Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Arrange rental car drop-off
Biologic capacity
Biologic potential
Biological capacity
Biological potential
Biotic potential
Capillary capacity
Car capacity
Carrying capacity
Effective water-holding capacity
Field capacity
Field capillary capacity
Field capillary saturation
Field carrying capacity
Field maximum
Field moisture capacity
Gross biologic capacity
Gross biological capacity
Gross reproductive capacity
Hi-cube car
High cube car
High-capacity wagon
Large-capacity freight-car
Load capacity
Load carrying capacity
Load-carrying capacity
Marked capacity
Maximum load capacity
Maximum load-carrying capacity
Moisture retention capacity
NCC
Net carrying capacity
Normal field capacity
Normal moisture capacity
Position rental car drop-off
Prepare rental car drop-off
Reproductive capacity
Reproductive potential
Retention storage capacity
Sort rental car drop-off
Specific retention
Water capacity

Traduction de «Car capacity » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous




marked capacity [ car capacity ]

capacité inscrite [ capacité de charge | capacité utile | volume de la caisse ]


high-capacity wagon [ high cube car | hi-cube car ]

wagon de grande capacité


capillary capacity | field capillary capacity | field capillary saturation | field carrying capacity | field maximum | field moisture capacity | moisture retention capacity | normal moisture capacity | retention storage capacity | specific retention | water capacity

capacité capillaire(d'un sol) | capacité de rétention | rétention spécifique d'eau capillaire




effective water-holding capacity | field capacity | field capillary capacity | field carrying capacity | field moisture capacity | normal field capacity | normal moisture capacity

capacité au champ | capacité de rétention | capacité de rétention au champ


load carrying capacity | load-carrying capacity | load capacity | maximum load-carrying capacity | maximum load capacity | carrying capacity | net carrying capacity | NCC

capacité de charge | capacité de charge maximale


biologic capacity | biologic potential | biological capacity | biological potential | biotic potential | gross biologic capacity | gross biological capacity | gross reproductive capacity | reproductive capacity | reproductive potential

potentiel biotique


position rental car drop-off | prepare rental car drop-off | arrange rental car drop-off | sort rental car drop-off

organiser la restitution d'une voiture de location
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Although a change in capacity might not directly be the result of construction works, it may be that other complementary woks are required to support the capacity change, e.g. additional roads and car parking where airport flight capacity is increased.

Encore qu'un changement de capacité puisse ne pas résulter directement de travaux de construction, il peut arriver que d'autres travaux complémentaires soient nécessaires pour supporter ce changement de capacité, comme des voies d'accès et des emplacements de parcage en cas d'accroissement de la capacité de trafic aérien d'un aéroport.


They are based on one or a mix of elements such as fiscal horsepower, engine capacity, weight, kW, price of the car, fuel consumption, or CO2 emissions.

Elles sont calculées sur la base d'une série d'éléments conjugués tels que la puissance en chevaux fiscaux, la cylindrée, la masse, le nombre de kW, le prix du véhicule, la consommation de carburant ou le niveau d'émissions de CO2.


3. Restructuring the tax base of RT and ACT to be totally or partially CO2 based During the consultation process, the vast majority of participants agreed that it is time to apply the third pillar measures (fiscal measures) foreseen by the Community's strategy to reduce CO2 emissions from passenger cars, and take benefit of their strong incentive capacity, in order to influence consumer's behaviour towards more environmentally friendly passenger cars.

3. Restructuration de l’assiette de la TI et de la TAC en vue de la lier totalement ou partiellement aux émissions de CO2 Au cours du processus de consultation, la grande majorité des participants ont admis qu’il était temps d’appliquer les mesures relevant du troisième pilier (mesures fiscales) de la stratégie communautaire visant à réduire les émissions de CO2 des voitures particulières, et de profiter de leur important potentiel incitatif pour influencer les comportements des consommateurs et les pousser à se tourner vers des voitures particulières plus respectueuses de l’environnement.


23. Notes that technological innovation and green growth are key competitiveness factors; stresses that public funding should foster innovation in the European industry, including in the car industry, for example through the EIB; underlines the fact that these measures should be made conditional upon their capacity to create ecological added value and sustainable, quality employment in the EU.

23. observe que l'innovation technologique et la croissance verte sont des facteurs de compétitivité essentiels; souligne que le financement public devrait favoriser l'innovation dans l'industrie européenne, notamment dans l'industrie automobile, par exemple par le canal de la BEI; souligne que ces mesures devraient être conditionnées à leur capacité à créer une valeur ajoutée écologique et un emploi durable et de qualité au sein de l'Union.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
74. Calls on the Commission to continue to focus on improving the passive safety of vehicles, for example through state-of-the-art crash management systems, in particular to improve compatibility between large and small cars and between heavy goods vehicles and cars or light-duty vehicles; calls for continued emphasis to be placed on reducing the seriousness of collisions with vulnerable road users; calls on the Commission to propose a revision of the EU legislation on front-underrun protective devices in such a way as to define the optimum energy absorption capacity and heigh ...[+++]

74. invite la Commission à continuer de se concentrer sur l'amélioration de la sécurité passive des véhicules, par exemple grâce à des systèmes de pointe pour la gestion des accidents, notamment afin d'améliorer la compatibilité entre les grandes et les petites voitures et entres les poids lourds et les voitures ou véhicules utilitaires légers; demande de poursuivre les efforts pour réduire la gravité des collisions avec les usagers vulnérables de la route; demande à la Commission de proposer une révision de la législation européenne sur les dispositifs de protection contre l'encastrement à l'avant pour définir la capacité d'absorption de l'é ...[+++]


74. Calls on the Commission to continue to focus on improving the passive safety of vehicles, for example through state-of-the-art crash management systems, in particular to improve compatibility between large and small cars and between heavy goods vehicles and cars or light-duty vehicles; calls for continued emphasis to be placed on reducing the seriousness of collisions with vulnerable road users; calls on the Commission to propose a revision of the EU legislation on front-underrun protective devices in such a way as to define the optimum energy absorption capacity and heigh ...[+++]

74. invite la Commission à continuer de se concentrer sur l'amélioration de la sécurité passive des véhicules, par exemple grâce à des systèmes de pointe pour la gestion des accidents, notamment afin d'améliorer la compatibilité entre les grandes et les petites voitures et entres les poids lourds et les voitures ou véhicules utilitaires légers; demande de poursuivre les efforts pour réduire la gravité des collisions avec les usagers vulnérables de la route; demande à la Commission de proposer une révision de la législation européenne sur les dispositifs de protection contre l'encastrement à l'avant pour définir la capacité d'absorption de l'é ...[+++]


74. Calls on the Commission to continue to focus on improving the passive safety of vehicles, for example through state-of-the-art crash management systems, in particular to improve compatibility between large and small cars and between heavy goods vehicles and cars or light-duty vehicles; calls for continued emphasis to be placed on reducing the seriousness of collisions with vulnerable road users; calls on the Commission to propose a revision of the EU legislation on front-underrun protective devices in such a way as to define the optimum energy absorption capacity and heigh ...[+++]

74. invite la Commission à continuer de se concentrer sur l'amélioration de la sécurité passive des véhicules, par exemple grâce à des systèmes de pointe pour la gestion des accidents, notamment afin d'améliorer la compatibilité entre les grandes et les petites voitures et entres les poids lourds et les voitures ou véhicules utilitaires légers; demande de poursuivre les efforts pour réduire la gravité des collisions avec les usagers vulnérables de la route; demande à la Commission de proposer une révision de la législation européenne sur les dispositifs de protection contre l'encastrement à l'avant pour définir la capacité d'absorption de l'é ...[+++]


H. whereas there is a confirmed potential offered by electric cars in terms of storage capacity, allowing improvements in the use of renewable energy sources in the light of benefits offered by the smart grids,

H. considérant que les voitures électriques présentent un potentiel confirmé en termes de capacité de stockage, ce qui permet des améliorations dans l'utilisation des sources d'énergie renouvelables au vu des avantages qu'offrent les réseaux intelligents,


The principal means of reducing consumption of energy in transport include transport planning, support for public transport, increasing the share of electric cars in production and producing cars which are more energy efficient and smaller both in size and in engine capacity.

Les principaux moyens de réduire la consommation d’énergie dans les transports sont la planification des transports, le soutien aux transports publics, l’augmentation de la part des véhicules électriques dans la production ainsi que la production de véhicules plus économes en énergie, de plus petite taille et de moindre puissance.


The principal means of reducing consumption of energy in transport include transport planning, support for public transport, increasing the share of electric cars in production and producing cars which are more energy efficient and smaller both in size and in engine capacity.

Les principaux moyens de réduire la consommation d’énergie dans les transports sont la planification des transports, le soutien aux transports publics, l’augmentation de la part des véhicules électriques dans la production ainsi que la production de véhicules plus économes en énergie, de plus petite taille et de moindre puissance.


w