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Airspeed and Mach indicator
Airspeed bug
Airspeed bug setting
Airspeed index marker
Airspeed indicator reading
Airspeed machmeter
Airspeed meter reading
Airspeed reminder bug
Airspeed set index marker
CAS
Calibrated airspeed
Carriageway sign painter
Construction worker
Heading bug
Heading cursor
Heading marker
Heading set marker
Marker making
Marker making by hand
Price clerk
Price marker
Price point analyst
Pricing specialist
RAS
Rectified airspeed
Road marker
Road marking operative

Vertaling van "Airspeed set index marker " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
airspeed set index marker [ airspeed index marker | airspeed reminder bug | airspeed bug ]

curseur de vitesse [ index de vitesse ]


airspeed bug | airspeed set index marker | airspeed reminder bug

curseur de vitesse


airspeed and Mach indicator | airspeed machmeter

anémomètre | badin


calibrated airspeed | rectified airspeed | CAS [Abbr.] | RAS [Abbr.]

vitesse conventionnelle | vitesse corrigée | vitesse rectifiée


airspeed indicator reading | airspeed meter reading

lecture d'anémomètre


marker making by hand | marker making by manipulating and plotting computerized pattern images | marker making | marker making by manipulating and plotting computerised pattern images

confection de patrons


heading marker [ heading bug | heading cursor | heading set marker ]

curseur de cap [ index cap sélecté | repère de cap ]




construction worker (road marking) | road marking operative | carriageway sign painter | road marker

applicateur de marquage routier | applicateur de marquage routier/applicatrice de marquage routier | applicatrice de marquage routier


price marker | price point analyst | price clerk | pricing specialist

analyste pricing | analyste prix
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Variation in true airspeed: if the average true airspeed at cruising level between reporting points varies or is expected to vary by plus or minus 5 per cent of the true airspeed, from that given in the flight plan, the appropriate air traffic services unit shall be so informed.

variation de la vitesse vraie: si la vitesse vraie moyenne au niveau de croisière, entre points de compte rendu, diffère ou risque de différer de plus ou moins 5 % par rapport à la valeur indiquée dans le plan de vol, l’organisme compétent des services de la circulation aérienne en est avisé.


Usually, small variations in airspeed.

Habituellement, faibles variations de la vitesse.


Usually, large variations in airspeed.

Habituellement, fortes variations de la vitesse.


For VFR flights a speed limitation of 250 kts indicated airspeed (IAS) applies below 3 050 m (10 000 ft) AMSL, except where approved by the competent authority for aircraft types, which for technical or safety reasons, cannot maintain this speed.

Dans le cas des vols VFR, une limitation de la vitesse air indiquée (IAS) à 250 kts s'applique en dessous de 3 050 m (10 000 ft) AMSL, sauf dans les cas approuvés par l'autorité compétente pour les types d'aéronef qui, pour des raisons techniques ou liées à la sécurité, ne peuvent maintenir cette vitesse.


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For VFR flights a speed limitation of 250 kts indicated airspeed (IAS) applies below 3 050 m (10 000 ft) AMSL, except where approved by the competent authority for aircraft types, which for technical or safety reasons, cannot maintain this speed.

Dans le cas des vols VFR, une limitation de la vitesse air indiquée (IAS) à 250 kts s’applique en dessous de 3 050 m (10 000 ft) AMSL, sauf dans les cas approuvés par l’autorité compétente pour les types d’aéronef qui, pour des raisons techniques ou liées à la sécurité, ne peuvent maintenir cette vitesse.


side-marker lamp: amber; however, the rearmost side-marker lamp can be red if it is grouped or combined or reciprocally incorporated with the rear position lamp, the rear end-outline marker lamp, the rear fog lamp, the stop lamp or is grouped or has part of the light emitting surface in common with the rear retro-reflector;

feux de position latéraux: jaunes-auto; les feux de position latéraux arrière peuvent cependant être rouges s’ils sont groupés, combinés ou incorporés mutuellement aux feux de position arrière, aux feux d’encombrement arrière, aux feux-brouillard arrière, aux feux-stop, ou encore s’ils sont groupés avec les catadioptres arrière ou si leurs surfaces respectives de sortie de la lumière se recoupent;


a means of preventing malfunction of the airspeed indicating system required in (a)(4) and (c)(2) due to condensation or icing; and

d’un dispositif destiné à éviter les défaillances du système anémométrique prévu aux points a) 4) et c) 2) en raison de la condensation ou du givre; et


Aeroplanes operated in conditions where they cannot be maintained in a desired flight path without reference to one or more additional instruments, shall be, in addition to (a) and (b), equipped with a means of preventing malfunction of the airspeed indicating system required in (a)(4) due to condensation or icing.

Les avions exploités dans des conditions où l’avion ne peut pas être maintenu sur la trajectoire de vol souhaitée sans référence à un ou plusieurs instruments supplémentaires sont, en plus des points a) et b), équipés d’un dispositif destiné à éviter les défaillances du système anémométrique prévu au point a) 4) en raison de la condensation ou du givre.


Complex motor-powered aeroplanes operating under VMC over water and out of sight of the land shall be, in addition to (a) and (b), equipped with a means of preventing malfunction of the airspeed indicating system due to condensation or icing.

Les avions à motorisation complexe exploités en VMC au-dessus de l’eau et sans que la terre ferme ne soit en vue sont, en plus des points a) et b), équipés d’un dispositif destiné à éviter les défaillances du système anémométrique en raison de la condensation ou du givre.


Commission Decision 2006/428/EC of 22 June 2006 establishing a common fiscal marker for gas oils and kerosene (2) established the product identified by the scientific name N-ethyl-N-[2-(1-isobutoxyethoxy)ethyl]-4-(phenylazo)aniline (Solvent Yellow 124) as the common fiscal marker provided for by Directive 95/60/EC, for the marking of gas oils and kerosene which have not borne duty at the full rate applicable to such energy products used as propellant.

Par la décision 2006/428/CE de la Commission du 22 juin 2006 établissant un marqueur commun pour le marquage fiscal du gazole et du pétrole lampant (2), le produit identifié par le nom scientifique N-éthyl-N-[2-(1-isobutoxyéthoxy)éthyl]-4-(phénylazo)aniline (Solvent Yellow 124) a été désigné comme marqueur fiscal commun, conformément à la directive 95/60/CE, pour le marquage du gazole et du pétrole lampant qui n’ont pas été taxés au taux normal applicable à ces produits énergétiques lorsqu’ils sont utilisés comme carburant.




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'Airspeed set index marker' ->

Date index: 2023-05-25
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