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2-amino-4-ureido-pentanoic acid
4.7
CCITT
CIT
CIT - Cautery to inferior turbinate
CIT Bulletin
CIT company
CIT form
CIT industry
CITS
Cash transport
Cash-in-transit
Cash-in-transit company
Cash-in-transit industry
Central integrated test system
Cit
Citrulline
Commitment Input Transaction form
Communications and Information Technologies Bulletin
Country in transition
Country moving towards a market economy
Court of International Trade
Op. cit.
Opere citato
Transport of funds and securities
US Customs Court
United States Court of International Trade

Vertaling van "Cit " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


citrulline | Cit | 2-amino-4-ureido-pentanoic acid

citrulline




cash-in-transit [4.7] [ cash-in-transit company | cash-in-transit industry | cash transport | CIT company | CIT industry | transport of funds and securities ]

transport de fonds [4.7] [ convoyeur de fonds | entreprise de transport de fonds | industrie du transport de fonds | société de transport de fonds | transport de fonds et de titres ]


central integrated test system | CITS

ensemble central de surveillance des systèmes de bord


United States Court of International Trade [ CIT | Court of International Trade | US Customs Court ]

Tribunal de commerce international des États-Unis


Commitment Input Transaction form [ CIT form ]

formule d'introduction des données des engagements


Communications and Information Technologies Bulletin [ CIT Bulletin ]

Bulletin communications et technologies de l'information [ Bulletin CTI ]


Advisory Committee on Innovation and Technology Transfer | Consultative Committee on Innovation and Technology Transfer | CCITT [Abbr.] | CIT [Abbr.]

Comité consultatif de l'innovation et du transfert des technologies | CIT [Abbr.]


country in transition | country moving towards a market economy | country that is undergoing the process of transition to a market economy | CIT [Abbr.]

pays en état de transition | pays en transition | pays en transition vers une économie de marché
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
[16] See European Commission's "Action Plan on Skills and Mobility in Europe" COM(2002)72 of 13 February 2002 and the STRATA-ETAN expert working group, op. cit.

[16] Voir le "Plan d'action de la Commission en matière de compétences et de mobilité", COM(2002)72 du 13 2 2002, et le groupe d'experts STRATA-ETAN, op. cit.


(4) In view of the particular dangers for health and life of both CIT-staff and the general public that are associated with the activity of transporting cash, it is appropriate that cross-border transport of cash is made subject to a specific cross-border CIT-licence.

(4) Vu les dangers particuliers que l’activité de transport de fonds comporte pour la santé et la vie des convoyeurs comme de la population, il convient que l’exercice des activités de transport de fonds transfrontalier soit subordonné à une licence spécifique.


1. A company holding a CIT cross-border licence shall inform the granting authority, at least three months before it begins its cross-border activity, about the Member States(s) in which it will carry out CIT-transport.

1. Une entreprise titulaire d'une licence de transport de fonds transfrontalier communique au moins trois mois avant le début de son activité transfrontalière à l'autorité responsable le nom du ou des États membres dans lesquels elle assurera des opérations de transport de fonds.


1. A company holding a CIT cross-border licence shall inform the granting authority sufficiently in advance about the Member States(s) in which it will carry out CIT-transport.

1. Une entreprise titulaire d'une licence de transport de fonds transfrontalier communique suffisamment à l'avance à l'autorité responsable le nom du ou des États membres dans lesquels elle assurera des opérations de transport de fonds.


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In the few Member States that do not have a specific approval procedure for CIT-companies going beyond the general rules for the security or transport sector, and in order to increase the mutual confidence between Member States, it is moreover appropriate that CIT-companies established in these Member States should demonstrate a minimum experience of twelve months of regularly transporting cash in the Member State where they are established without infringements of the national legislation before they may be granted a cross-border licence by this Member State.

Par ailleurs, dans le but d'accroître la confiance entre les États membres, il est approprié que les entreprises de transport de fonds établies dans les quelques États membres qui n’ont pas de procédure d’agrément spécifique pour les transporteurs de fonds, mis à part la réglementation générale applicable au secteur de la sécurité ou des transports, doivent justifier d’une expérience minimale de douze mois dans une activité régulière de transport de fonds dans l’État membre dans lequel elles sont établies, sans infraction à la législation nationale, pour pouvoir se voir octroyer une licence de transport transfrontalier par cet État membr ...[+++]


In the few Member States that do not have a specific approval procedure for CIT-companies going beyond the general rules for the security or transport sector, and in order to increase the mutual confidence between Member States, it is moreover appropriate that CIT-companies established in these Member States should demonstrate a minimum experience of 24 months of regularly transporting cash in the Member State where they are established without infringements of the national legislation before they may be granted a cross-border licence by this Member State.

Par ailleurs, dans le but d'accroître la confiance entre les États membres, il est approprié que les entreprises de transport de fonds établies dans les quelques États membres qui n’ont pas de procédure d’agrément spécifique pour les transporteurs de fonds, mis à part la réglementation générale applicable au secteur de la sécurité ou des transports, doivent justifier d’une expérience minimale de vingt-quatre mois dans une activité régulière de transport de fonds dans l’État membre dans lequel elles sont établies, sans infraction à la législation nationale, pour pouvoir se voir octroyer une licence de transport transfrontalier par cet Éta ...[+++]


See Case T-442/03, SIC v Commission [2008] ECR II-000, paragraph 195, Case T-289/03, op.cit., at paragraph 166, and Case T-17/02, op.cit., at paragraph 216.

Voir l'affaire T-442/03, SIC/Commission, point 195, Recueil 2008, p. II-000, l'affaire T-289/03, op.cit., point 166, et l'affaire T-17/02, op.cit., point 216.


(40) United Brands, op. cit., paragraph 44, Michelin, op. cit., paragraph 26, Case 247/86 Alsatel v Novasam [1988] ECR 5987, paragraph 15; Tiercé Ladbroke v Commission, op. cit., paragraph 102.

(40) Arrêt United Brands, précité, point 44; arrêt Michelin précité, point 26; affaire 247/86, Alsatel contre Novasam, Recueil 1988, p. 5987, point 15; arrêt Tiercé Ladbroke contre Commission précité, point 102.


(108) This is in essence the type of analysis carried out by the Commission in past decisions related to collective dominance, see, for instance, Case IV/M.190 - Nestlé/Perrier, (OJ L 356, 5.12.1992, p. 1), Gencor/Lonrho, cit., Case IV/M.1383 - Exxon/Mobil, paragraph 259, Case IV/M.1524 - Airtours/First Choice (OJ L 93, 13.4.2000, p. 1), and Case COMP/M.2499 - Norske Skog/Parenco/Walsum, paragraph 76; see, also, Airtours v Commission, op. cit., paragraph 62.

(108) C'est essentiellement à ce type d'analyse que la Commission a eu recours dans ses dernières décisions concernant la position dominante conjointe; voir, par exemple, l'affaire IV/M.190 - Nestlé/Perrier, (JO L 356 du 5.12.1992, p. 1), Gencor/Lonrho, précité, l'affaire IV/M.1383 - Exxon/Mobil, point 259, l'affaire IV/M.1524 - Airtours/First Choice (JO L 93 du 13.4.2000, p. 1), et l'affaire COMP/M.2499 - Norske Skog/Parenco/Walsum, point 76; voir aussi, arrêt Airtours contre Commission, précité, point 62.


See, for instance, the EVCA White Paper (Opus Cit.)

Voir, par exemple, le Livre blanc de l'EVCA (op.cit.).




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Date index: 2023-10-21
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