Overwegende dat de ondernemingen met als bedrijvigheid het zetten, het drukken en het afwerken, die onder het Paritair Comité voor het drukkerij-, grafische kunst- en dagbladbedrijf ressorteren, als gevolg van de economische crisis een belangrijke daling in activiteit ondervinden, die voornamelijk wordt veroorzaakt door een drastische terugval in publicitaire bestedingen vanwege ondernemingen uit alle sectoren; dat deze publicitaire bestedingen de eerste uitgavenpost is die wordt verminderd in tijden van crisis, terwijl de activiteit van de grafische sector daarmee in rechtstreeks verband staat;
Considérant que les entreprises ayant comme activité la composition, l'impression et la finition et ressortissant à la Commission paritaire de l'imprimerie, des arts graphiques et des journaux souffrent en raison de la crise économique d'une chute importante d'activité résultant principalement de la réduction drastique des dépenses publicitaires opérées par les entreprises tous secteurs confondus; que les dépenses publicitaires constituent le premier poste de dépenses à diminuer en temps de crise alors que l'activité du secteur graphique y est directement liée;