011 het Europees normalisatiestelsel herzien; een richtsnoer opstellen met een toelichting op de regels inzake de vermelding van de oorsprong en de ...[+++]

La Commission: réalisera une analyse approfondie des pratiques commerciales déloyales dans l’Union européenne et présentera, si nécessaire, une proposition législative; présentera des initiatives dans le domaine de la fiscalité, par exemple une proposition législative relative à une assiette commune consolidée pour l’impôt des sociétés (ACCIS) et une nouvelle stratégie en matière de TVA visant notamment à réduire les entraves fiscales et les charges administratives pour les PME au sein du marché unique; entreprendra une révision du système européen de normalisation en 2011; préparera un document d’orientation expliquant les règles en ...[+++]


een gemeenschappelijke geconsolideerde heffingsgrondslag om bedrijven te helpen in de interne markt.

une assiette commune consolidée pour l’impôt des sociétés afin d’aider les entreprises dans le marché unique.


In deze richtlijn worden twee besluiten samengevoegd, nl. Richtlijn 78/660/EEG over individuele financiële overzichten en Richtlijn 83/349/EEG over geconsolideerde financiële overzichten, om zo de betrouwbaarheid van de financiële overzichten van bedrijven te verbeteren.

Elle fusionne deux actes législatifs existants (la directive 78/660/CEE concernant les états financiers individuels et la directive 83/349/EEC concernant les états financiers consolidés) afin d’améliorer la fiabilité des états financiers des sociétés.


4. verzoekt de lidstaten om snel een overeenkomst te bereiken over een gemeenschappelijke geconsolideerde heffingsgrondslag voor de vennootschapsbelasting (CCCTB), die in eerste instantie verplicht zou zijn voor Europese bedrijven en Europese coöperatieve vennootschappen en vervolgens voor alle andere bedrijven, met uitzondering van micro-ondernemingen en kleine en middelgrote ondernemingen, zoals bepaald in de wetgevingsresolutie van het Parlement van 19 april 2012 over het voorstel voor een richtlijn van de Raad betreffende een gemeensch ...[+++]

4. demande aux États membres de s'entendre rapidement sur une assiette commune consolidée pour l'impôt sur les sociétés qui serait obligatoire dans un premier temps pour les sociétés européennes et les sociétés coopératives européennes puis pour toutes les sociétés, à l'exception des micro, petites et moyennes entreprises, comme il est prévu dans la résolution législative du Parlement du 19 avril 2012 sur la proposition de directive du Conseil concernant une assiette commune consolidée pour l'impôt sur les sociétés (CNS);


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In deze richtlijn worden twee besluiten samengevoegd, nl. Richtlijn 78/660/EEG over individuele financiële overzichten en Richtlijn 83/349/EEG over geconsolideerde financiële overzichten, om zo de betrouwbaarheid van de financiële overzichten van bedrijven te verbeteren.

Elle fusionne deux actes législatifs existants (la directive 78/660/CEE concernant les états financiers individuels et la directive 83/349/EEC concernant les états financiers consolidés) afin d’améliorer la fiabilité des états financiers des sociétés.


12. pleit voor een stapsgewijze aanpak, waarbij in eerste instantie een facultatieve gemeenschappelijke geconsolideerde heffingsgrondslag wordt ingevoerd, zodat bedrijven kunnen kiezen tussen bestaande nationale heffingsgrondslagen en een Europese heffingsgrondslag, gevolgd op middellange termijn door een evaluatie om te onderzoeken of het wenselijk is over te stappen op een stelsel met een verplichte gemeenschappelijke geconsolideerde heffingsgrondslag;

12. se prononce en faveur d'une approche progressive, commençant par l'introduction initiale d'une assiette commune et consolidée facultative – laissant aux entreprises le choix entre les assiettes nationales existantes et l'assiette au plan européen – qui sera ensuite suivie par une évaluation à moyen terme réalisée pour réfléchir à l'opportunité d'un passage à une assiette commune et consolidée obligatoire;


13. pleit voor een stapsgewijze aanpak, waarbij in eerste instantie een facultatieve gemeenschappelijke geconsolideerde heffingsgrondslag wordt ingevoerd, zodat bedrijven kunnen kiezen tussen bestaande nationale heffingsgrondslagen en een Europese heffingsgrondslag. Vervolgens zou op middellange termijn een evaluatie moeten plaatsvinden om te onderzoeken of het wenselijk is over te stappen op een stelsel met een verplichte gemeenschappelijke geconsolideerde heffingsgrondslag;

13. se prononce en faveur d'une approche progressive, commençant par l'introduction initiale d'une assiette commune et consolidée facultative – laissant aux entreprises le choix entre les assiettes nationales existantes et la base imposable au plan européen – qui sera ensuite suivie par une évaluation à moyen terme réalisée pour réfléchir à l'opportunité d'un passage à une assiette commune et consolidée obligatoire;


Bedrijven die in verschillende lidstaten actief zijn, worden geconfronteerd met problemen als gevolg van de verschillende wijze waarop bedrijven in elk van de 25 lidstaten worden belast. Om deze problemen uit de weg te ruimen streeft de Commissie naar een overeenkomst over een gemeenschappelijke en geconsolideerde belastbare basis voor de vennootschapsbelasting en de toepassing ervan.

Pour surmonter les obstacles rencontrés par les entreprises opérant dans plusieurs États membres, obstacles dus à l’existence de réglementations différentes régissant l’imposition des entreprises dans chacun des 25 États membres, la Commission essaie de réaliser un accord sur une assiette consolidée commune de l’impôt sur les sociétés et son application.


De inhoud van het Commissievoorstel is niet controversieel en behoeft volgens de rapporteur voor advies dan ook niet door de commissie ECON te worden gewijzigd. Het voorstel stelt de lidstaten in staat in een redelijk tempo naar de IAS toe te werken door de mogelijkheid te bieden IAS toe te passen op de jaarrekening van beursgenoteerde bedrijven en op de jaarrekening en de geconsolideerde jaarrekening van niet-beursgenoteerde bedrijven.

Le contenu de la proposition de la Commission ne prête pas à controverse et n'appelle pas, de l'avis de votre rapporteur, de modifications de la part de la commission économique. La proposition de la Commission permet aux États membres de passer aux IAS à un rythme approprié en leur donnant la faculté d'appliquer les normes IAS aux comptes annuels des sociétés cotées et aux comptes annuels/consolidés des sociétés non cotées.


Dit strookt met de door het Europees Parlement onderschreven bepaling van de IAS-verordening dat lidstaten de IAS mogen uitbreiden tot de jaarrekening van beursgenoteerde bedrijven en tot de jaarrekening of geconsolideerde jaarrekening van niet-beursgenoteerde bedrijven.

Ceci va dans le sens de la disposition, à laquelle a souscrit le Parlement européen, du règlement relatif à l'application des IASqui confère aux États membres la possibilité d'étendre les IAS aux comptes annuels des sociétés cotées et aux comptes annuels/consolidés des sociétés non cotées.


w