Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
BPM
Business process management
Continue procesverbetering
Continuous process improvement
Country sector memorandum
Data processing manager
Gevaren in een process identificeren en analyseren
Gevarenanalyse en kritische controlepunten
HACCP
Hogermiddeninkomensland
ICT procesmanager
Ict operations manager
Lagermiddeninkomensland
Lower Middle-Income Country
Metaalchemicus
Metaalkundige
Metallurg
Metallurgist process engineer
Process reengineering
Reorganisatie van processen
Risico-inventarisatie voor voedingsmiddelen
Systems and network manager
Upper Middle-Income Country

Vertaling van "process for countries " (Nederlands → Frans) :

TERMINOLOGIE
hogermiddeninkomensland | Upper Middle-Income Country

pays à revenu intermédiaire, tranche supérieure | PRITS [Abbr.]




lagermiddeninkomensland | Lower Middle-Income Country

pays à revenu intermédiaire de la tranche inférieure | Pays à revenu intermédiaire, tranche inférieure | PRITI [Abbr.]


process reengineering (nom féminin) | reorganisatie van processen (nom féminin)

reconfiguration | réorganisation de processus


BPM (nom) | business process management (nom)

gestion des processus métiers | BPM | Business Process Management | GPM


continue procesverbetering (nom féminin) | continuous process improvement (nom)

amélioration continue


ICT procesmanager | systems and network manager | data processing manager | ict operations manager

responsable de l'activité en TIC | responsable des opérations informatiques | directrice des activités de TIC | responsable des activités informatiques


metaalchemicus | metallurg | metaalkundige | metallurgist process engineer

ingénieur de recherche métallurgie physique | ingénieur de recherche métallurgie physique/ingénieure de recherche métallurgie physique | ingénieure de recherche métallurgie physique


gevaren in een process identificeren en analyseren | risico-inventarisatie voor voedingsmiddelen | gevarenanalyse en kritische controlepunten | HACCP

étude des dangers et points de contrôle critiques | analyse des dangers et points de contrôle critiques | examen des dangers et points de contrôle critiques
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
48. Instructs its President to forward this recommendation to the Speakers of Parliaments members to the Barcelona Process, to the Euro-Mediterranean ministerial Conference, to the European Commission, to the Governments of the countries members to the Barcelona Process as well as to the institutions concerned.

48. Charge son Président de faire suivre cette recommandation aux Présidents des Parlements membres du Processus de Barcelone, à la conférence ministérielle euro-méditerranéenne, à la Commission européenne, aux Gouvernements des pays membres du Processus de Barcelone ainsi qu'aux institutions concernées.


22. Instructs the President of the Assembly to forward this recommendation to the Co-presidency of the « the Barcelona Process : Union for the Mediterranean » and its Secretary General, to the Speaker of parliaments and governments of member countries of « the Barcelona Process : Union for the Mediterranean », to the Euro- Mediterranean ministerial Conference of Foreign affairs, to the Presidency of the European Union, to the European Parliament, to the European Commission, as well as to all the institutions concerned.

22. Charge le Président de l'Assemblée de transmettre la présente recommandation à la Co- présidence du « Processus de Barcelone: Union Pour la Méditerranée » et son Secrétaire Général, aux Présidents des Parlements et aux gouvernements des pays membres au « Processus du Barcelone: Union Pour la Méditerranée », à la Conférence Euro- Méditerranéenne des ministres des Affaires Etrangères, à la Présidence de l'Union Européenne, au Parlement Européen, à la Commission Européenne, et à toutes les insti ...[+++]


48. Instructs its President to forward this recommendation to the Speakers of Parliaments members to the Barcelona Process, to the Euro-Mediterranean ministerial Conference, to the European Commission, to the Governments of the countries members to the Barcelona Process as well as to the institutions concerned.

48. Charge son Président de faire suivre cette recommandation aux Présidents des Parlements membres du Processus de Barcelone, à la conférence ministérielle euro-méditerranéenne, à la Commission européenne, aux Gouvernements des pays membres du Processus de Barcelone ainsi qu'aux institutions concernées.


22. Instructs the President of the Assembly to forward this recommendation to the Co-presidency of the « the Barcelona Process : Union for the Mediterranean » and its Secretary General, to the Speaker of parliaments and governments of member countries of « the Barcelona Process : Union for the Mediterranean », to the Euro- Mediterranean ministerial Conference of Foreign affairs, to the Presidency of the European Union, to the European Parliament, to the European Commission, as well as to all the institutions concerned.

22. Charge le Président de l'Assemblée de transmettre la présente recommandation à la Co- présidence du « Processus de Barcelone: Union Pour la Méditerranée » et son Secrétaire Général, aux Présidents des Parlements et aux gouvernements des pays membres au « Processus du Barcelone: Union Pour la Méditerranée », à la Conférence Euro- Méditerranéenne des ministres des Affaires Etrangères, à la Présidence de l'Union Européenne, au Parlement Européen, à la Commission Européenne, et à toutes les insti ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
9. Supports the idea of setting up a Euro-Mediterranean peer review scheme involving local et regional players in order to encourage the Barcelona Process countries to treat achievement of the MDGs as a matter of mutual responsibility and to enable regular scrutiny to be brought to bear on the coherence of the policies being pursued by partner countries and Member States in the light of development objectives;

9. soutient l'idée d'une mise en place d'un mécanisme euro-méditerranéen d'évaluation par les pairs impliquant les acteurs locaux et régionaux afin de promouvoir la responsabilité mutuelle entre les pays du Processus de Barcelone dans la réalisation des OMD et permettant de suivre régulièrement la cohérence des politiques suivies par les pays partenaires et les États membres au regard des objectifs du développement;


– gezien het samenvattende verslag „Sixth meeting of the European Integration Forum: the involvement of countries of origin in the integration process (Brussels, 9 and 10 November 2011)”,

– vu le rapport récapitulatif intitulé «Sixième réunion du Forum européen sur l'intégration: engagement des pays d'origine dans le processus d'intégration (Bruxelles, 9 et 10 novembre 2011),


– gezien het samenvattende verslag "Sixth meeting of the European Integration Forum: the involvement of countries of origin in the integration process (Brussels, 9 and 10 November 2011)",

– vu le rapport récapitulatif intitulé "Sixième réunion du Forum européen sur l'intégration: engagement des pays d'origine dans le processus d'intégration (Bruxelles, 9 et 10 novembre 2011),


² IP/99/350 : "Commission proposes a Stabilisation and Association process for countries of South-eastern Europe" (niet beschikbaar in het Nederlands).

IP/99/350 : La Commission propose un processus de stabilisation et d'association pour les pays de l'Europe du Sud-Est.


[3] European Economy, occasional paper nr. 4 "Key structural challenges in the acceding countries: the integration of acceding countries into the Community's economic policy co-ordination processes", Comité voor de economische politiek, juli 2003.

[3] Économie européenne, Occasional Paper n° 4, «Key structural challenges in the acceding countries: the integration of acceding countries into the Community's economic policy co-ordination processes», Comité de politique économique, juillet 2003.


[4] Zie Dresner, S. en Gilbert, N., "Decision-making Processes for Projects Requiring Environmental Impact Assessment: Case Studies in Six European Countries", Journal of Environmental Assessment Policy en Management, vol. 1, nr. 1, 1999, pp. 105-130, alsook Ladeur, K.-H. en Prelle, R., "Environmental Assessment en Judicial Approaches to Procedural Errors - A European en Comparative Law Analysis", Journal of Environmental Law, vol. 3, nr. 2, 2001, pp. 185-198.

[5] Voir Dresner, S. et N. Gilbert (1999) Decision-making Processes for Projects Requiring Environmental Impact Assessment: Case Studies in Six European Countries, dans Journal of Environmental Assessment Policy and Management, vol. 1, no 1, p. 105-130. Voir aussi Ladeur, K-H et Prelle, R (2001) Environmental Assessment and Judicial Approaches to Procedural Errors - A European and Comparative Law Analysis, Journal of Environmental Law, vol. 3, no 2, p. ...[+++]




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'process for countries' ->

Date index: 2021-11-28
w