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Accountable charter-share
Accountant
Accounting for share options
Accounting for stock options
Accounting rate quota
Accounting rate share
Accounts for shared terminal
Auditor
Auditors
C.A.
CA
CPA
Certified accountant
Certified public accountant
Chartered Accountant
Chartered accountant
Chartered professional accountant
Fellow chartered accountant
Outside accountant
Public accountant
Qualified accountant
Registered accountant

Vertaling van "Accountable charter-share " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
accountable charter-share

tonnage transporté par navire affrété


accountant | auditor | C.A. | certified public accountant | Chartered Accountant | outside accountant | public accountant | qualified accountant | registered accountant | certified accountant [Abbr.] | fellow chartered accountant [Abbr.]

expert comptable | expert-comptable


Malaysian AIDS Charter: Shared Rights, Shared Responsibilities

Charte malaisienne relative au SIDA : partage des droits et partage des responsabilités


auditor | CA | certified public accountant | chartered accountant

expert comptable | expert-comptable


accounting for stock options [ accounting for share options ]

comptabilisation des options d'achat d'actions [ comptabilisation des options sur actions ]


accounting rate quota [ accounting rate share ]

quote-part de répartition


accounts for shared terminal

décompte pour poste partagé


accountant [ auditor | chartered accountant | auditors(UNBIS) ]

comptable [ commissaire aux comptes | expert-comptable ]


chartered professional accountant | CPA

comptable professionnel agréé | CPA | comptable professionnelle agréée | CPA


chartered accountant | CA

comptable agréé | CA | comptable agréée | CA
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
84. For the purpose of subsection 47(1) of the Act, the proceeds of a sale by a constrained share corporation under subsection 46(1) of the Act shall be deposited in an interest-bearing account with a chartered bank in Canada to which the Bank Act applies or a trust company in Canada to which the Trust and Loan Companies Act applies.

84. Pour l’application du paragraphe 47(1) de la Loi, le produit d’une vente effectuée en vertu du paragraphe 46(1) de la Loi par une société par actions à participation restreinte doit être déposé dans un compte portant intérêt d’une banque à charte au Canada assujettie à la Loi sur les banques ou d’une société de fiducie au Canada assujettie à la Loi sur les sociétés de fiducie et de prêt.


(Return tabled) Question No. 121 Mr. Ted Hsu: With regard to the implementation of the Foreign Account Tax Compliance Act (FATCA): (a) what steps has Canada undertaken to complete an Inter-Governmental Agreement (IGA) with the United States; (b) with what type of legal instrument will the government enact a FATCA implementation agreement; (c) will the government bring an IGA before Parliament and, if so, in what form; (d) what steps are in place to ensure parliamentary review of an IGA; (e) what studies have been undertaken as to whether an IGA can be implemented as an interpretation of the existing double tax treaty; (f) in what wa ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 121 M. Ted Hsu: En ce qui concerne la mise en œuvre de la Foreign Account Tax Compliance Act (FATCA): a) quelles mesures le Canada a-t-il prises pour conclure un accord intergouvernemental avec les États-Unis; b) avec quel type d’instrument juridique le gouvernement appliquera-t-il l’accord sur la FATCA; c) le gouvernement présentera-t-il un accord intergouvernemental au Parlement et, le cas échéant, quelle forme prendra cet accord; d) quelles dispositions sont en place pour s’assurer que le Parlement étudiera un accord intergouvernemental; e) quelles études ont été entreprises pour déterminer si u ...[+++]


50. Stresses the importance of stepping up cooperation by developing effective systematic communication and promoting information-sharing between judicial and law enforcement agencies among Member States, Europol, Eurojust, OLAF and ENISA, and with the corresponding authorities in non-EU countries, especially the EU's neighbouring countries, on the basis of proper data protection and procedural rights standards, with a view to improving systems for gathering evidence and to enabling data and information relevant to the investigation of offences, including those against the EU's financial interests, to be processed and exchanged effectively with increased accuracy and speed of exchange, in full compliance with the principles of subsidiarity ...[+++]

50. souligne qu'il importe de renforcer la coopération en développant une communication efficace et systématique et en promouvant le partage d'informations entre les autorités judiciaires et les forces de police des États membres, Europol, Eurojust, l'OLAF et l'ENISA, ainsi qu'avec les autorités homologues des pays tiers, et particulièrement les pays voisins de l'Union européenne, sur la base de normes adéquates en matière de protection des données et de droits procéduraux, afin d'améliorer les systèmes de collecte des preuves et d'assurer le traitement et l'échange efficaces, avec une rapidité et une précision accrues, des données et des informations utiles pour les enquêtes sur les infractions, y compris celles qui sont commises au détrim ...[+++]


47. Stresses the importance of stepping up cooperation by developing effective systematic communication and promoting information-sharing between judicial and law enforcement agencies among Member States, Europol, Eurojust, OLAF and ENISA, and with the corresponding authorities in non-EU countries, especially the EU's neighbouring countries, on the basis of proper data protection and procedural rights standards, with a view to improving systems for gathering evidence and to enabling data and information relevant to the investigation of offences, including those against the EU's financial interests, to be processed and exchanged effectively with increased accuracy and speed of exchange, in full compliance with the principles of subsidiarity ...[+++]

47. souligne qu'il importe de renforcer la coopération en développant une communication efficace et systématique et en promouvant le partage d'informations entre les autorités judiciaires et les forces de police des États membres, Europol, Eurojust, l'OLAF et l'ENISA, ainsi qu'avec les autorités homologues des pays tiers, et particulièrement les pays voisins de l'Union européenne, sur la base de normes adéquates en matière de protection des données et de droits procéduraux, afin d'améliorer les systèmes de collecte des preuves et d'assurer le traitement et l'échange efficaces, avec une rapidité et une précision accrues, des données et des informations utiles pour les enquêtes sur les infractions, y compris celles qui sont commises au détrim ...[+++]


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41. Without prejudice to the international obligations of the EU under the UN Charter, takes the view that the EU and NATO should develop a more intense and effective partnership, taking into account the progressive development of the EU's foreign, security and defence policies while respecting the decision-making autonomy of the two organisations; to that end, recommends a review of the so-called Berlin-Plus arrangements and the development of a more strategic dialogue on shared strategic interests and contingency planning; urges the facilitation of broader practical cooperation on the ground at military or civilian level, in particul ...[+++]

41. estime que, sans préjudice des obligations internationales de l'Union européenne au titre de la charte des Nations unies, l'Union européenne et l'OTAN doivent développer un partenariat plus fort et plus efficace en tenant compte du développement progressif des politiques étrangère, de sécurité et de défense de l'Union, tout en respectant pleinement l'autonomie décisionnelle de ces deux organisations; recommande à cette fin la révision des accords dits de «Berlin plus» et le développement d'un dialogue plus stratégique sur des intérêts stratégiques communs et une planification des mesures d'urgence; demande instamment que soit facil ...[+++]


41. Without prejudice to the international obligations of the EU under the UN Charter, takes the view that the EU and NATO should develop a more intense and effective partnership, taking into account the progressive development of the EU's foreign, security and defence policies while respecting the decision-making autonomy of the two organisations; to that end, recommends a review of the so-called Berlin-Plus arrangements and the development of a more strategic dialogue on shared strategic interests and contingency planning; urges the facilitation of broader practical cooperation on the ground at military or civilian level, in particul ...[+++]

41. estime que, sans préjudice des obligations internationales de l'Union européenne au titre de la charte des Nations unies, l'Union européenne et l'OTAN doivent développer un partenariat plus fort et plus efficace en tenant compte du développement progressif des politiques étrangère, de sécurité et de défense de l'Union, tout en respectant pleinement l'autonomie décisionnelle de ces deux organisations; recommande à cette fin la révision des accords dits de «Berlin plus» et le développement d'un dialogue plus stratégique sur des intérêts stratégiques communs et une planification des mesures d'urgence; demande instamment que soit facil ...[+++]


10. Is of the view that the support for the United Nations system contained in the Declaration on the 60th anniversary of the signing of the UN Charter will strengthen universal democratic values worldwide only if the terms of the Declaration and UN Security Council resolutions are consistently applied when addressing the multifaceted threats and challenges on the ground; in this regard, shares the view that the spread of transparent, accountable and representative government, the rule of law and respect for human rights as enshrined in the Universal Declaration of Human Rights are strategic priorities and moral necessities for the part ...[+++]

10. est d'avis que l'appui au système des Nations unies, affirmé dans la déclaration sur le 60 anniversaire de la signature de la Charte des Nations unies, ne saura renforcer les valeurs démocratiques universelles à l'échelle mondiale qu'à la condition que les dispositions prévues dans la déclaration et dans les résolutions du Conseil de sécurité des Nations unies soient appliquées de manière cohérente pour faire face, sur le terrain, à des menaces et défis à multiples facettes; convient à cet égard que la promotion d'un modèle de gouvernement transparent, responsable et représentatif, l'État de droit et le respect des droits de l'homme ...[+++]


There were round tables taking place on the national level—for instance, between the Assembly of First Nations and the Canadian Institute of Chartered Accountants to develop national standards for accounting practices for first nations—and in the spirit of sharing administrative skills, not in the spirit of imposing “our view” or trying to imply that without the heavy hand of the federal government there's just chaos and pandemonium in the administration of band funds, which is the mean-spiritedness that I say has been part of the campaign of misinformation across this country (1115) If the honourable parliamentary secretary thinks for a ...[+++]

On organisait des tables rondes à l'échelle nationale—entre l'Assemblée des Premières nations et l'Institut canadien des comptables agréés, par exemple, dans le but d'élaborer des normes nationales en ce qui concerne les pratiques comptables des Premières nations—dans le but d'échanger des compétences administratives et non d'imposer «notre conception», voire d'insinuer que sans la poigne ferme du gouvernement fédéral, l'administration des fonds des bandes est dans un état chaotique; c'est précisément à cela que je faisais allusion en mentionnant que la campagne de désinformation à travers le pays reposait sur des intentions malveillant ...[+++]


As Senator Oliver knows, the Senate Banking Committee ultimately advocated an increase from the existing 10 per cent to 20 per cent and possibly 30 per cent, if one takes into account non-voting shares and the ownership of major chartered banks.

Comme le sait sans doute le sénateur Oliver, le Comité sénatorial des banques et du commerce a fini par recommander de porter de 10 p. 100 à 20 p. 100, voire même à 30 p. 100, la proportion maximale d'actions susceptibles d'être détenues par un non-résident, si on tient compte des actions sans droit de vote et de la propriété des grandes banques à charte.


Taking into account the fact that the share of the charter market accounts for approximately 50 per cent of the total market, some 90 to 95 per cent of passengers are travelling at prices significantly lower than those in operation in 1993.

En tenant compte du fait que la part du marché charter représente environ 50% du marché total, quelque 90 à 95% des passagers voyagent à des prix significativement plus bas que ceux en vigueur en 1993.




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Date index: 2022-01-03
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