Opdrachten en taken De Adviseur PMO
heeft, onder andere, de volgende opdrachten en
taken : o vertalen van de doelstellingen en prioriteiten gesteld door het management naar acties die door het team uitgevoerd moeten worden; o ter beschikking stellen van de gegevens opdat het management de vooruitgang van het veranderingsproces in de Algemene administratie van de Fiscaliteit kan evalueren; o inleiden van de bewustwording, de aanvaarding, het engagement en de aanpassing ten opzichte van de initiatieven inzake verandering in de organisatie en het inventariseren en verzamelen v
...[+++]an de gegevens die vereist zijn voor de opvolging van de projecten; o bieden van de methodologische ondersteuning voor de projectleiders binnen de Algemene administratie van de Fiscaliteit; o bepalen van de impulsen die gegeven moeten worden aan de medewerkers van het team en aan de projectleiders (bv. het organiseren van vergaderingen met de projectleiders en overleg inzake het bepalen van werkmethodes, acties, ...); o duiding geven bij de projecten die door het team ontwikkeld moeten worden; o toewijzen van de opdrachten aan alle leden van het team waarvoor de Adviseur PMO hiërarchisch of functioneel verantwoordelijk is en aan de projectleiders; o verzekeren van de kwalitatieve en kwantitatieve opvolging van het werk uitgevoerd door de PMO-medewerkers en projectleiders (o.a. analyse van de rapporteringen, aanreiken verbeteringsvoorstellen ...); o leggen van de nodige externe en interne, formele en informele contacten; o op de hoogte blijven van de meest recente ontwikkelingen in zijn/haar vakgebied; o geven van regelmatige en gerichte feedback over de activiteiten en resultaten van het team aan het diensthoofd van de Dienst Operationele Coördinatie en Communicatie; o stimuleren van bewustwording, aanvaarding, betrokkenheid en aanpassing ten opzichte van veranderingsinitiatieven; o leiden, aansturen, coachen en opvolgen van de teammedewerkers. Missions et tâches Le Conseiller PMO a, entre autres, les missions et tâches suivantes : o traduire les objectifs et priorités établis par le management, dans des actions à réaliser par son équipe; o mettre à disposition des informations pour que le management puisse évaluer l'avancement du process
us de changement au sein de l'Administration générale de la Fiscalité; o introduire la prise de conscience, l'acceptation, l'engagement et l'appropriation des initiatives de changement dans l'organisation, et inventorier et collecter les données nécessaires au suivi des projets; o fournir une aide méthodologique aux chefs de projets au sein
...[+++]de l'Administration générale de la Fiscalité; o déterminer les impulsions à donner aux collaborateurs de son équipe et aux chefs de projets (par exemple, l'organisation de réunions avec les chefs de projets, et de concertations pour déterminer les méthodes de travail, des actions,...); o expliciter les projets à développer par l'équipe; o attribuer des missions à tous les membres de l'équipe que le conseiller PMO a sous sa responsabilité (hiérarchique ou fonctionnelle) et aux chefs de projets; o assurer le suivi qualitatif et quantitatif du travail produit par les collaborateurs PMO et les chefs de projets (e.a. analyse du reporting, proposer des mesures d'améliorations,...); o établir les contacts formels et informels internes et externes nécessaires; o rester informé des développements les plus récents dans son domaine d'activité; o assurer le feedback régulier et ponctuel des activités et des résultats de l'équipe auprès du chef de service Coordination opérationnelle et Communication; o stimuler la prise de conscience, l'acceptation, l'engagement et l'appropriation des initiatives de changement; o diriger, évaluer, coacher et suivre les différents collaborateurs de l'équipe.