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4.7
Be in charge of technical security systems
Bi-directional charging
Bi-directional charging station
Bi-directional charging system
Bidirectional charging
Bidirectional charging station
Bidirectional charging system
Call rates
Charging system
Communications tariff
Communications tariff system
Cost of calls
Cost of phone calls
Cost of telephone calls
Direct callers
Direct payments system
Direct payments to farmers
Direct progressive control system
Direct-control system
Distributed-control system
EU direct payments
Filling system
Manage security systems
Manage technical security systems
Method of charging
Operate voice picking systems
Oversee technical security systems
Phone call rates
Price of calls
Price of phone calls
Price of telephone calls
Redirect caller
Telecommunications tariffs
Telephone call rates
Telephone charges
Transmissions tariff
Use office systems
Use voice-directed systems in warehouses
Utilise warehouse voice picking systems
Utilize office systems

Vertaling van "Bi-directional charging system " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
bidirectional charging | bi-directional charging | bidirectional charging system | bi-directional charging system

recharge bidirectionnelle | système de recharge bidirectionnelle


bidirectional charging station | bi-directional charging station

borne de recharge bidirectionnelle | borne bidirectionnelle


direct progressive control system | direct-control system | distributed-control system

autocommutateur à commande directe | système à commande directe | système à sélection directe


Committee on a Charging System for the Use of Transport Infrastructures | Committee on the system of charging for the use of transport infrastructure

Comité de la tarification de l'usage des infrastructures de transport


charging system | filling system | method of charging

chargement


EU direct payments [4.7] [ direct payments system | direct payments to farmers ]

paiements directs UE [4.7] [ paiements directs aux agriculteurs | système des paiements directs ]


manage security systems | oversee technical security systems | be in charge of technical security systems | manage technical security systems

gérer des systèmes de sécurité techniques


use voice-directed systems in warehouses | utilise warehouse voice picking systems | operate voice picking systems | perform warehouse operations using voice picking systems

utiliser des systèmes de prélèvement par commande vocale


telephone charges [ call rates | communications tariff | communications tariff system | cost of calls | cost of phone calls | cost of telephone calls | phone call rates | price of calls | price of phone calls | price of telephone calls | telephone call rates | transmissions tariff | Telecommunications tariffs(ECLAS) ]

tarif des communications [ prix de la communication téléphonique | prix des appels téléphoniques | prix des communications | tarif des transmissions | tarification des communications ]


redirect caller | utilize office systems | direct callers | use office systems

utiliser des systèmes bureautiques
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In order to improve the efficiency of the common charging scheme and to reduce the administrative and accounting workload, within a joint route charges system, Member States should be able to collect en route charges collectively through a single charge per flight.

Pour améliorer l’efficience du système commun de tarification et pour réduire la charge de travail administrative et comptable, dans le cadre d’un système commun de redevances de route, les États membres doivent pouvoir percevoir collectivement les redevances de route au moyen d’une redevance unique par vol.


Time-based user charges constitute a useful system for already applying the ‘user pays’ principle when a charging system based on distance travelled, which better reflects the actual use of infrastructure, is currently not implemented.

Les droits d’usage fondés sur la durée constituent un bon système permettant d’appliquer dès à présent le principe de l’utilisateur-payeur, dès lors qu’un système de tarification fondé sur la distance parcourue et reflétant mieux l’utilisation réelle qui est faite de l’infrastructure n’est actuellement pas mis en œuvre.


(13) Since the objectives of this Directive cannot be sufficiently achieved by the Member States as airport charges systems cannot be put in place at national level in a uniform way throughout the Community, and can therefore, by reason of its scale and effects, be better achieved at Community level, the Community may adopt measures, in accordance with the principle of subsidiarity as set out in Article 5 of the Treaty.

(13) Étant donné que les objectifs de la présente directive ne peuvent pas être réalisés de manière suffisante par les États membres, les systèmes de redevances aéroportuaires ne pouvant pas être mis en place au niveau national d'une manière uniforme dans l'ensemble de la Communauté, et peuvent donc en raison de son ampleur et de ses effets║ être mieux réalisés au niveau communautaire , la Communauté peut prendre des mesures conformément au principe de subsidiarité consacré à l'article 5 du traité.


N. whereas fair and transparent charging on the rail infrastructure is an essential precondition for any competition in this sector; whereas Directive 2001/14/EC, while it makes marginal cost the underlying principle of charging, allows for discretion in the levying of charges, which leads in effect to widely differing charging systems and levels of charge in the Member States; whereas the differing levels of investment by the M ...[+++]

N. considérant qu'une tarification loyale et transparente des infrastructures ferroviaires est un préalable indispensable à toute concurrence dans ce secteur; que la directive 2001/14/CE fait certes reposer la tarification sur le principe du coût marginal, mais laisse des marges de manœuvre quant au recouvrement des redevances, ce qui conduit en pratique à une très grande diversité des systèmes et des niveaux de tarification dans ...[+++]


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N. whereas fair and transparent charging on the rail infrastructure is an essential precondition for any competition in this sector; whereas Directive 2001/14/EC, while it makes marginal cost the underlying principle of charging, allows for discretion in the levying of charges, which leads in effect to widely differing charging systems and levels of charge in the Member States; whereas the differing levels of investment by the M ...[+++]

N. considérant qu'une tarification loyale et transparente des infrastructures ferroviaires est un préalable indispensable à toute concurrence dans ce secteur; que la directive 2001/14/CE fait certes reposer la tarification sur le principe du coût marginal, mais laisse des marges de manœuvre quant au recouvrement des redevances, ce qui conduit en pratique à une très grande diversité des systèmes et des niveaux de tarification dans ...[+++]


N. whereas fair and transparent charging on the rail infrastructure is an essential precondition for any competition in this sector; whereas Directive 2001/14/EC, while it makes marginal cost the underlying principle of charging, allows for discretion in levying charges, which leads in effect to widely differing charging systems and levels of charge in the Member States; whereas the differing levels of investment by the Member St ...[+++]

N. considérant qu'une tarification loyale et transparente des infrastructures ferroviaires est un préalable indispensable à toute concurrence dans ce secteur, que la directive 2001/14/CE fait certes reposer la tarification sur le principe du coût marginal, mais laisse des marges de manœuvre quant au recouvrement des redevances d'utilisation des infrastructures, dont l'exploitation conduit à une très grande diversité des systèmes et des niveaux de t ...[+++]


In order to facilitate road user charging, such as now being effectively demonstrated in London and considered by other cities, such as Stockholm, the Commission has proposed a Directive on electronic charging systems that will ensure the interoperability of road-toll systems across all areas of the EU.

Afin de faciliter la tarification routière, dont une brillante démonstration est actuellement en cours à Londres, tandis que d'autres villes telles que Stockholm envisagent d'y recourir, la Commission a proposé une directive sur les systèmes de tarification électronique qui garantira l'interopérabilité des systèmes de péage dans toute l'UE.


-The reform of charging for infrastructure use by heavy vehicles as part of the ongoing revision of the "Eurovignette" Directive, which will allow a greater transparency in the use of the proceeds from this charging system for the benefit of the transport sector, which will benefit industry as a user.

-La réforme de la tarification de l'usage des infrastructures par les poids lourds dans le cadre de la révision en cours de la directive «Eurovignette» permettra par ailleurs une plus grande transparence dans l'utilisation des recettes de redevances au profit du secteur des transports, ce dont l'industrie bénéficiera en tant qu'usager.


At some airports, noise charging systems go further than the system proposed. Adapting such systems in line with the directive would reduce standards, at the expense of those living in the vicinity of airports.

Dans un certain nombre d'aéroports, les systèmes de redevances sur le bruit vont beaucoup plus loin que le système envisagé, aussi leur alignement sur la directive serait-elle synonyme de régression, au détriment des riverains des aéroports.


* A framework directive on the principles and structure of an infrastructure-charging system and a common methodology for setting charging levels and cross financing will be proposed by the Commission in 2002.

* La Commission proposera en 2002 une directive cadre sur les principes et la structure d'un système de tarification des infrastructures et sur une méthodologie commune relative à la fixation des niveaux de tarification et au financement croisé.


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