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Building
Building by-law
Building bye-law
Building bylaw
Building construction
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Building envelope
Building industry
Building law
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Building regulation
Building services technician
Building shell
Building skin
Building systems engineering technician
Building systems technician
Civil law proceedings
Construction
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Enclosure
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Exterior skin
Land and buildings
Land law
Land legislation
Shell
Skin
Skin of a building

Traduction de «Building by-law » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
building by-law [ building regulation | building bylaw ]

règlement de construction




land and buildings [ land law | land legislation(UNBIS) ]

propriété foncière [ droit foncier ]


building bye-law | building regulation

règlement sur la bâtisse




building systems engineering technician [ building systems technician | building mechanical technician | building services technician ]

technicien en mécanique du bâtiment [ technicienne en mécanique du bâtiment | technicien de systèmes d'opération d'immeubles | technicienne de systèmes d'opération d'immeubles ]


building envelope [ building enclosure | enclosure | skin of a building | skin | building skin | envelope | building shell | shell | exterior skin ]

enveloppe [ enveloppe de bâtiment ]




building industry [ building construction | construction industry ]

industrie du bâtiment [ construction d'immeuble | construction de bâtiment | industrie de la construction ]


building [ construction | construction(UNBIS) ]

bâtiment [ construction | immeuble ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
This approach includes protecting the human rights of all migrants in transit by focusing on: protecting vulnerable migrants (unaccompanied minors, asylum-seekers, victims of trafficking, stranded migrants, etc.) and on the specific needs of women; supporting capacity-building for law enforcement forces and referral systems; supporting prevention, protection and prosecution of criminal acts and human rights violations committed against migrants, including those travelling irregularly; and guaranteeing decent living conditions for migrants in reception centres in non-EU countries.

Cette approche vise notamment à protéger les droits humains de tous les migrants en transit en plaçant l'accent sur les aspects suivants: protéger les migrants vulnérables (mineurs non accompagnés, demandeurs d'asile, victimes de la traite des êtres humains, migrants bloqués, etc.) et tenir compte des besoins spécifiques des femmes; soutenir le renforcement des capacités des forces de l'ordre et des systèmes d'orientation des victimes; soutenir les mesures de prévention et de protection, ainsi que les poursuite pénales visant des actes criminels et des violations des droits de l'homme commis à l'encontre des migrants, notamment ceux qu ...[+++]


the Commission, the High Representative and EU countries will support capacity building for law enforcement in key source and market countries, including enforcement within protected sites.

la Commission, le haut représentant et les pays de l’UE soutiendront le renforcement des capacités des services répressifs dans les principaux pays d’origine et de destination, notamment en ce qui concerne la répression sur les sites protégés.


In cooperation with the Member States, the Commission and the High Representative will: · Work towards a coherent EU International cyberspace policy to increase engagement with key international partners and organisations, to mainstream cyber issues into CFSP, and to improve coordination of global cyber issues; · Support the development of norms of behaviour and confidence building measures in cybersecurity. Facilitate dialogues on how to apply existing international law in cyberspace and promote the Budapest Convention to address cybercrime; · Support the promotion and protection of fundamental rights, including access to information ...[+++]

En coopération avec les États membres, la Commission et la haute représentante entendent: · œuvrer à une politique internationale de l'UE cohérente en matière de cyberespace afin d'approfondir la collaboration avec les principaux partenaires et organisations internationaux, d'intégrer les questions inhérentes au cyberespace à la PESC et d'améliorer la coordination de celles qui ont une dimension mondiale; · soutenir l'élaboration de règles de conduite et de mesures de confiance en matière de cybersécurité, faciliter le dialogue sur la façon d'appliquer le droit international existant dans le cyberespace et promouvoir la convention de Bu ...[+++]


in Cyprus, the contractor may be requested to provide a certificate from the ‘Council for the Registration and Audit of Civil Engineering and Building Contractors (Συμβούλιο Εγγραφής και Ελέγχου Εργοληπτών Οικοδομικών και Τεχνικών Έργων)’ in accordance with the Registration and Audit of Civil Engineering and Building Contractors Law in respect of works contracts; in the case of supplies and services contracts the supplier or service provider may be requested to provide a certificate from the ‘Registrar of Companies and Official Receiver’ (Έφορος Εταιρειών και Επίσημος Παραλήπτης) or, where this is not the case, a certificate stating tha ...[+++]

pour Chypre, l'entrepreneur peut être invité à produire un certificat du «Council for the Registration and Audit of Civil Engineering and Building Contractors (Συμβούλιο Εγγραφής και Ελέγχου Εργοληπτών Οικοδομικών και Τεχνικών Έργων)» conformément à la «Registration and Audit of Civil Engineering and Building Contractors Law» pour les marchés de travaux ; pour les marchés de fournitures et de services , le fournisseur ou le prestataire de services peut être invité à produire un certificat émis par le «Registrar of Companies and Official Receiver (Έφορος Εταιρειών και Επίσημος Παραλήπτης)» ou, à défaut, un certificat attestant qu'il a dé ...[+++]


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EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32012R0244 - EN - Commission Delegated Regulation (EU) No 244/2012 of 16 January 2012 supplementing Directive 2010/31/EU of the European Parliament and of the Council on the energy performance of buildings by establishing a comparative methodology framework for calculating cost-optimal levels of minimum energy performance requirements for buildings and building elements Text with EEA relevance // COMMISSION DELEGATED REGULATION (EU) No 244/2012 // of 16 January 2012 // (Text with EEA relevance)

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32012R0244 - EN - Règlement délégué (UE) n ° 244/2012 de la Commission du 16 janvier 2012 complétant la directive 2010/31/UE du Parlement européen et du Conseil sur la performance énergétique des bâtiments en établissant un cadre méthodologique comparatif de calcul des niveaux optimaux en fonction des coûts des exigences minimales en matière de performance énergétique des bâtiments et éléments de bâtiment Texte présentant de l'intérêt pour l'EEE // RÈGLEMENT DÉLÉGUÉ (UE) N - 244/2012 DE LA COMMISSION // du 16 janvier 2012 // (Texte présentant de l'intérêt pour l'EEE)


Polish building firms lawfully operating in Germany have recently been subjected to discriminatory - and often humiliating - action by the German authorities, including the police.

Des entreprises polonaises de construction, qui exercent légalement leurs activités en Allemagne, ont été récemment victimes de mesures discriminatoires - humiliantes dans bien des cas - de la part des autorités allemandes, y compris la police.


Ironically, these workers were involved in building a law court.

Comble de l’ironie, ces ouvriers travaillaient à la construction d’un palais de justice.


As I am sure the House is aware, in May 2003 the Afghan Government adopted a robust anti-narcotics policy embracing alternative livelihoods, institution building, effective law enforcement and demand reduction.

Comme le sait certainement l’Assemblée, en mai 2003, le gouvernement afghan a adopté une solide politique antidrogue prévoyant l’introduction de cultures alternatives, le renforcement des institutions, l’application effective de la loi et la réduction de la demande.


The requirements laid down in Council Directive 78/170/EEC of 13 February 1978 on the performance of heat generators for space heating and the production of hot water in new or existing non-industrial buildings and on the insulation of heat and domestic hot-water distribution in new non-industrial buildings have been superseded by provisions of Directive 92/42/EEC, Council Directive 90/396/EEC of 29 June 1990 on the approximation of the laws of the Member States relating to appliances burning gaseous fuels and Directive 2002/91/EC of the European Parliament and of the Council of 16 December 2002 on the energy performance of buildings .

Les exigences établies dans la directive 78/170/CEE du Conseil du 13 février 1978 portant sur la performance des générateurs de chaleur utilisés pour le chauffage de locaux et la production d'eau chaude dans les immeubles non industriels neufs ou existants ainsi que sur l'isolation de la distribution de chaleur et d'eau chaude sanitaire dans les nouveaux immeubles non industriels ont été remplacées par les dispositions de la directive 92/42/CEE, de la directive 90/396/CEE du Conseil du 29 juin 1990 relative au rapprochement des législations des États membres concernant les appareils à gaz et de la directive 2002/91/CE du Parlement europé ...[+++]


Could we also have details of what the law is in France regarding the occupation of buildings found to have Legionella in their systems and, if possible, information on what would happen in other Member States if a building was found to have Legionella in it?

Pourrions-nous également obtenir des renseignements sur la législation française en matière d’occupation de bâtiments où la légionellose a été détectée et, si possible, des informations sur ce qui se passerait dans d’autres États membres si l’on trouvait la légionellose dans un bâtiment ?




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'Building by-law' ->

Date index: 2024-07-29
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