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Bank Act
Bank Secrecy Act
Bank client confidentiality
Bank secrecy
Bank secrecy provisions
BankA
Banking Act
Banking secrecy
Banking secrecy
Federal Act of 3 October 2003 on the National Bank
Lifting of banking secrecy
NBA
National Bank Act

Vertaling van "Bank Secrecy Act " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE








bank client confidentiality (1) | banking secrecy (2)

secret bancaire (1) | secret professionnel du banquier (2)






Banks and Banking Law Revision Act, 1980 [ An Act to revise the Bank Act, to amend the Quebec Savings Banks Act and the Bank of Canada Act, to establish the Canadian Payments Association and to amend other Acts in consequence thereof | Bank Act ]

Loi de 1980 remaniant la législation bancaire [ Loi remaniant la Loi sur les banques, modifiant la Loi sur les banques d'épargne de Québec et la Loi sur la Banque du Canada, instituant l'Association canadienne des paiements et apportant à certaines autres lois des modifications corrélatives | Loi sur les ]


Federal Act of 8 November 1934 on Banks and Savings Banks | Banking Act [ BankA ]

Loi fédérale du 8 novembre 1934 sur les banques et les caisses d'épargne | Loi sur les banques [ LB ]


Federal Act of 3 October 2003 on the National Bank | National Bank Act [ NBA ]

Loi fédérale du 3 octobre 2003 sur la Banque nationale suisse | Loi sur la Banque nationale [ LBN ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
For clarity, " BSA" refers to the Bank Secrecy Act, which governs the money-laundering regime, " AML" is anti-money laundering and " Form 8300s" refers to the $10,000 and up threshold for reporting:

Rappelons que BSA signifie Bank Secrecy Act, loi qui régit la lutte contre le blanchiment d'argent, AML signifie mesure de lutte contre le recyclage de l'argent et les formules 8300 se rapportent au seuil de 10 000 $ pour la déclaration des transactions :


I. whereas Recital 55 of Regulation (EU) No 1024/2013 specifies that any reporting obligations vis-à-vis Parliament should be subject to the relevant professional secrecy requirements; whereas Recital 74 and Article 27(1) of that Regulation provide that the members of the Supervisory Board, the steering committee, staff of the ECB and staff seconded by participating Member States carrying out supervisory duties shall be subject to the professional secrecy requirements set out in Article 37 of the Statute of the ESCB and in relevant acts of Union law; wher ...[+++]

I. considérant que le règlement (UE) n° 1024/2013 précise, au considérant 55, que toute obligation d'information à l'égard du Parlement devrait être soumise aux exigences de secret professionnel; que, selon le considérant 74 et l'article 27, paragraphe 1, dudit règlement, les membres du conseil de supervision, le comité de pilotage, le personnel de la BCE et le personnel détaché par les États membres participants exerçant des fonctions de supervision sont soumis aux exigences de secret professionnel prévues par l'article 37 des statuts du SEBC et par les actes pertinent ...[+++]


16. Before a person starts to act as a director, an officer or an employee of the Bank, he or she shall take an oath, or make a solemn affirmation, of fidelity and secrecy, in the form set out in the schedule, before a commissioner for taking affidavits.

16. Avant d’entrer en fonctions, les administrateurs, cadres et employés de la Banque sont tenus de prêter le serment de fidélité et de secret professionnel, ou de faire la déclaration solennelle, figurant à l’annexe, devant un commissaire aux serments.


whereas Recital 55 of Regulation (EU) No 1024/2013 specifies that any reporting obligations vis-à-vis Parliament should be subject to the relevant professional secrecy requirements; whereas Recital 74 and Article 27(1) of that Regulation provide that the members of the Supervisory Board, the steering committee, staff of the ECB and staff seconded by participating Member States carrying out supervisory duties shall be subject to the professional secrecy requirements set out in Article 37 of the Statute of the ESCB and in relevant acts of Union law; wher ...[+++]

considérant que le règlement (UE) no 1024/2013 précise, au considérant 55, que toute obligation d’information à l’égard du Parlement devrait être soumise aux exigences de secret professionnel; que, selon le considérant 74 et l’article 27, paragraphe 1, dudit règlement, les membres du conseil de supervision, le comité de pilotage, le personnel de la BCE et le personnel détaché par les États membres participants exerçant des fonctions de supervision sont soumis aux exigences de secret professionnel prévues par l’article 37 des statuts du SEBC et par les actes pertinent ...[+++]


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I. whereas Recital 55 of Regulation (EU) No ./2013 specifies that any reporting obligations vis-à-vis Parliament should be subject to the relevant professional secrecy requirements; whereas Recital 74 and Article 27(1) of that Regulation provide that the members of the Supervisory Board, the steering committee, staff of the ECB and staff seconded by participating Member States carrying out supervisory duties shall be subject to the professional secrecy requirements set out in Article 37 of the Statute of the ESCB and in relevant acts of Union law; wher ...[+++]

I. considérant que le règlement (UE) n° ./2013 explique, au considérant 55, que toute obligation d'information, notamment à l'égard du Parlement européen, devrait être soumise aux exigences de secret professionnel; que, selon le considérant 74 et l'article 27, paragraphe 1, dudit règlement, les membres du conseil de surveillance, le personnel de la BCE et le personnel détaché par les États membres participants exerçant des fonctions de surveillance sont soumis, même après la cessation de leurs fonctions, aux exigences de secret professionnel prévues par l'article 37 du statut du SEBC et par les ...[+++]


whereas Recital 55 of Regulation (EU) No 1024/2013 specifies that any reporting obligations vis-à-vis Parliament should be subject to the relevant professional secrecy requirements; whereas Recital 74 and Article 27(1) of that Regulation provide that the members of the Supervisory Board, the steering committee, staff of the ECB and staff seconded by participating Member States carrying out supervisory duties shall be subject to the professional secrecy requirements set out in Article 37 of the Statute of the ESCB and in relevant acts of Union law; wher ...[+++]

considérant que le règlement (UE) no 1024/2013 précise, au considérant 55, que toute obligation d’information à l’égard du Parlement devrait être soumise aux exigences de secret professionnel; que, selon le considérant 74 et l’article 27, paragraphe 1, dudit règlement, les membres du conseil de supervision, le comité de pilotage, le personnel de la BCE et le personnel détaché par les États membres participants exerçant des fonctions de supervision sont soumis aux exigences de secret professionnel prévues par l’article 37 des statuts du SEBC et par les actes pertinent ...[+++]


18. Reiterates its belief that, under clearly defined conditions, data generated in financial transactions can be used for judicial investigative purposes and recalls that both the EU and the US in their respective legislation (Regulation 1781/2006 and the Bank Secrecy Act) have implemented FATF Recommendation VII;

18. rappelle qu'il estime que dans des conditions clairement définies, les données créées dans le contexte de transactions financières peuvent être utilisées à des fins d'enquête judiciaire, et que l'Union européenne comme les États‑Unis ont appliqué la recommandation VII du GAFI dans leurs législations respectives (règlement (CE) n 1781/2006 et loi sur le secret bancaire);


19. Reiterates its belief that, under clearly defined conditions, data generated in financial transactions can be used exclusively for judicial investigative purposes in connection with suspicion of terrorism financing and recalls that both the EC and the US in their respective legislation (Regulation (EC) No 1781/2006 of the European Parliament and of the Council of 15 November 2006 on information on the payer accompanying transfers of funds and the US Bank Secrecy Act) have implemented Financial Action Task Force (FATF) Recommendation VII;

19. rappelle qu'il estime que dans des conditions clairement définies, les données créées dans le contexte de transactions financières peuvent être utilisées exclusivement à des fins d'enquête judiciaire, en relation avec une présomption de financement du terrorisme, et que l'Union européenne comme les États-Unis ont appliqué la recommandation VII du groupe d'action financière (GAFI) dans leurs législations respectives (règlement (CE) n 1781/2006 du Parlement européen et du Conseil du 15 novembre 2006 relatif aux informations concerna ...[+++]


19. Reiterates its belief that, under clearly defined conditions, data generated in financial transactions can be used exclusively for judicial investigative purposes in connection with suspicion of terrorism financing and recalls that both the EC and the US in their respective legislation (Regulation (EC) No 1781/2006 of the European Parliament and of the Council of 15 November 2006 on information on the payer accompanying transfers of funds and the US Bank Secrecy Act) have implemented Financial Action Task Force (FATF) Recommendation VII;

19. rappelle qu'il estime que dans des conditions clairement définies, les données créées dans le contexte de transactions financières peuvent être utilisées exclusivement à des fins d'enquête judiciaire, en relation avec une présomption de financement du terrorisme, et que l'Union européenne comme les États-Unis ont appliqué la recommandation VII du groupe d'action financière (GAFI) dans leurs législations respectives (règlement (CE) n 1781/2006 du Parlement européen et du Conseil du 15 novembre 2006 relatif aux informations concerna ...[+++]


It focused on international transactions in 2002 and is now gradually concerning itself with domestic transactions of all kinds conducted at banks, trust companies, in short in all offices where financial transactions are conducted (1415) Here again, we're dealing with an agency that acts in secrecy and conducts analyses for the RCMP and Canadian intelligence services.

Il visait les transactions internationales en 2002 et maintenant, progressivement, il englobe les transactions nationales de toutes formes qui se font dans les banques, dans les fiducies, bref dans tous les bureaux où il se fait des transactions financières (1415) Encore là, on a affaire à une agence qui agit dans le secret et qui fait l'analyse pour le compte de la GRC et des services de renseignement canadiens.




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Date index: 2023-09-25
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