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Administratieve en institutionele vermogens
Institutionele Revolutionaire Partij
Institutionele bevoegdheid
Institutionele hervorming
Institutionele opzet
Ministerieel Comité voor institutionele hervormingen
PRI
Partij van de Institutionele Revolutie
Revolutionaire Institutionele Partij
Staatssecretaris voor Institutionele Hervormingen

Vertaling van "staatssecretaris voor institutionele " (Nederlands → Frans) :

TERMINOLOGIE
Staatssecretaris voor Institutionele Hervormingen

Secrétaire d'Etat aux Réformes institutionnelles


Staatssecretaris voor Institutionele Hervormingen, belast met de Herstructurering van het Ministerie van Openbare Werken

Secrétaire d'Etat aux Réformes institutionnelles, chargé de la Restructuration du Ministère des Travaux publics


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Direction 4 - Questions institutionnelles / Statut / Contentieux | Direction 4 - Questions institutionnelles/Budget/Statut | Direction 4 - Questions institutionnelles/Budget/Statut/Contentieux




Institutionele Revolutionaire Partij | Partij van de Institutionele Revolutie | Revolutionaire Institutionele Partij | PRI [Abbr.]

Parti révolutionnaire institutionnel | PRI [Abbr.]


Staatssecretaris van Defensie en Staatssecretaris voor Nederlands Antilliaanse en Arubaanse Zaken

secrétaire d'Etat à la défense et secrétaire d'Etat pour les Antilles néerlandaises et Aruba




institutionele bevoegdheid

compétence institutionnelle


Ministerieel Comité voor institutionele hervormingen

Comité ministériel des réformes institutionnelles


administratieve en institutionele vermogens

capacités administratives et institutionnelles
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
De staatssecretaris voor Institutionele Hervormingen heeft het verband tussen artikel 68 van de Grondwet en de bestreden bepaling als volgt verantwoord, waarbij hij eraan heeft herinnerd dat een kiesdrempel van 5 pct. een voorwaarde vormt voor het behalen van een zetel in elk van de betrokken parlementen : « Ten slotte dient dit wetsvoorstel samen te worden gelezen met het voorstel tot herziening van artikel 68 van de Grondwet (stuk Senaat, nr. 5-1725/1).

Le secrétaire d'Etat aux Réformes institutionnelles a ainsi justifié le lien entre l'article 68 de la Constitution et la disposition attaquée, en rappelant qu'un seuil électoral de 5 p.c. constitue une condition d'obtention d'un siège dans chacun des parlements concernés : « Enfin, la proposition de loi à l'examen doit être lue conjointement avec la proposition de révision de l'article 68 de la Constitution (doc. Sénat, n° 5-1725/1).


In B.45.5 van het voormelde arrest heeft het Hof eveneens erop gewezen dat terwijl een senator zich afvroeg waarom de vredegerechten niet werden ontdubbeld, de staatssecretaris voor institutionele hervormingen had geantwoord dat die beslissing paste in het evenwicht dat de acht partijen hadden gevonden.

La Cour a également relevé en B.45.5 de l'arrêt précité qu'alors qu'un sénateur s'interrogeait sur les raisons pour lesquelles les justices de paix n'avaient pas été dédoublées, le secrétaire d'Etat aux réformes institutionnelles avait répondu que cette décision s'inscrivait dans l'équilibre que les huit partis avaient trouvé.


(3) Zie i.h.b. de verklaring van de vice-eersteminister en minister van Institutionele Hervormingen (F) in de commissie van de Kamer, Parl. St., Kamer, B.Z. 1988, nr. 516/6, pp. 109-110; verklaring van de staatssecretaris voor Institutionele Hervormingen, Parl. Hand., Kamer, 28 juli 1988, p. 1362; verklaringen van de vice-eersteminister en minister van Institutionele Hervormingen (F) in de commissie van de Senaat, Parl. St., Senaat, B.Z. 1988, nr. 405/2, pp. 64 en 68-69.

(3) Voir spécialement la déclaration du vice-premier ministre et ministre des Réformes institutionnelles (F) à la commission de la Chambre, Doc. parl., Chambre, S.E. 1988, no 516/6, pp. 109-110; déclaration du secrétaire d'État aux Réformes institutionnelles, Ann. parl., Chambre, 28 juillet 1988, p. 1362; déclarations du vice-premier ministre et ministre des Réformes institutionnelles (F) à la commission du Sénat, Doc. parl., Sénat, S.E. 1988, no 405 ...[+++]


De heer Pieters wil dat de staatssecretaris van institutionele hervormingen een punt verduidelijkt, namelijk het beroep op artikel 195 van de Grondwet.

M. Pieters souhaiterait que le secrétaire d'État aux réformes institutionnelles clarifie un point, à savoir le recours à l'article 195 de la Constitution.


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« Er moet dus een veertigtal magistraten aangeworven worden en tot tweehonderd personeelsleden bij de griffies en de parketten », zegt staatssecretaris voor Institutionele Hervormingen Servais Verherstraeten (CD&V).

« Dans les greffes et les parquets, il faudra donc recruter une quarantaine de magistrats et jusqu'à deux cents agents supplémentaires» (traduction)


De heer Wathelet, staatssecretaris van institutionele hervormingen herhaalt, zoals in de Kamer, dat het niet onmogelijk is dat men artikel 195 van de Grondwet nogmaals wijzigt in de loop van deze regeerperiode.

M. Wathelet, secrétaire d'État aux réformes institutionnelles, répète, comme à la Chambre, qu'il n'est pas impossible qu'on modifie encore l'article 195 de la Constitution au cours de cette législature.


Gelet op de voordrachten van 21 december 2012 van de general manager van ANPI, van 4 januari 2013 van de directeur-generaal van ASSURALIA, van 7 januari 2013 van de Voorzitter van Prebes, van 7 januari 2013 van de voorzitter van ORI, van 8 januari 2013 van de technisch directeur van het Bureau voor Normalisatie, van 8 januari 2013 van de directeur-generaal van sociale zaken van Comeos, van 8 januari 2013 van de gedelegeerd bestuurder van het VBO, van 8 januari 2013 van de Rector van de Universiteit Gent, van 8 januari 2013 van de Voorzitter van de Koninklijke Belgische Brandweerfederatie die behoort tot de Franstalige en Duitstalige vleu ...[+++]

Vu les propositions du 21 décembre 2012 du general manager de l'ANPI, du 4 janvier 2013 du directeur général d'ASSURALIA, du 7 janvier 2013 du Président de Prebes, du 7 janvier 2013 du président de l'ORI, du 8 janvier 2013 du directeur technique du Bureau de Normalisation, du 8 janvier 2013 du Directeur général des Affaires sociales de Comeos, du 8 janvier 2013 de l'administrateur délégué de la FEB, du 8 janvier 2013 du Recteur de l'Universiteit Gent, du 8 janvier 2013 du Président de la FRSPB, du 9 janvier 2013 du Coordinateur administratif de la FAB, du 10 janvier 2013 du président de Beprobel, du 10 janvier 2013 du président de la BVV, du 11 janvier 2013 du Ministre - Président de la Communauté germanophone, du 14 janvier 2013 du Gouvern ...[+++]


Op de voordracht van Onze Minister van Financiën en van Onze Staatssecretaris voor Institutionele Hervormingen, voor de Regie der Gebouwen en voor de Duurzame ontwikkeling,

Sur proposition de Notre Ministre des Finances et Notre Secrétaire d'Etat aux Réformes institutionnelles, à la Régie des Bâtiments et au Développement durable,


Hoewel art. 2 van de bijzondere wet van 6 januari 1989 de voorzitter een verplichting oplegt wanneer een gekwalificeerde meerderheid vraagt dat een dergelijk beroep wordt ingesteld, heeft de staatssecretaris voor Institutionele Hervormingen tijdens de parlementaire voorbereiding (Stuk Kamer, nr. 633/4-1988-1989, blz. 23) te kennen gegeven dat de voorzitters bevoegd blijven om te oordelen over de raadzaamheid van het instellen van dergelijk beroep en over het tijdstip waarop het wordt ingesteld.

Bien que l'article 2 de la loi spéciale du 6 janvier 1989 impose une obligation au président lorsqu'une majorité qualifiée a demandé d'introduire un tel recours, le secrétaire d'Etat aux Réformes institutionnelles a affirmé au cours des travaux préparatoires que les présidents conservent un pouvoir d'appréciation quant à l'opportunité d'introduire un tel recours ou quant au choix du moment de son introduction (Doc. Chambre, n° 633/4 - 1988/1989, p. 23).


Mijn vraag aan de staatssecretaris voor Institutionele Hervormingen vereist dan ook een duidelijk antwoord.

J'aimerais par conséquent obtenir une réponse claire du secrétaire d'État.


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