...commu
nicatieplan; o het meest gepaste medium (pers, e-mail, brochures) kiezen in samenwerking met de stakeholders en de medewerkers voor de in het operationeel communicatieplan opgenomen acties, uitwerken van communicatieacties, informatie over communicatieacties verzamelen en analyseren; o de finale versie nakijken van de interne en externe communicaties (geschreven communicaties, publicaties internet, publicaties intranet, presentaties, ...); o advies en aanbevelingen geven; o de haalbaarheid, het belang en de noodzaak van de projecten inschatten; o in kaart brengen van de opleidingsbehoeften en opleidingen geven binnen het com
...[+++]municatieteam; o de medewerkers stimuleren via gerichte gesprekken; o gesprekken i.h.k.v. de evaluatiecyclus voeren; o motiveren, ondersteunen en coachen van de medewerkers; o een aangenaam werkklimaat en een motiverende teamgeest opbouwen; o opleidingen en seminaries bijwonen; o op de hoogte blijven van de externe en interne ontwikkelingen binnen de FOD AAFisc in het bijzonder via brochures, internet en het intranet; o deelnemen aan interdepartementale vergaderingen om ervaringen uit te wisselen o opvolgen van de vakliteratuur; o antwoorden op vragen van de woordvoerder en dat in overleg met de algemene directie om correct en snel te antwoorden op vragen van de media; o AAFisc vertegenwoordigen tijdens studie- en congresdagen; o in contact treden met verschillende instanties en personen, zowel op formeel als op informeel vlak; o themadagen organiseren en voorbereiden; o interne informatievergaderingen organiseren en voorbereiden; o sprekers tijdens informatievergaderingen begeleiden. ......opérationnels de communication;
o sélectionner le medium le plus adapté (presse, e-mail, brochures) en collaboration avec les parties prenantes et les collaborateurs pour les actions retenues dans le plan opérationnel de communication, développer les actions de communications, rassembler et analyser l'information à propos des actions de communication ; o vérifier la version finale des communications internes et externes (communications écrites, publications internet, publications intranet, présentations, ...); o fournir des conseils et des recommandations; o évaluer la faisabilité, l'importance et la nécessité des projets; o dres
...[+++]ser une cartographie des besoins en formation et donner des formations au sein de l'équipe de communication; o stimuler les collaborateurs grâce à des entretiens ciblés; o mener les entretiens d'évaluation; o motiver, soutenir et encadrer les collaborateurs; o mettre en place un climat de travail agréable et développer un esprit d'équipe motivant; o assister à des formations et/ou séminaires; o se tenir informé des évolutions externes et internes au SPF et à l'AGFisc grâce à des brochures, l'internet ou l'intranet; o participer aux réunions interdépartementales afin d'échanger les expériences; o suivre la littérature spécialisée; o répondre aux questions du porte-parole en concertation avec les directions générales afin de répondre correctement et rapidement aux questions des médias; o représenter l'AGFisc lors de journées d'étude et de congrès; o entrer en contact avec différentes instances et personnes, tant de manière formelle qu'informelle; o organiser et préparer des séances d'information internes; o accompagner les orateurs lors des réunions d'informations. ...