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Advise politicians on electoral procedures
CEAA 2012
CLNI 2012
Community electoral law
Disabled elector
EMIR
Elector
Elector with a disability
Electoral Commission of South Africa
Electoral body
Electoral system
Electorate
European Market Infrastructure Regulation
European electoral system
IEC
Incapacitated elector
Incapacitated voter
Independent Electoral Commission
Instruct politicians on balloting procedures
Post-2012 Carbon Credit Fund
Post-2012 Carbon Fund
Prepare politicians on balloting procedures
Prepare politicians on electoral procedures
South Africa’s Independent Electoral Commission
Uniform electoral procedure
Voter with a disability

Vertaling van "2012 electoral " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
European Market Infrastructure Regulation | Regulation (EU) No 648/2012 of the European Parliament and of the Council of 4 July 2012 on OTC derivatives, central counterparties and trade repositories | EMIR [Abbr.]

règlement sur l'infrastructure du marché européen | EMIR [Abbr.]


CLNI 2012 | Strasbourg Convention of 2012 on the Limitation of Liability in Inland Navigation

CLNI 2012 | convention de Strasbourg de 2012 sur la limitation de la responsabilité en navigation intérieure


Post-2012 Carbon Credit Fund | Post-2012 Carbon Fund

Fonds carbone pour l’après-2012 | Fonds de crédits carbone pour l’après-2012


electorate [ elector | electoral body ]

électorat [ collège électoral | électeur ]


European electoral system [ Community electoral law | uniform electoral procedure ]

système électoral européen [ droit électoral communautaire | procédure électorale uniforme ]




Canadian Environmental Assessment Act, 2012 [ CEAA 2012 | An Act respecting the environmental assessment of certain activities and the prevention of significant adverse environmental effects ]

Loi canadienne sur l'évaluation environnementale (2012) [ LCEE (2012) | Loi concernant l'évaluation environnementale de certaines activités et visant à prévenir les effets environnementaux négatifs importants ]


instruct politicians on balloting procedures | prepare politicians on balloting procedures | advise politicians on electoral procedures | prepare politicians on electoral procedures

conseiller des femmes et hommes politiques sur des procédures électorales


elector with a disability [ voter with a disability | disabled elector | incapacitated elector | incapacitated voter ]

électeur handicapé [ électeur incapable de voter sans aide | électeur invalide | électeur ayant une déficience | votant frappé d'incapacité | électeur incapable | électeur frappé d'incapacité ]


Independent Electoral Commission [ IEC | Electoral Commission of South Africa | South Africa’s Independent Electoral Commission ]

Commission électorale indépendante [ Commission électorale de l'Afrique du Sud | Commission électorale indépendante d'Afrique du Sud ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
On 25 June 2010, the spokesperson of the EU High Representative for Foreign Affairs and Security Policy, Catherine Ashton, issued a statement which took note of the Legislative Council's approval of the 2012 electoral reforms and stressed that the EU continued to strongly support early and substantial progress towards the goal of genuine universal suffrage in accordance with the Basic Law of Hong Kong and international standards. It concluded that this was the best guarantee of stability and prosperity for the Hong Kong people.

Le 25 juin 2010, le porte-parole de la haute représentante de l'Union pour les affaires étrangères et la politique de sécurité, Mme Catherine Ashton, a publié une déclaration prenant acte de l'approbation, par le conseil législatif, des réformes électorales de 2012 et précisant que l'Union européenne continuait de soutenir avec force la réalisation de progrès rapides et substantiels vers l'objectif d'un véritable suffrage universel, conformément à la loi fondamentale de Hong Kong et aux normes internationales, qui constitue la meilleure garantie de stabilité et de prospérité pour la population.


The 2012 electoral observation mission welcomed the fact that, to a very large extent, the recommendations of the previous mission in 2007 had been taken into account, and also welcomed the efforts to root a democratic culture in the country, as well as the peaceful and inclusive manner in which the electoral process had taken place.

La mission d'observation électorale de 2012 a salué la prise en compte dans une très large mesure des recommandations de la mission précédente (2007) et les efforts pour ancrer une culture démocratique dans le pays, ainsi qu'un déroulement pacifique et inclusif du processus électoral.


The Parliament’s resolution of 22 November 2012 on the 2014 elections to the European Parliament[24] urged European political parties to nominate candidates for the Presidency of the Commission, noting that it expected those candidates to play a leading role in the parliamentary electoral campaign, in particular by personally presenting their programme in all Member States of the Union.

Dans sa résolution du 22 novembre 2012 sur les élections au Parlement européen en 2014[24], le Parlement européen demandait instamment aux partis politiques européens de proposer des candidats à la présidence de la Commission, indiquant qu'il attendait de ces candidats qu'ils jouent un rôle moteur dans la campagne électorale du Parlement, en particulier en présentant personnellement leurs programmes dans tous les États membres de l'Union.


[15] Flash Eurobarometer 364 on electoral rights of EU citizens, Fieldwork in November 2012.

[15] Eurobaromètre flash 364 sur les droits électoraux des citoyens de l'Union, travail de terrain effectué en novembre 2012.


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Following a relaunching of negotiations by the Commission, on 20 December 2012, the Council adopted Directive 2013/1/EU[34], amending Directive 93/109/EC, which provides inter alia that candidates no longer have to provide proof that they have not been deprived of their electoral rights in their home Member State.

La Commission ayant relancé les négociations, le 20 décembre 2012, le Conseil a adopté la directive 2013/1/UE[34] modifiant la directive 93/109/CE, qui prévoit entre autres que les candidats ne devront plus prouver qu'ils n'ont pas été déchus de leurs droits électoraux dans leur État membre d'origine.


The Russian authorities are well aware that the European Union will be following the 2011 and 2012 electoral processes very closely.

Les autorités russes sont bien conscientes que l’Union européenne suivra de très près les processus électoraux de 2011 et 2012.


In its Resolution of 22 November 2012 on Elections to the European Parliament in 2014 , the European Parliament urged the European political parties to nominate candidates for President of the Commission, noting that it expected those candidates to play a leading role in the parliamentary electoral campaign, in particular by personally presenting their programme in all Member States of the Union.

Dans sa résolution du 22 novembre 2012 sur les élections au Parlement européen en 2014 , le Parlement européen a demandé instamment aux partis politiques européens de proposer des candidats à la présidence de la Commission, tout en indiquant qu’il attendait de ces candidats qu’ils jouent un rôle moteur dans la campagne électorale, notamment en présentant personnellement leur programme dans tous les États membres de l’Union.


A. whereas, in its final report on the general elections in DRC at the end of 2011 published on 29 March 2012, the European Union Electoral Observation Mission (EU EOM) ‘takes the view that the results published by the Independent National Electoral Commission (INEC) are not reliable in the light of the numerous cases of irregularity and fraud detected during the electoral process’;

A. considérant que dans son rapport final sur les législatives de fin 2011 en RDC, publié le 29 mars 2012, la mission d'observation électorale de l'Union européenne (MOE-UE) "considère que les résultats publiés par la Commission électorale nationale indépendante (Ceni) ne sont pas crédibles à la lumière des nombreuses irrégularités et fraudes constatées lors du processus électoral";


stress the utmost importance of democratic, transparent, free and fair competitive elections, which should not only manifest themselves in the orderly conduct of the May 2012 elections on election day but also provide plurality, freedom of political discourse, freedom of speech and equal access of all political forces to mainstream broadcast media, and freedom of assembly and movement during the whole pre- and post-electoral process; stresses that the EU Delegation in Armenia should be provided with the necessary resources to enhance ...[+++]

souligner la haute importance d'élections démocratiques, transparentes, libres, justes et pluralistes, qui se manifestent non seulement par le bon déroulement des élections de mai 2012 le jour du scrutin, mais qui garantissent également la pluralité, la liberté de la parole politique, la liberté d'expression et l'égalité d'accès de toutes les forces politiques aux principaux médias radiotélévisés, ainsi que la liberté de réunion et de circulation tout au long du processus électoral, en amont comme en aval du scrutin; souligner la néc ...[+++]


(c) stress the utmost importance of democratic, transparent, free and fair competitive elections, which should not only manifest themselves in the orderly conduct of the May 2012 elections on election day but also provide plurality, freedom of political discourse, freedom of speech and equal access of all political forces to mainstream broadcast media, and freedom of assembly and movement during the whole pre- and post-electoral process; stresses that the EU Delegation in Armenia should be provided with the necessary resources to enh ...[+++]

(c) souligner la haute importance d'élections démocratiques, transparentes, libres, justes et pluralistes, qui se manifestent non seulement par le bon déroulement des élections de mai 2012 le jour du scrutin, mais qui garantissent également la pluralité, la liberté de la parole politique, la liberté d'expression et l'égalité d'accès de toutes les forces politiques aux principaux médias radiotélévisés, ainsi que la liberté de réunion et de circulation tout au long du processus électoral, en amont comme en aval du scrutin; souligner la ...[+++]


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