Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Academie
Academisch onderwijs
Gebied van de wetenschap
Grande école
Hoger onderwijs
Hogere vakschool
Hogeschool
Instelling voor hoger onderwijs
Instelling voor technisch onderwijs
OCW
Onderwijs
Programmatie inzake wetenschap
Schoolopleiding
Secundair onderwijs van het type I
Tertiair onderwijs
Unesco
Vernieuwd secundair onderwijs
Wetenschap

Traduction de «wetenschap en onderwijs » (Néerlandais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap | Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen | OCW [Abbr.]

Ministère de l'Enseignement, de la Culture et des Sciences


Unesco [ Organisatie van de Verenigde Naties voor onderwijs, wetenschap en cultuur ]

Unesco [ Organisation des Nations unies pour l'éducation, la science et la culture ]


Organisatie van de Verenigde Naties voor Onderwijs, Wetenschap en Cultuur | Unesco [Abbr.]

Organisation des Nations unies pour l'éducation, la science et la culture | UNESCO [Abbr.]


Statuut van de Organisatie van de Verenigde Naties voor Onderwijs, Wetenschap en Cultuur

Convention créant une Organisation des Nations unies pour l'éducation, la science et la culture




hoger onderwijs [ academie | academisch onderwijs | grande école | hogere vakschool | hogeschool | instelling voor hoger onderwijs | instelling voor technisch onderwijs | tertiair onderwijs ]

enseignement supérieur [ école supérieure | enseignement postsecondaire | enseignement tertiaire | grande école | institut d'enseignement supérieur | institut de technologie ]




programmatie inzake wetenschap

programmation scientifique




Secundair onderwijs van het type I (élément) | Vernieuwd secundair onderwijs (élément)

enseignement secondaire rénové | enseignement secondaire de type I | type I
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Indexering in het repertorium: Vrij verkeer van werknemers en sociaal beleid / Sociaal beleid / Werkloosheid en werkgelegenheid / Bevordering van de werkgelegenheid Wetenschap, informatie, onderwijs en cultuur / Statistiek Wetenschap, informatie, onderwijs en cultuur / Onderwijs en opleiding

Code répertoire: Libre circulation des travailleurs et politique sociale / Politique sociale / Emploi et chômage / Incitations à l'emploi Science, information, éducation et culture / Statistiques Science, information, éducation et culture / Éducation et formation


Indexering in het repertorium: Wetenschap, informatie, onderwijs en cultuur / Onderwijs en opleiding Wetenschap, informatie, onderwijs en cultuur / Cultuur

Code répertoire: Science, information, éducation et culture / Éducation et formation Science, information, éducation et culture / Culture


Indexering in het repertorium: Wetenschap, informatie, onderwijs en cultuur / Wetenschap / Onderzoekssectoren Wetenschap, informatie, onderwijs en cultuur / Wetenschap / Onderzoekssectoren

Code répertoire: Science, information, éducation et culture / Science / Secteurs de recherche Science, information, éducation et culture / Science / Secteurs de recherche


Indexering in het repertorium: Wetenschap, informatie, onderwijs en cultuur / Statistiek Wetenschap, informatie, onderwijs en cultuur / Informatieverspreiding Wetenschap, informatie, onderwijs en cultuur / Onderwijs en opleiding

Code répertoire: Science, information, éducation et culture / Statistiques Science, information, éducation et culture / Diffusion de l'information Science, information, éducation et culture / Éducation et formation


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
16. onderstreept dat samenwerking op het gebied van cultuur, wetenschap en onderwijs moet worden aangemoedigd, vernieuwd en geïntensiveerd, onder meer door een ruimere academische mobiliteit van studenten en universiteitspersoneel; wijst erop dat wetenschap en innovatie een noodzakelijke voorwaarde zijn voor slimme, inclusieve en duurzame groei; benadrukt de onderlinge afhankelijkheid van wetenschappelijke en culturele samenwerking, enerzijds, en een positieve economische dynamiek en diversiteit en duurzaamheid van het toerisme in de regio, anderzijds;

16. souligne qu'il faut encourager, renouveler et approfondir la coopération culturelle, scientifique et éducative, notamment en élargissant les possibilités de mobilité des étudiants et des professeurs entre universités; souligne que la connaissance et l'innovation sont des conditions indispensables à une croissance intelligente, inclusive et durable; souligne l'interdépendance entre, d'une part, la coopération scientifique et culturelle et, de l'autre, la croissance de la dynamique économique et le niveau de diversité et de viabilité du tourisme au sein de la région;


24. stelt dat het gebrek aan gekwalificeerde beroepsbeoefenaren in verscheidene disciplines en sectoren – onder meer onderzoekers, ingenieurs, technici en arbeiders – een onoverkomelijke hindernis vormt om het potentieel van de blauwe economie ten volle te kunnen benutten; benadrukt dat dit gebrek niet los kan worden gezien van het feit dat de lidstaten hun verantwoordelijkheid uit de weg gaan en steeds minder investeren in wetenschap en onderwijs, en van het gegeven dat bepaalde beroepen, met name in de lidstaten die het meest onder de economische crisis hebben geleden, aan aanzien hebben verloren, en pleit er daarom voor deze beide tr ...[+++]

24. est d'avis que le manque de professionnels qualifiés, dans différentes disciplines et dans différents secteurs d'activité – notamment de chercheurs, d'ingénieurs, de techniciens et d'ouvriers – constitue un obstacle incontournable à la pleine réalisation du potentiel de l'économie bleue; souligne que ce déficit est indissociable de la déresponsabilisation et du désinvestissement croissants de la part des États dans les domaines de la science et de l'éducation, ainsi que de la dévalorisation des professionnels existants, en particulier dans les États membres qui ont le plus souffert de la crise économique, et appelle par conséquent a ...[+++]


24. stelt dat het gebrek aan gekwalificeerde beroepsbeoefenaren in verscheidene disciplines en sectoren – onder meer onderzoekers, ingenieurs, technici en arbeiders – een onoverkomelijke hindernis vormt om het potentieel van de blauwe economie ten volle te kunnen benutten; benadrukt dat dit gebrek niet los kan worden gezien van het feit dat de lidstaten hun verantwoordelijkheid uit de weg gaan en steeds minder investeren in wetenschap en onderwijs, en van het gegeven dat bepaalde beroepen, met name in de lidstaten die het meest onder de economische crisis hebben geleden, aan aanzien hebben verloren, en pleit er daarom voor deze beide tr ...[+++]

24. est d'avis que le manque de professionnels qualifiés, dans différentes disciplines et dans différents secteurs d'activité – notamment de chercheurs, d'ingénieurs, de techniciens et d'ouvriers – constitue un obstacle incontournable à la pleine réalisation du potentiel de l'économie bleue; souligne que ce déficit est indissociable de la déresponsabilisation et du désinvestissement croissants de la part des États dans les domaines de la science et de l'éducation, ainsi que de la dévalorisation des professionnels existants, en particulier dans les États membres qui ont le plus souffert de la crise économique, et appelle par conséquent a ...[+++]


24. stelt dat het gebrek aan gekwalificeerde beroepsbeoefenaren in verscheidene disciplines en sectoren – onder meer onderzoekers, ingenieurs, technici en arbeiders – een onoverkomelijke hindernis vormt om het potentieel van de blauwe economie ten volle te kunnen benutten; benadrukt dat dit gebrek niet los kan worden gezien van het feit dat de lidstaten hun verantwoordelijkheid uit de weg gaan en steeds minder investeren in wetenschap en onderwijs, en van het gegeven dat bepaalde beroepen, met name in de lidstaten die het meest onder de economische crisis hebben geleden, aan aanzien hebben verloren, en pleit er daarom voor deze beide tr ...[+++]

24. est d'avis que le manque de professionnels qualifiés, dans différentes disciplines et dans différents secteurs d'activité – notamment de chercheurs, d'ingénieurs, de techniciens et d'ouvriers – constitue un obstacle incontournable à la pleine réalisation du potentiel de l'économie bleue; souligne que ce déficit est indissociable de la déresponsabilisation et du désinvestissement croissants de la part des États dans les domaines de la science et de l'éducation, ainsi que de la dévalorisation des professionnels existants, en particulier dans les États membres qui ont le plus souffert de la crise économique, et appelle par conséquent a ...[+++]


Indexering in het repertorium: Wetenschap, informatie, onderwijs en cultuur / Onderwijs en opleiding

Code répertoire: Science, information, éducation et culture / Éducation et formation


Aldus kunnen de universitaire autonomie en de specifieke behoeften met betrekking tot de verschillende diploma's en loopbanen op het gebied van wetenschap en onderwijs gemakkelijker gestalte krijgen in het kader van een meer open en vrijer systeem.

De cette façon, l'autonomie des universités et les exigences spécifiques des titres, des carrières scientifiques et des carrières de l'enseignement pourraient se développer plus facilement dans le cadre d'un système plus ouvert et plus libre.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'wetenschap en onderwijs' ->

Date index: 2024-09-28
w