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Advocate inclusion in organisations
All inclusive
All inclusive holiday
All inclusive travel
All inclusive vacation
All-inclusive
All-inclusive approach
All-inclusive holiday
All-inclusive income
All-inclusive income approach
All-inclusive income concept
All-inclusive income statement approach
All-inclusive travel
All-inclusive vacation
Boost equality of opportunity in organisations
Clean surplus concept
Deduction without inclusion
Deduction without inclusion outcome
Digital inclusion
E-Inclusion
EU Strategy for jobs and growth
EU growth strategy
Encourage inclusion in organisations
Europe 2020 strategy
European growth initiative
Growth strategy of the EU
Growth strategy of the European Union
Inclusive
Inclusive growth
Inclusive travel
Prepare set inclusion policies
Produce equal opportunities policies
Promote inclusion
Promote inclusion in healthcare and social services
Promote inclusion in organisations
Set inclusion policies
Set up equal opportunities policies
Socially inclusive economic growth
Socially inclusive growth

Vertaling van "All inclusive " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
all inclusive vacation | all-inclusive vacation | all inclusive travel | all-inclusive travel | all inclusive holiday | all-inclusive holiday | inclusive travel

voyage tout inclus | voyage tout-inclus | voyage tout compris


all inclusive | all-inclusive | inclusive

tout inclus | tout-inclus | tout compris | tout-compris


promote equality, diversity and inclusion in health and social services | promote inclusion in healthcare and social services | follow an inclusive approach in health and social services | promote inclusion

promouvoir l’inclusion


deduction without inclusion | deduction without inclusion outcome | deduction/no inclusion | D/NI [Abbr.]

déduction sans inclusion | déduction/absence d’inclusion | déduction/non-inclusion


advocate inclusion in organisations | boost equality of opportunity in organisations | encourage inclusion in organisations | promote inclusion in organisations

promouvoir l'inclusion dans des organisations


inclusive growth | socially inclusive economic growth | socially inclusive growth

croissance inclusive


all-inclusive income concept | all-inclusive income approach | all-inclusive income | all-inclusive approach | all-inclusive income statement approach | clean surplus concept

méthode du résultat global | résultat global


digital inclusion | e-Inclusion

e-inclusion | insertion numérique | intégration numérique


prepare set inclusion policies | produce equal opportunities policies | set inclusion policies | set up equal opportunities policies

définir des politiques d'inclusion


EU growth strategy [ Europe 2020 strategy | European growth initiative | EU Strategy for jobs and growth | EU strategy for jobs and smart, sustainable and inclusive growth | EU strategy for smart, sustainable and inclusive growth | growth strategy of the EU | growth strategy of the European Union ]

stratégie européenne pour la croissance [ initiative de croissance européenne | stratégie «Europe 2020» | stratégie de l’UE pour l’emploi et la croissance | stratégie de l’UE pour l’emploi et une croissance intelligente, durable et inclusive | stratégie de l’UE pour une croissance intelligente, durable et inclusive | stratégie Europe 2020 | stratégie pour la croissance de l’UE | stratégie pour la croissance de l’Union européenne ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
the Presidency conclusions of the European Council (December 2007 and June 2008 ); the Council conclusions on the Inclusion of the Roma (December 2008 ); the Council conclusions on the Inclusion of the Roma and the Common Basic Principles on Roma Inclusion annexed thereto (June 2009 ); the Council conclusions on Advancing Roma Inclusion (June 2010 ); the European Council conclusions adopting the Europe 2020 Strategy (June 2010) and the Council conclusions on the Fifth report on economic, social and territorial cohesion (February 2011)

les conclusions de la présidence du Conseil européen (décembre 2007 et juin 2008 ), les conclusions du Conseil sur l'inclusion des Roms (décembre 2008) , les conclusions du Conseil sur l'intégration des Roms et les principes fondamentaux communs en matière d'intégration des Roms qui y sont annexés (juin 2009) , les conclusions du Conseil intitulées «Faire progresser l'intégration des Roms» (juin 2010) , les conclusions du Conseil européen adoptant la stratégie Europe 2020 (juin 2010) et les conclusions du Conseil relatives au cinquième rapport sur la cohésion économique, sociale et territoriale (février 2011)


These include a Cabinet Committee on Social Inclusion, Drugs and Rural Development chaired by the Taoiseach (Prime Minister), a Senior Officials Group on Social Inclusion, a Social Inclusion Consultative Group and Social Inclusion Units in key government departments.

Ces structures incluent un Comité du Cabinet chargé de l'inclusion. sociale, des drogues et du développement rural présidé par le Taoiseach (premier ministre), un Groupe de hauts fonctionnaires sur l'inclusion. sociale, un Groupe consultatif sur l'inclusion. sociale et des Unités d'inclusion. sociale dans les principaux départements ministériels.


[23] Commission Staff Working Paper "e-Inclusion. The Information Society's potential for social inclusion in Europe", 18.9.2001, COM (2001)1428 and Council Resolution of 8 October 2001 on "'e-Inclusion' - exploiting the opportunities of the Information Society for social inclusion", OJ 2001/C292/02.

[23] Document de travail des services de la Commission « Participation de tous à la société de l'information ('e-inclusion'): le potentiel de la société de l'information pour lutter contre l'exclusion sociale en Europe » du 18.09.2001, COM(2001)1428, et Résolution du Conseil du 8 octobre 2001 sur « La participation de tous à la société de l'information ("e-inclusion"): exploiter les possibilités qu'offre la société de l'information pour lutter contre l'exclusion sociale », JO 2001/C292/02.


Address social inclusion challenges: Help Member States further use the European Social Fund to tackle social inclusion: From 1 January 2014, at least 20% of ESF funds should be spent on promoting social inclusion and combating poverty in each Member State.

relever les défis de l’inclusion sociale: aider les États membres à mieux tirer parti du Fonds social européen pour favoriser l’inclusion sociale. À compter du 1er janvier 2014, au moins 20 % des ressources du FSE devraient servir à promouvoir l’inclusion sociale et à combattre la pauvreté dans tous les États membres;


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Address social inclusion challenges: Help Member States further use the European Social Fund to tackle social inclusion: in the 2014-2020 programming period at least 20% of the ESF allocation in each Member State (compared to the current share of around 17%) must be spent on promoting social inclusion and combating poverty and any form of discrimination.

Relever le défi de l’inclusion sociale: il s’agit d’aider les États membres à mieux tirer parti du Fonds social européen pour favoriser l’inclusion sociale. Pendant la période de programmation 2014-2020, un minimum de 20 % de la dotation nationale du FSE devra être consacré à la lutte contre l’exclusion sociale, la pauvreté et les discriminations sous toutes leurs formes (contre 17 % environ actuellement).


the Presidency Conclusions of the European Council (December 2007 and June 2008 ); the Council Conclusions on the Inclusion of the Roma (December 2008 ); the Council Conclusions on the Inclusion of the Roma and the Common Basic Principles on Roma Inclusion annexed thereto (June 2009 ); the Council Conclusions on Advancing Roma Inclusion (June 2010 ); the European Council Conclusions adopting the Europe 2020 Strategy (June 2010) and the Council Conclusions on the Fifth report on economic, social and territorial cohesion (February 2011) ;

les conclusions de la présidence du Conseil européen (décembre 2007 et juin 2008 ), les conclusions du Conseil sur l'inclusion des Roms (décembre 2008 ), les conclusions du Conseil sur l'intégration des Roms et les principes fondamentaux communs en matière d'intégration des Roms qui y sont annexés (juin 2009 ), les conclusions du Conseil intitulées "Faire progresser l'intégration des Roms" (juin 2010 ), les conclusions du Conseil européen adoptant la stratégie Europe 2020 (juin 2010) et les conclusions du Conseil relatives au cinquième rapport sur la cohésion économique, sociale et territoriale (février 2011) ;


Sport holds an important place in the lives of many EU citizens and plays a strong societal role with a powerful potential for social inclusion in and through sport, meaning that participation in sport or in physical activity in many different ways contributes to inclusion into society; whereby inclusion in sport involves a combination of ‘sport for all’, equal access to sport, equal opportunities in sport, and varied demand-oriented sporting opportunities and sport facilities, and whereby social inclusion through sport involves inclusive participation in society, community development and strengthened social cohesion.

le sport occupe une place importante dans la vie de nombreux citoyens de l'UE et joue un rôle considérable dans la société, compte tenu du fort potentiel d'inclusion sociale qui existe dans le sport et grâce à celui-ci, ce qui signifie que la participation à des activités sportives ou physiques contribue de bien des manières à l'inclusion dans la société; l'inclusion dans le sport suppose d'associer les principes du «sport pour tous», de l'égalité d'accès au sport, de l'égalité des chances dans le sport à des possibilités variées et axées sur la demande en termes de sport et d'équipements sportifs; l'inclusion sociale grâce au sport im ...[+++]


Particularly for social inclusion, the more general presentation of objectives should allow Member States to focus on the policy priorities most important in each national context, for example, homelessness, child poverty and the alienation of youth, immigrants and ethnic minorities, disability, e-inclusion or inequalities in education and training.[8] They reflect lessons from the analysis of the 2005 implementation NAPs for inclusion: that inclusion objectives need to be mainstreamed into relevant public policies, including structur ...[+++]

S’agissant de l’inclusion sociale, en particulier, la présentation plus générale des objectifs devrait permettre aux États membres d’examiner en détail les priorités les plus importantes dans leur contexte national, qu’il s’agisse, par exemple, des sans-abri, de la pauvreté des enfants et de l’aliénation des jeunes, des immigrants et des minorités ethniques, du handicap, de la fracture numérique ou des inégalités en matière d’éducation et de formation[8]. Les objectifs tiennent compte des enseignements tirés de l’analyse des PAN pour l’inclusion de 2005, à savoir que les objectifs en matière d’inclusion doivent être intégrés systématique ...[+++]


The Union's economic, technological and social policies must take fully into account the mainstreaming of employment and inclusion objectives if we are to move to a new phase of policy promoting the dynamic and inclusive knowledge-based economy.

Les politiques de l'Union dans les domaines économique, technologique et social doivent prendre pleinement en compte les objectifs en matière d'emploi et d'insertion sociale pour que nous puissions passer à une nouvelle phase de promotion d'une économie de la connaissance dynamique dont l'exclusion sociale serait bannie.


She called for the EU member states to make a clear political commitment at Lisbon, establishing the goal of social inclusion as a key priority of the Union and mainstreaming social inclusion in the Union's and member states' economic and social policies.

Mme Diamantopoulou a invité les États membres de l'Union européenne à prendre un engagement politique clair à Lisbonne en vue de faire de l'objectif de l'insertion sociale une priorité essentielle de l'Union et d'intégrer l'insertion sociale dans les politiques économique et sociale de l'Union et des États membres.


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