Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Fysiek onderzoek uitvoeren in geval van nood
Gemeentelijke vertegenwoordigende vergadering
Geneesmiddelen toedienen in geval van nood
Grondwettelijke vertegenwoordigende monarchie
In geval van nood gespecialiseerd materiaal gebruiken
Lichamelijk onderzoek uitvoeren in geval van nood
Medicatie toedienen in geval van nood
Medicijnen toedienen in geval van nood
Ontslag nemen uit een vertegenwoordigend lichaam
Vergadering van vertegenwoordigende lichamen
Vertegenwoordigend orgaan
Vertegenwoordigende vergadering

Traduction de «geval van vertegenwoordigende » (Néerlandais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
medicijnen toedienen in geval van nood | geneesmiddelen toedienen in geval van nood | medicatie toedienen in geval van nood

administrer des médicaments en urgence


ontslag nemen uit een vertegenwoordigend lichaam

démissionner d'un mandat


vertegenwoordigende vergadering

assemblée représentative


gemeentelijke vertegenwoordigende vergadering

assemblée représentative municipale


in geval van nood gespecialiseerd materiaal gebruiken | in geval van nood gespecialiseerde uitrusting gebruiken

faire fonctionner des équipements spécialisés en urgence


fysiek onderzoek uitvoeren in geval van nood | lichamelijk onderzoek uitvoeren in geval van nood

effectuer un examen physique en urgence




vergadering van vertegenwoordigende lichamen

assemblée délibérante


grondwettelijke vertegenwoordigende monarchie

monarchie constitutionnelle représentative


elk geval van zorg bevolen of geleverd door iemand die zich voordoet als arts, verpleegkundige, apotheker of ander erkend zorgverlener

tout cas de soins commandés par ou fournis par quelqu'un qui usurpe l'identité d'un médecin, d'une infirmière, d'un pharmacien ou d'un autre fournisseur de soins de santé autorisé
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
44. benadrukt dat mechanismen voor alternatieve en onlinegeschillenbeslechting een collectief verhaalmechanisme niet kunnen vervangen; roept de Commissie derhalve op maatregelen te overwegen die zouden leiden tot de invoering van een consistent mechanisme voor collectief verhaal voor de gehele Unie op het gebied van consumentenbescherming, dat van toepassing zou zijn op grensoverschrijdende gevallen; benadrukt dat ongecoördineerde initiatieven binnen de Unie tot versnippering kunnen leiden; benadrukt dat de Unie-aanpak van collectief verhaal uitsluitend dient te voorzien in collectieve actie in het geval van vertegenwoordigende entiteiten die naar ...[+++]

44. souligne que les modes alternatifs de résolution de conflits et le règlement des conflits en ligne ne peuvent pas se substituer à un mécanisme de recours collectif; demande dès lors à la Commission d'étudier des mesures qui permettraient d'établir un mécanisme de recours collectif cohérent au niveau de l'Union dans le domaine de la protection des consommateurs et qui serait applicable aux affaires transfrontalières; souligne qu'un manque de coordination des initiatives lancées au sein de l'Union pourrait conduire à une fragmentation; insiste sur le fait que, pour assurer l'efficacité des recours collectifs et éviter les abus évent ...[+++]


45. benadrukt dat mechanismen voor alternatieve en onlinegeschillenbeslechting een collectief verhaalmechanisme niet kunnen vervangen; roept de Commissie derhalve op maatregelen te overwegen die zouden leiden tot de invoering van een consistent mechanisme voor collectief verhaal voor de gehele Unie op het gebied van consumentenbescherming, dat van toepassing zou zijn op grensoverschrijdende gevallen; benadrukt dat ongecoördineerde initiatieven binnen de Unie tot versnippering kunnen leiden; benadrukt dat de Unie-aanpak van collectief verhaal uitsluitend dient te voorzien in collectieve actie in het geval van vertegenwoordigende entiteiten die naar ...[+++]

45. souligne que les modes alternatifs de résolution de conflits et le règlement des conflits en ligne ne peuvent pas se substituer à un mécanisme de recours collectif; demande dès lors à la Commission d'étudier des mesures qui permettraient d'établir un mécanisme de recours collectif cohérent au niveau de l'Union dans le domaine de la protection des consommateurs et qui serait applicable aux affaires transfrontalières; souligne qu'un manque de coordination des initiatives lancées au sein de l'Union pourrait conduire à une fragmentation; insiste sur le fait que, pour assurer l'efficacité des recours collectifs et éviter les abus évent ...[+++]


Dit wetsvoorstel wil deze weinig transparante situatie verhelpen door enerzijds de leden van de Koninklijke Familie met een vertegenwoordigende taak duidelijk aan te wijzen, zoals bijvoorbeeld in Nederland het geval is, en anderzijds de financiering van de koninklijke representatieve functie transparant te maken, door een onderscheid in te stellen tussen de vergoeding van de werkingskosten en de persoonlijke vergoedingen van de leden van de Koninklijke Familie met een officiële vertegenwoordigende functie.

La présente proposition de loi vise à remédier à ce manque de transparence, d'une part, en identifiant clairement les membres de la Famille royale chargés d'une mission de représentation — comme cela se fait aux Pays-Bas, par exemple — et, d'autre part, en rendant le financement de la fonction de représentation royale transparent, par l'établissement d'une distinction entre l'indemnisation des frais de fonctionnement et les indemnités personnelles des membres de la Famille royale chargés d'une mission de représentation officielle.


Dit minimale opkomstpercentage zou, naar analogie van het aanwezigheidsquorum in de vertegenwoordigende assemblees, nog te rechtvaardigen zijn in geval van een beslissende volksraadpleging, maar is onaanvaardbaar wanneer aan de burgers slechts een raadgevende stem wordt toegekend.

Si, par analogie avec le quorum de présence dans les assemblées représentatives, un tel quorum de participation peut se justifier en cas de référendum décisionnel, il ne convient par contre pas d'en prévoir un lorsque l'expression des citoyens n'est que consultative.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Uitgaven door deze leden die niet in het kader van hun vertegenwoordigende functie zijn gemaakt, komen in geen geval ten laste van de Civiele Lijst.

Les dépenses faites par ces membres en dehors du cadre de leur fonction de représentation ne sont en aucun cas supportées par la Liste civile.


In geval van vertegenwoordiging is de vertegenwoordigende staat slechts bevoegd voor de visa korte duur.

Dans le cas de l'état représentative, représentant n'est compétent que pour des visas de courte durée.


Uitgaven door deze leden die niet in het kader van hun vertegenwoordigende functie zijn gemaakt, komen in geen geval ten laste van de Civiele Lijst.

Les dépenses faites par ces membres en dehors du cadre de leur fonction de représentation ne sont en aucun cas supportées par la Liste civile.


De enige legitimiteit voor het afkondigen van bindende regels van juridische aard die op dit moment bestaat is de legitimiteit die voortvloeit uit de wil van het volk, zowel op het niveau van de staat als op het niveau van de Unie. En de wil van het volk wordt normaal gesproken uitgedrukt door middel van vertegenwoordigende organen, in dit geval bijvoorbeeld het Europees Parlement, dat rechtstreeks door de bevolking is gekozen, of ook de Raad, die is samengesteld uit regeringen die afhankelijk zijn van of worden gekozen door de bevolkingen van hun respectieve landen.

La seule légitimité actuelle s'agissant de la production de règles contraignantes avec une base juridique provient des désirs de la population aux niveaux national et européen, et les désirs de la population s'expriment normalement par le biais d'organes représentatifs tels que, en l'occurrence, le Parlement européen, directement élu par le peuple, o le Conseil, composé des gouvernements qui dépendent et sont élus par le peuple dans leurs pays respectifs.


(ii) de bevordering van de kwaliteit van het werk in al zijn aspecten naast de kwestie van opleiding en verwerving van nieuwe vaardigheden, in het bijzonder door verbetering van de arbeidsomstandigheden (hygiëne en veiligheid, gezondheid en arbeidsritme), via specifieke ondersteuning van KMO's en microbedrijven en hun nationale, regionale en lokale vertegenwoordigende organisaties bij de toepassing van de bestaande wetgeving, door het aangeven van de toekomstige beroeps- en vaardigheidsvereisten, door het stimuleren van de naleving van arbeidsvoorschriften, en door de ontwikkeling van specifieke arbeidsbemiddelings-, opleidings- en onder ...[+++]

ii) la promotion de la qualité du travail sous tous ses aspects au-delà de la question de la formation et de l'acquisition de compétences nouvelles, notamment en encourageant une amélioration des conditions de travail (au chapitre de l'hygiène et de la sécurité, de la question de la santé et des cadences de travail), par le biais d'un soutien spécifique aux PME et micro-entreprises et leurs organisations représentatives au niveau national, régional et local pour l'application de la législation existante, l’identification des exigences futures en matière d’emploi et de compétences, des mesures d'incitation au respect des normes du travail, le développement de services spécifiques d’emploi, de formation et de soutien aux tra ...[+++]


5. Verbetering van samenwerking en partnerschap met bedrijven en hun vertegenwoordigende lichamen en het hierbij betrekken van de sociale partners, consumenten en hun organisaties, al naargelang het geval, ter verbetering van de prestaties op milieugebied van de bedrijven en het nastreven van duurzame productiepatronen.

5. Améliorer la collaboration et le partenariat avec les entreprises et leurs organes représentatifs et impliquer les partenaires sociaux, les consommateurs et leurs organisations, selon le cas, en vue d'améliorer les performances environnementales des entreprises et de mettre en œuvre des modes de production durables.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'geval van vertegenwoordigende' ->

Date index: 2020-12-19
w