2. Zelfde vraag in verband met nalatigheden bij het toepassen van veiligheidsmaatregelen: a) niet stoppen na miszending; b) trein buiten perron tot stilstand brengen; c) niet of slecht uitvoeren van de remproef; d) tijdens rangeringen:aanzetten zonder bevel, niet in
acht nemen van het rijden op zicht, te laat stoppen, bruuske beweging, enzovoort; e) een krachtvoertuig achterlaten, zonder de voorgeschreven voorzorgsmaatregelen voor het vastzetten ervan te hebben genomen; f) onoordeelkundig gebruik van de reminrichting waardoor er abnormale reacties in de trein ontstaan; g) nalatigheid die beschadiging van materieel veroorzaakt enzov
...[+++]oort.2. Même question, mais concernant cette fois les négligences commises lors de l'application des mesures de sécurité: a) ne pas marquer d'arrêt après une fausse manoeuvre; b) immobiliser le train en dehors des quais; c) absence ou mauvaise exécution de l'essai de freins; d) pendant les triages: mettre en marche sans en avoir reçu l'ordre, ne pas respecter la condui
te à vue, s'arrêter trop tard, effectuer des mouvements brusques, etc.; e) quitter un engin de traction sans avoir respecté les mesures de précaution prescrites pour son blocage; f) utiliser sans discernement le dispositif de freinage, provoquant de ce fait des réactions an
...[+++]ormales dans le train; g) négligence occasionnant des dégâts au matériel, etc.