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Business critical
Business-critical
Business-critical application
Business-critical sector
Business-critical technology
Combine business technology with user experience
Combine industry technology with user experience
Combine sector technology with user experience
Combining business technology and user experience
Critical sector
Energy and utilities
Energy and utilities CI sector
Energy and utilities critical infrastructure sector
Energy and utilities sector
Entertainment business
Entertainment industry
Entertainment sector
Mission critical
Mission critical application
Mission-critical
Mission-critical application
Upstream
Upstream business
Upstream sector

Vertaling van "Business-critical sector " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


mission critical | mission-critical | business critical

vital | critique | essentiel | fondamental | indispensable | crucial | de première importance


mission critical application | mission-critical application | business-critical application

application vitale | application critique | application essentielle | application fondamentale | application indispensable | application cruciale | application de première importance


mission-critical [ business-critical ]

critique [ ciblé | vital | essentiel | fondamental | crucial ]




business-critical technology

technologie essentielle aux activités


upstream | upstream business | upstream sector

amont pétrolier


Energy and utilities sector [ Energy and utilities | Energy and utilities critical infrastructure sector | Energy and utilities CI sector ]

secteur Énergie et services publics [ Énergie et services publics | secteur des infrastructures essentielles Énergie et services publics | secteur des IE Énergie et services publics ]


combine industry technology with user experience | combine sector technology with user experience | combine business technology with user experience | combining business technology and user experience

concilier la technologie d'une entreprise et le ressenti des utilisateurs


entertainment sector | entertainment business | entertainment industry

industrie du divertissement | industrie du spectacle
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Businesses in the food sector (other than those involved in arable or livestock farming, hunting or fishing) should apply the principles of hazard analysis and critical control points (HACCP) brought in as part of the Codex Alimentarius.

Les entreprises du secteur alimentaire (autres que celles opérant dans le secteur de la production végétale ou de l’élevage, de la chasse ou de la pêche) doivent appliquer les principes du système d’analyse des risques et des points critiques pour leur maîtrise (HACCP), introduits dans le cadre du Codex alimentarius.


3. Urges that the identification of European Critical Infrastructure be completed and continuously updated under the supervision of the Commission, in accordance with Council Directive 2008/114/EC (on the identification and designation of European critical infrastructures and the assessment of the need to improve their protection); stresses also the need to create the Critical Infrastructure Warning Information Network at European level as soon as possible; insists that, in view of the strong dependency of public institutions, businesses and private households on Information and Communication Technologies (ICT), Council Directive 2008/114/EC should be reviewed in order to also recognise ICT as a critical ...[+++]

3. demande instamment que le recensement des infrastructures critiques européennes soit achevé et mis à jour en permanence sous la surveillance de la Commission, conformément à la directive 2008/114/CE du Conseil (concernant le recensement et la désignation des infrastructures critiques européennes ainsi que l'évaluation de la nécessité d'améliorer leur protection); souligne en outre la nécessité de créer, dans les meilleurs délais, un réseau d'alerte concernant les infrastructures critiques au niveau européen; insiste, eu égard à la forte dépendance des institutions publiques, des entreprises et des ménages vis-à-vis des technologies de l'information et de la communication (TIC), pour que la directive 2008/114/CE du Conseil soit révisée ...[+++]


Many critical commercial and public services and all key processes of knowledge production in science, learning, business and the culture and creative sector as well as the public sector will be provided, and thus made more accessible, through ICT.

De nombreux services publics et commerciaux essentiels et la totalité des grands processus de production de savoir seront fournis au moyen des TIC, que ce soit dans les sciences, en matière d'apprentissage, sur le plan de l'activité économique, dans le secteur de la culture et de la création, ainsi qu'au niveau du secteur public, et seront ainsi plus facilement accessibles.


However, the banking sector is different to most other business sectors insofar as it performs critical functions in the economy and is particularly vulnerable to systemic crises.

Cependant, le secteur bancaire est différent de la plupart des autres secteurs d’activité, dans la mesure où il assume des fonctions critiques dans l’économie et où il est particulièrement vulnérable aux crises systémiques.


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45. Stresses that the proposals of the Commission and non-governmental transparency initiatives for the sector of extractive industries, e.g. the Natural Resource Charter, the Equator Principles and the Guidelines for Investors and Companies by ‘Critical Resource’, are in effect pro-business; they produce legal security and sustainable long-term partnerships and act as safeguards against renationalisation, reopening of negotiations or expulsion; notes that there are problems to be addressed as well, for instance the fact that businesses may have to disclose commercially sensitive information which puts them at a competitive disadvantag ...[+++]

45. souligne que les propositions de la Commission et les initiatives non gouvernementales sur la transparence relatives au secteur des industries extractives, comme la charte sur les ressources naturelles, les «principes de l'Équateur» et les lignes directrices par «ressource critique» pour les investisseurs et les entreprises, sont en réalité favorables à ce secteur; estime qu'elles instaurent la sécurité juridique, permettent des partenariats durables à long terme et constituent des garde-fous contre les renationalisations, les réouvertures de négociations ou les expulsions; est conscient que des problèmes restent à résoudre, comme ...[+++]


45. Stresses that the proposals of the Commission and non-governmental transparency initiatives for the sector of extractive industries, e.g. the Natural Resource Charter, the Equator Principles and the Guidelines for Investors and Companies by ‘Critical Resource’, are in effect pro-business; they produce legal security and sustainable long-term partnerships and act as safeguards against renationalisation, reopening of negotiations or expulsion; notes that there are problems to be addressed as well, for instance the fact that businesses may have to disclose commercially sensitive information which puts them at a competitive disadvantag ...[+++]

45. souligne que les propositions de la Commission et les initiatives non gouvernementales sur la transparence relatives au secteur des industries extractives, comme la charte sur les ressources naturelles, les «principes de l'Équateur» et les lignes directrices par «ressource critique» pour les investisseurs et les entreprises, sont en réalité favorables à ce secteur; estime qu'elles instaurent la sécurité juridique, permettent des partenariats durables à long terme et constituent des garde-fous contre les renationalisations, les réouvertures de négociations ou les expulsions; est conscient que des problèmes restent à résoudre, comme ...[+++]


45. Stresses that the proposals of the Commission and non-governmental transparency initiatives for the sector of extractive industries, e.g. the Natural Resource Charter, the Equator Principles and the Guidelines for Investors and Companies by ‘Critical Resource’, are in effect pro-business; they produce legal security and sustainable long-term partnerships and act as safeguards against renationalisation, reopening of negotiations or expulsion; notes that there are problems to be addressed as well, for instance the fact that businesses may have to disclose commercially sensitive information which puts them at a competitive disadvantag ...[+++]

45. souligne que les propositions de la Commission et les initiatives non gouvernementales sur la transparence relatives au secteur des industries extractives, comme la charte sur les ressources naturelles, les "principes de l'Équateur" et les lignes directrices par "ressource critique" pour les investisseurs et les entreprises, sont en réalité favorables à ce secteur; estime qu'elles instaurent la sécurité juridique, permettent des partenariats durables à long terme et constituent des garde-fous contre les renationalisations, les réouvertures de négociations ou les expulsions; est conscient que des problèmes restent à résoudre, comme ...[+++]


Despite this criticism of the communication from the Commission, the rapporteur agrees with the Commission that support for the business sector in third countries should concentrate on certain sectors and approaches: these particularly include improving the preconditions for political dialogue, good governance, institution-building and advice, as well as, in practical terms, promoting SMUs and cooperatives by means of consultancy in the fields of services, training, business modernisation, and promotion of micro-enterprises, particularly by facilitating access to public goods and loans.

En dépit de cette critique à l’encontre de la communication de la Commission, le rapporteur avalise sa démarche en ce qu'elle vise à concentrer le soutien au secteur des entreprises dans les pays tiers sur certains domaines et certaines approches, en particulier l’amélioration des conditions cadres du dialogue politique, d’une gouvernance responsable et de la mise en place d’institutions et de conseils, ainsi que, concrètement, l’appui aux PME et aux formes coopératives d’entreprise grâce aux conseils en matière de services, de qualifications, de modernisation des entreprises et de promotion des micro-entreprises, particulièrement en fac ...[+++]


* Businesses collaborating within sectors and with government to share information, and reduce the likelihood of incidents causing widespread or lengthy disruption to critical infrastructures;

* La collaboration des entreprises au sein de leur secteur et avec leur gouvernement pour partager l'information et pour réduire le risque d'incidents susceptibles d'entraîner des perturbations étendues ou durables des infrastructures critiques;


Closer partnerships between business, social partners, the public sector and private providers are critical to identifying training needs and improving access to training for all groups.

La mise en place de partenariats plus étroits entre les entreprises, les partenaires sociaux et les prestataires des secteurs public et privé revêt une importance critique pour l'identification des besoins en formation et l'amélioration de l'accès à la formation de tous les groupes de population concernés.




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Date index: 2021-12-16
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