Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Agrarische geschiedenis
Docent geschiedenis hoger onderwijs
Docent geschiedenis secundair onderwijs
Docente geschiedenis hoger onderwijs
EU-referentielaboratorium voor klassieke varkenspest
Geschiedenis
Geschiedenis doceren
Geschiedenis onderwijzen
Geschiedenis van de landbouw
Handboek voor de diagnose van klassieke varkenspest
Hedendaagse geschiedenis
Klassieke geschiedenis
Klassieke oudheid
Koninklijke Musea voor Kunst en Geschiedenis
Lector geschiedenis
Leerkracht geschiedenis secundair onderwijs
Leerkracht geschiedenis voortgezet onderwijs
Nieuwste geschiedenis
Onderwijsgevende geschiedenis voortgezet onderwijs
Tegenwoordige tijd

Vertaling van "klassieke geschiedenis " (Nederlands → Frans) :

TERMINOLOGIE
klassieke geschiedenis [ klassieke oudheid ]

histoire ancienne [ histoire de l'Antiquité ]




docent geschiedenis secundair onderwijs | onderwijsgevende geschiedenis voortgezet onderwijs | leerkracht geschiedenis secundair onderwijs | leerkracht geschiedenis voortgezet onderwijs

professeur d’histoire géographie | professeure d’histoire | professeur d’histoire géographie/professeure d’histoire géographie | professeur d’histoire/professeure d’histoire


hedendaagse geschiedenis [ nieuwste geschiedenis | tegenwoordige tijd ]

histoire contemporaine [ âge contemporain | époque contemporaine ]


lector geschiedenis | docent geschiedenis hoger onderwijs | docente geschiedenis hoger onderwijs

enseignant-chercheur en histoire | enseignant-chercheur en histoire/enseignante-chercheuse en histoire | enseignante-chercheuse en histoire


geschiedenis doceren | geschiedenis onderwijzen

enseigner l'histoire


agrarische geschiedenis | geschiedenis van de landbouw

histoire de l'agriculture


communautair referentielaboratorium voor klassieke varkenspest | EU-referentielaboratorium voor klassieke varkenspest

laboratoire communautaire de référence pour la peste porcine classique


diagnosehandboek tot vaststelling van diagnostische procedures, bemonsteringsprocedures en criteria voor de evaluatie van de resultaten van laboratoriumtests voor de bevestiging van klassieke varkenspest | Handboek voor de diagnose van klassieke varkenspest

manuel diagnostique établissant des procédures de diagnostic, des méthodes d'échantillonnage et des critères pour l'évaluation des tests de laboratoire de confirmation de la peste porcine classique | Manuel du diagnostic de la peste porcine classique


Koninklijke Musea voor Kunst en Geschiedenis

Musées royaux d'Art et d'Histoire
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Samen met haar partners uit de academische wereld en de universitaire raad van de Jean Monnet-actie [19] zal de Commissie de mogelijkheid onderzoeken om het thema "wetenschap, samenleving en Europese integratie" onder te brengen bij een Jean Monnet-leerstoel, naast meer klassieke disciplines zoals rechten, economie, politieke wetenschappen en geschiedenis.

La Commission explorera avec ses partenaires académiques et le Conseil Universitaire de l'Action Jean Monnet [19] la possibilité d'inclure la thématique "Science, société et intégration européenne" au nombre des sujets traités par les chaires Jean Monnet aux côtés des disciplines plus classiques telles que le droit, l'économie, les sciences politiques ou l'histoire.


Zij stelt vast dat er in de geschiedenis van de antropologie geen koppels bestaan van hetzelfde geslacht die een « klassiek gezin » willen vormen.

Elle constate qu'il n'existe pas, dans l'histoire de l'anthropologie, de couple de même sexe ayant pour but un projet parental de type « famille classique ».


De reden voor deze vergetelheid is het beeld van de mannelijke intellectuele politieke activist die als het klassieke voorbeeld van de vluchteling na WOII de geschiedenis is ingestuurd.

Cet oubli s'explique par le fait que c'est l'image de l'activiste politique intellectuel masculin que l'on a fait entrer dans l'histoire comme l'exemple classique du réfugié après la Seconde Guerre mondiale.


- in de tabel opgenomen onder het opschrift « Lichamelijke expressie », tweede kolom, tegenover 4° overgangsfilière, worden de woorden « geschiedenis van de muziek en analyse; instrumentale opleiding, specialiteit slagwerk » vervangen door de woorden « geschiedenis van de muziek - analyse; instrumentale opleiding, klassieke instrumenten, specialiteit slagwerk ».

- dans le tableau repris sous l'intitulé « Expression corporelle », deuxième colonne, en regard de 4° filière de transition, les mots « histoire de la musique et analyse; formation instrumentale, spécialité percussions » sont remplacés par les mots « histoire de la musique - analyse; formation instrumentale, instruments classiques, spécialité percussions »;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
d) in de rubriek " A. Lager secundair technisch onderwijs, punt 3 leraar algemene vakken (geschiedenis, geschiedenis en sociale instellingen, economische geschiedenis, actualiteitsvragen), dienen tussen de woorden " groepen Romaanse of klassieke of Germaanse filologie" en de woorden " groep wijsbegeerte of geschiedenis" de woorden " of moderne talen en literaturen - algemene richting" te worden ingevoegd;

d) à la rubrique « A. Enseignement technique secondaire inférieur, point 3 professeur de cours généraux (histoire, histoire et institutions sociales, histoire économique, problèmes d'actualités), Groupe B, b), il convient d'insérer entre les termes « groupes philologie romane ou classique ou germanique » et les termes « , groupes philosophie ou histoire » les termes suivants « ou langues et littératures modernes - orientation générale »;


q) in de rubriek " C. Hoger secundair technisch onderwijs, punt 3 leraar algemene vakken (geschiedenis, geschiedenis der beschavingen, inleiding tot de antieke cultuur of de Griekse cultuur, esthetica, kunstgeschiedenis, actualiteitsvragen), Groep B, b), dienen tussen de woorden " klassieke of Germaanse " en de woorden " wijsbegeerte" de woorden " ,moderne talen en literaturen - algemene richting" te worden ingevoegd;

q) à la rubrique « C. Enseignement technique secondaire supérieur, point 3 professeur de cours généraux (histoire, histoire des civilisations, initiation à la culture antique ou à la culture grecque, esthétique, histoire de l'art, questions d'actualité), Groupe B, b), il convient d'insérer entre les termes « classique ou germanique » et les termes « , philosophie » les termes suivants « , langues et littératures modernes -orientation générale »;


a) in de rubriek " A. Lager secundair technisch onderwijs, punt 1 leraar algemene vakken (1e, 2e, 3e, 4e taal indien Romaanse talen, beroepsterminologie), 1°, Groep B, c), dienen tussen de woorden " groepen Romaanse of klassieke of Germaanse filologie" en de woorden " groep wijsbegeerte of geschiedenis" de woorden " of moderne talen en literaturen - algemene richting met vermelding van de te onderwijzen Romaanse taal" te worden ingevoegd;

a) à la rubrique « A. Enseignement technique secondaire inférieur, point 1 professeur de cours généraux (1, 2, 3, 4 langue si langues romanes, terminologie professionnelle), 1°, Groupe B, c), il convient d'insérer entre les termes « groupes philologie romane ou classique ou germanique » et les termes « groupe philosophie ou histoire », les termes suivants « ou langues et littératures modernes -orientation générale avec mention de la langue romane à enseigner »;


gids (ξεναγός) overeenkomende met opleidingen van tenminste 2,5 jaar, verdeeld in 1.100 uur theorie op het gebied van Griekse archeologie, kunst, geschiedenis (prehistorie, de klassieke Oudheid, Byzantium en moderne geschiedenis), filologie en geografie en overige onderwerpen in verband met het natuurlijk en cultureel milieu van Griekenland, en 110 excursiedagen in Griekenland; Italië

guide ("ξεναγός"), qui représente une formation d'une durée totale d'au moins deux ans et demi, 1 100 heures de formation théorique consacrée à l'archéologie, à l'art, à l'histoire (époques préhistorique, classique, byzantine et contemporaine), à la philologie et à la géographie de la Grèce, ainsi qu'à d'autres domaines touchant à l'environnement naturel et culturel grec, et 110 journées d'excursions à travers la Grèce; en Italie:


overeenkomende met opleidingen van tenminste 2,5 jaar, verdeeld in 1.100 uur theorie op het gebied van Griekse archeologie, kunst, geschiedenis (prehistorie, de klassieke Oudheid, Byzantium en moderne geschiedenis), filologie en geografie en overige onderwerpen in verband met het natuurlijk en cultureel milieu van Griekenland, en 110 excursiedagen in Griekenland;

qui représente une formation d'une durée totale d'au moins deux ans et demi, 1 100 heures de formation théorique consacrée à l'archéologie, à l'art, à l'histoire (époques préhistorique, classique, byzantine et contemporaine), à la philologie et à la géographie de la Grèce, ainsi qu'à d'autres domaines touchant à l'environnement naturel et culturel grec, et 110 journées d'excursions à travers la Grèce;


Bij koninklijk besluit van 16 mei 2001 wordt de heer Gubel, Eric J. K., Hoofd van de Afdeling 2 " Klassieke Oudheid" bij de Koninklijke Musea voor Kunst en Geschiedenis, benoemd tot Hoofd van het Departement I " Oudheid" bij dezelfde instelling.

Par arrêté royal du 16 mai 2001, M. Gubel, Eric J. K., Chef de la Section 2 " Antiquité classique" aux Musées royaux d'Art et d'Histoire, est nommé Chef du Département I " Antiquité" au même établissement.


w