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1998 Aarhus Protocol on Persistent Organic Pollutants
Aarhus Protocol
Air pollutant
Air pollutants
Air pollution
Air pollution control
Air pollution indicators
Air quality
Atmospheric pollutant
Atmospheric pollution
Automobile air pollution
CAP
Car pollution
Common air contaminants
Criteria air contaminants
Criteria air pollutants
EMEP
European Monitoring and Evaluation of Pollutants
Exposure to air pollution
IAS indicator
IAS transmitter
Indicated air speed indicator
Indicated air speed transmitter
LRTAP
Long range transport of air pollutants
Long range transport of atmospheric pollutants
Long-distance transport of air pollutants
Long-range transport of air pollutants
Long-range transport of air pollution
Long-range transport of airborne pollutants
Long-range transport of atmospheric pollutant
Motor vehicle pollution
Pollution control
Protocol on Persistent Organic Pollutants
Smog
Smoke
Vehicular air pollution
Vehicular pollution

Vertaling van "Air pollution indicators " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
criteria air pollutants [ CAP | criteria air contaminants | air pollution indicators | common air contaminants ]

principaux polluants atmosphériques [ principaux contaminants atmosphériques | indicateurs de pollution atmosphérique ]


atmospheric pollutant [ air pollutant | smoke | Air pollutants(ECLAS) ]

polluant atmosphérique [ fumée | polluant de l'air ]


atmospheric pollution [ air pollution | air quality | smog | air quality(UNBIS) ]

pollution atmosphérique [ pollution de l'air | qualité de l'air ]


Cooperative Programme for Monitoring and Evaluation of the long-range transmission of air pollutants in Europe | Cooperative programme for the monitoring and evaluation of the long-range transmission of air pollutants in Europe | European Monitoring and Evaluation of Pollutants | EMEP [Abbr.]

programme concerté de surveillance continue et d'évaluation du transport à longue distance des polluants atmosphériques en Europe | surveillance continue et évaluation du transport à longue distance des polluants atmosphériques en Europe | EMEP [Abbr.]


Exposure to air pollution

Exposition à la pollution atmosphérique


pollution control [ Air pollution control(STW) ]

contrôle de la pollution


long-range transport of air pollutants [ LRTAP | long range transport of air pollutants | long-range transport of airborne pollutants | long-range transport of air pollution | long range transport of atmospheric pollutants | long-distance transport of air pollutants | long-range transport of atmospheric pollutant ]

transport à grande distance des polluants atmosphériques [ TGDPA | transport à grande distance des polluants aéroportés | transport à grande distance des polluants de l'air | transport à grande distance de la pollution atmosphérique | transport des polluants de l'atmosphère sur de longues distances ]


1998 Aarhus Protocol on Persistent Organic Pollutants | Aarhus Protocol | Protocol on Persistent Organic Pollutants (POPs) | Protocol to the 1979 Convention on Long-range Transboundary Air Pollution on Persistent Organic Pollutants

Protocole à la Convention sur la pollution atmosphérique transfrontière à longue distance, de 1979, relatif aux polluants organiques persistants | Protocole d'Aarhus | Protocole d'Aarhus de 1998 relatif aux polluants organiques persistants | Protocole relatif aux polluants organiques persistants


IAS indicator | IAS transmitter | indicated air speed indicator | indicated air speed transmitter

transmetteur manométrique


automobile air pollution [ vehicular air pollution | vehicular pollution | motor vehicle pollution | car pollution ]

pollution par les véhicules automobiles [ pollution automobile ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
121 (1) The authorized representative of a vessel that holds a Canadian Air Pollution Prevention Certificate must ensure that the certificate is endorsed by the Minister, within three months before or after each anniversary date of the issuance of the certificate, to indicate that the requirements for the issuance of the certificate are met.

121 (1) Le représentant autorisé d’un bâtiment titulaire d’un certificat canadien de prévention de la pollution de l’atmosphère veille à ce que le certificat porte, dans les trois mois précédant ou suivant chaque date anniversaire de sa délivrance, le visa du ministre attestant la conformité aux exigences applicables à sa délivrance.


These results indicate that all possible measures should be take to reduce air pollution.

Ces résultats indiquent que toutes les mesures possibles doivent être prises pour réduire la pollution atmosphérique.


At the global scale, ship emissions of both air pollutants and greenhouse gases (GHGs), with contribution to direct and indirect climate forcing, indicate a net cooling effect despite the significant increase of CO2 emissions.

À l'échelle mondiale, les émissions de polluants atmosphériques et de gaz à effet de serre (GES) des navires, tout en contribuant au forçage direct et indirect du climat, produisent un effet net de refroidissement malgré l'augmentation significative des émissions de CO2.


The Commission shall further develop the list of common indicators, taking into consideration, amongst others, minimising external costs, protecting the climate, reducing accidents, air pollution and noise in accordance with Article 24(3) of the Regulation (EU) No [...]/2012 [CPR] and the provisions of the European Parliament's resolution on the ‘Roadmap to a Single European Transport Area' [2011/2096(INI)].

1. La Commission continue à développer une liste d'indicateurs communs, tenant compte notamment de la réduction au minimum des coûts externes, de la protection du climat, de la réduction des accidents, de la pollution aérienne et du bruit, conformément à l'article 24, paragraphe 3, du règlement (UE) n° [.]/2012 [RPDC], et des dispositions de la résolution du Parlement européen sur la "Feuille de route pour un espace européen unique des transports" [2011/2096(INI)].


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A lot of air pollution is coming from the United States, so when we say that it's decreasing, are we taking as an indicator the actual air that we use or the pollution coming from the cars in Canada? It's from the cars.

Une grande quantité de la pollution atmosphérique provient des États-Unis, donc quand nous disons qu'elle diminue, utilisons-nous comme indicateur l'air que nous respirons ou la pollution émise par les voitures au Canada?


Geographical distribution of dominance of pathologies (allergies, cancers, respiratory diseases, etc.), information indicating the effect on health (biomarkers, decline of fertility, epidemics) or well-being of humans (fatigue, stress, etc.) linked directly (air pollution, chemicals, depletion of the ozone layer, noise, etc.) or indirectly (food, genetically modified organisms, etc.) to the quality of the environment.

Répartition géographique des pathologies dominantes (allergies, cancers, maladies respiratoires, etc.) liées directement (pollution de l'air, produits chimiques, appauvrissement de la couche d'ozone, bruit, etc.) ou indirectement (alimentation, organismes génétiquement modifiés, etc.) à la qualité de l'environnement, et ensemble des informations relative à l'effet de celle-ci sur la santé des hommes (marqueurs biologiques, déclin de la fertilité, épidémies) ou leur bien-être (fatigue, stress, etc.).


Respondents indicated an increased desire for protection from air pollution, a willingness to pay for reduced risks and a clear need for better public information.

Les répondants ont déclaré qu'ils souhaitaient être mieux protégés contre la pollution atmosphérique, qu’ils étaient disposés à payer pour une diminution des risques et que le public devait clairement être mieux informé.


11. For zones and agglomerations within which information from fixed measurement stations is supplemented by information from other sources, such as emission inventories, indicative measurement methods and air quality modelling, the number of fixed measuring stations to be installed and the spatial resolution of other techniques shall be sufficient for the concentrations of air pollutants to be established in accordance with Section I of Annex III and Section I of Annex IV.

11. Dans les zones et agglomérations dans lesquelles les renseignements fournis par les stations de mesure fixes sont complétés par des informations provenant d'autres sources, notamment des inventaires des émissions, des méthodes de mesure indicative et la modélisation de la qualité de l'air, le nombre de stations de mesure fixes à installer et la résolution spatiale des autres techniques doivent être suffisants pour permettre de déterminer les concentrations de polluants atmosphériques conformément à la section I de l'annexe III et ...[+++]


3. For zones and agglomerations within which information from fixed measurement stations is supplemented by information from other sources, such as emission inventories, indicative measurement methods and air quality modelling, the number of fixed measuring stations to be installed and the spatial resolution of other techniques shall be sufficient for the concentrations of air pollutants to be established in accordance with Section I of Annex II, and Section I of Annex III.

Dans les zones et agglomérations dans lesquelles les renseignements fournis par les stations de mesure fixes sont complétés par des informations provenant d'autres sources, notamment des inventaires des émissions, des méthodes de mesure indicative et la modélisation de la qualité de l'air, le nombre de stations de mesure fixes à installer et la résolution spatiale des autres techniques doivent être suffisants pour permettre de déterminer les concentrations de polluants atmosphériques conformément à la section I de l'annexe II et à la ...[+++]


Results from measuring campaigns carried out by the Joint Research Centre in European cities clearly indicate that indoor concentrations of dangerous air pollutants (e.g. benzene) are often much higher than they are outdoors (annex 1).

Les résultats de campagnes de mesure effectuées par le Centre commun de recherche dans certaines villes européennes indiquent clairement que les concentrations intérieures de polluants atmosphériques dangereux (tels que le benzène) sont souvent beaucoup plus élevées qu'elles ne le sont à l'extérieur (annexe 1).


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