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An Act respecting Brands and Brand Inspection
Arrange brand's online communication plan
Brand
Brand building
Brand development
Brand management supervision
Brand name
Brand strategy
Brand substitution
Brand switching
Branding
Branding strategy
Corporate brand
Create a brand guideline
Create brand guidelines
Creating a brand guidelines
Design brand's online communication plan
Design brand's online communication plans
Distribution brand
Distributor's brand
Distributor's brand name
House brand
Manufacturer's brand
Middleman's brand
Model brand's online communication plan
Own brand
Own label
Private brand
Private label
Produce brand guidelines
Retailer brand
Retailer's brand name
Store brand
Supervise a brand management
Supervise brand management
Supervising brand management
The Brand and Brand Inspection Act
Trademark

Vertaling van "Brand substitution " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
brand substitution | brand switching

substitution de marques




private brand | distributor's brand | distribution brand | private label | store brand | house brand | middleman's brand | own brand | distributor's brand name | retailer's brand name

marque de distributeur | MDD | marque de détaillant | MDD | marque propre | marque maison | marque de distribution | MDD | marque privée


supervise a brand management | supervising brand management | brand management supervision | supervise brand management

surveiller la gestion d'une marque


private brand [ private label | store brand | own brand | own label | retailer brand | house brand ]

marque de distributeur [ MDD | marque maison | marque propre | marque privée ]


brand strategy | branding strategy | brand building | brand development | branding

stratégie de marque | valorisation de la marque


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concevoir le plan de communication en ligne d'une marque


create a brand guideline | creating a brand guidelines | create brand guidelines | produce brand guidelines

cer les lignes directrices d'une marque


The Brand and Brand Inspection Act [ An Act respecting Brands and Brand Inspection ]

The Brand and Brand Inspection Act [ An Act respecting Brands and Brand Inspection ]


brand | brand name | trademark | manufacturer's brand | corporate brand

marque | marque de fabrique
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Mr. Sutherland-Brown: Certainly, there are jurisdictions where there are rules about automatic substitution, to substitute a cheaper version of a particular pharmaceutical product for the brand name.

Me Sutherland-Brown: Il y a effectivement des provinces qui disposent de règles de substitution automatique, selon lesquelles on remplace les médicaments d'origine par des versionsgénériques moins chères.


4. In the case of foods in which a component or ingredient that consumers expect to be normally used or naturally present has been substituted with a different component or ingredient, the labelling shall bear – in addition to the list of ingredients, in a clearly visible manner, in close proximity to the brand name and in 3mm font size– one of the following indications:

4. Dans le cas de denrées alimentaires dans lesquelles un composant ou un ingrédient que les consommateurs s'attendent à voir normalement utilisé ou à trouver naturellement présent a été remplacé par un composant ou un ingrédient différent, l'étiquetage porte bien visiblement - outre la liste des ingrédients - apposée de manière bien visible à proximité immédiate de la marque et dans une taille de caractère de 3 mm, une des indications suivantes:


6. Recalls that a clear labelling of dairy product substitutes such as cheese and other non-animal fat-based products is of vital importance, and insists that products branded as dairy must be 100% dairy products;

6. rappelle qu'un étiquetage clair des succédanés des produits laitiers, comme le fromage et d'autres produits à base de graisses non animales, revêt une importance fondamentale et demande avec insistance que les produits dits "laitiers" soient à 100 % des produits laitiers;


The Commission’s competition enforcement priorities in the pharmaceutical sector have two key objectives: one is to tackle intra-brand competition between the producers of patented prescription products and the parallel importers of those products; the other is to promote competition in innovation for patented medicines between the pharmaceutical producers, which has declined in Europe in the last decade, and to encourage intra-brand competition from generic substitutes after patent expiry.

- (EN) Les priorités de la Commission dans le domaine de la mise en application de la concurrence dans le secteur pharmaceutique ont deux objectifs principaux: le premier est de s’attaquer à la concurrence intramarque entre les producteurs de médicaments soumis à prescription brevetés et les importateurs parallèles de ces produits; le deuxième est de promouvoir la concurrence dans l’innovation des médicaments brevetés entre les producteurs pharmaceutiques, qui est en déclin en Europe depuis une dizaine d’années, et d’encourager la compétition intramarque des substituts génériques après l’expiration des brevets.


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The Commission’s competition enforcement priorities in the pharmaceutical sector have two key objectives: one is to tackle intra-brand competition between the producers of patented prescription products and the parallel importers of those products; the other is to promote competition in innovation for patented medicines between the pharmaceutical producers, which has declined in Europe in the last decade, and to encourage intra-brand competition from generic substitutes after patent expiry.

- (EN) Les priorités de la Commission dans le domaine de la mise en application de la concurrence dans le secteur pharmaceutique ont deux objectifs principaux: le premier est de s’attaquer à la concurrence intramarque entre les producteurs de médicaments soumis à prescription brevetés et les importateurs parallèles de ces produits; le deuxième est de promouvoir la concurrence dans l’innovation des médicaments brevetés entre les producteurs pharmaceutiques, qui est en déclin en Europe depuis une dizaine d’années, et d’encourager la compétition intramarque des substituts génériques après l’expiration des brevets.


The Commission also prioritises promoting competition in innovation for patented medicines between pharmaceutical producers and encouraging inter-brand competition from generic substitutes after patent expiry.

Elle élève également au rang de priorité la concurrence entre les firmes pharmaceutiques en matière d’innovation pour les médicaments brevetés et la promotion de la concurrence intermarques entre les médicaments génériques après l’échéance du brevet.


It is for that reason I would hope that the legislation which will ensue from the throne speech, the bill to provide cheaper generic drugs or anti-retroviral drugs, will contain no loopholes which might for instance allow a brand name manufacturer to have a first right of refusal where a generic might be able to substitute.

C'est pourquoi j'espère que la mesure législative annoncée dans le discours du Trône, le projet de loi prévoyant l'envoi de médicaments génériques plus abordables, ou de médicaments antirétroviraux, ne contiendra pas d'échappatoires qui pourraient permettre, par exemple, à un fabricant de médicaments de marque d'exercer son droit inaliénable de refuser que son médicament soit remplacé par un produit générique.


The evolution in the market definition is explained, in particular, by a greater product homogeneity and standardisation, supply and demand-side substitutability, declining brand preference, EEA-wide branding, fewer manufacturers and customers which results in a wider operative basis and, for the latter, a significant buyer power as well as increased competition from non-Member State production.

L'évolution de la définition du marché s'explique notamment par une homogénéité et une standardisation plus grandes des produits, une substituabilité accrue du côté de l'offre et de la demande, une diminution des préférences données à une marque, une stratégie de marque menée à l'échelle de l'EEE, la baisse du nombre des constructeurs et des clients qui débouche sur une base d'exploitation plus large et, pour ces derniers, sur une puissance d'achat considérable ainsi que par une concurrence plus vive exercée par des fabricants de pays tiers.


The Lieken Urkorn brand comprises a range of bread, bread substitute and cake products, including a number of crispbreads.

La marque Lieken Urkorn propose du pain, des produits de substitution du pain et des gâteaux, ainsi que plusieurs pains croustillants dit "Knäckebrot".


Furthermore they will face competition from other large pharmaceutical companies, in a sector which is increasingly characterised by the substitution of generic for branded drugs, and by cost containment measures by government agencies, insurance companies, and other health-care institutions.

En outre, elle ne sera pas protégée par des brevets sur ceux où les parts cumulées des deux sociétés sont élevées. Elle sera par ailleurs exposée à la concurrence d'autres grandes sociétés pharmaceutiques, dans un secteur où, de plus en plus, les médicaments génériques, se substituent aux médicaments de marque et où les organismes publics. Les sociétés d'assurance et d'autres organismes du domaine de la santé prennent des mesures destinées à freiner la propension de leurs dépenses.


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