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1st Public Law Division
Bangkok Agreement
Country of first asylum
Country of first consignment
Country of first publication
Developed country
Developed nation
First Public Law Division
First World
First asylum country
First country of asylum
First host country
First world
First world countries
First world country
First world nation
Industrial country
Industrialised country
Industrialized countries
Industrialized country
Industrialized nation
Rich country
Rich nation

Vertaling van "Country first publication " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
industrialised country [ developed country | developed nation | first world country | first world nation | industrialized country | industrialized nation | rich country | rich nation ]

pays industrialisé [ pays développé | pays riche ]


first world [ First World | first world countries | industrialized countries | industrial country ]

pays industrialisés


country of first asylum | first country of asylum

pays de premier asile | premier pays d'asile


first asylum country | country of first asylum

pays de premier asile | État de premier asile


country of first asylum [ first asylum country ]

premier pays d'asile [ pays de premier asile | premier pays où la personne a sollicité le droit d'asile | premier pays où la personne a obtenu le droit d'asile ]


country of first publication

pays de la première publication




First Agreement on Trade Negotiations among Developing Member Countries of the Economic and Social Commission for Asia and the Pacific [ Bangkok Agreement ]

First Agreement on Trade Negotiations among Developing Member Countries of the Economic and Social Commission for Asia and the Pacific [ Bangkok Agreement ]


country of first consignment

pays de première destination


First Public Law Division | 1st Public Law Division

première Cour de droit public | Ire Cour de droit public
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
whereas increased transparency regarding the activities of large MNC, and in particular regarding profits made, taxes on profit paid, subsidies received and tax refunds, number of employees and assets held is essential for ensuring that tax administrations tackle BEPS efficiently; whereas a right balance needs to be struck between transparency, personal data protection and commercial sensitivity, as well as considering the impact on smaller businesses; whereas one vital form for this transparency to take is country-by-country reporting; whereas any Union proposals for country-by-country reporting should in the ...[+++]

considérant qu'il est essentiel d'améliorer la transparence dans les activités des grandes multinationales, notamment en ce qui concerne les bénéfices réalisés, les impôts payés sur les bénéfices, les subventions reçues, les remboursements des impôts payés, le nombre de salariés et les actifs détenus, afin de veiller à ce que les administrations fiscales luttent, de manière efficace, contre le BEPS; qu'il convient de trouver un juste équilibre entre la transparence, la protection des données à caractère personnel et le caractère commercialement sensible, et de prendre en considération les incidences pour les plus petites entreprises; q ...[+++]


(i) whereas increased transparency regarding the activities of large MNC, and in particular regarding profits made, taxes on profit paid, subsidies received and tax returns, number of employees and assets held is essential for ensuring that tax administrations tackle BEPS efficiently; whereas a right balance needs to be struck between transparency, personal data protection and commercial sensitivity, as well as considering the impact on smaller businesses; whereas one vital form for this transparency to take is country-by-country reporting; whereas any Union proposals for country-by-country reporting should in the ...[+++]

(i) considérant qu'il est essentiel d'améliorer la transparence dans les activités des grandes multinationales, notamment en ce qui concerne les bénéfices réalisés, les impôts payés sur les bénéfices, les subventions reçues, les remboursements des impôts payés, le nombre de salariés et les actifs détenus, afin de veiller à ce que les administrations fiscales luttent, de manière efficace, contre l'érosion de la base d'imposition et le transfert de bénéfices; qu'il convient de trouver un juste équilibre entre la transparence, la protection des données à caractère personnel et le caractère commercialement sensible, et de prendre en considé ...[+++]


for all issuers of securities incorporated in a third country which are not mentioned in point (ii), the Member State where the securities are intended to be offered to the public for the first time after the date of entry into force of Directive 2013/50/EU of the European Parliament and of the Council of 22 October 2013 amending Directive 2004/109/EC of the European Parliament and of the Council on the harmonisation of transparency requirements in relation to information about issuers whose securities are admitted to trading on a reg ...[+++]

pour tous les émetteurs de valeurs mobilières non mentionnées au point ii), qui ont leur siège statutaire dans un pays tiers, l’État membre où les valeurs mobilières doivent être offertes pour la première fois au public après la date d’entrée en vigueur de la directive 2013/50/UE du Parlement européen et du Conseil du 22 octobre 2013 modifiant la directive 2004/109/CE du Parlement européen et du Conseil sur l’harmonisation des obligations de transparence concernant l’information sur les émetteurs dont les valeurs mobilières sont admises à la négociation sur un marché réglementé, la directive 2003/71/CE du Parlement européen et du Conseil ...[+++]


What we do do is to remind the governments and parliaments of those countries, firstly, of their responsibility for extricating their countries from a crisis which other countries are not suffering to such a serious extent; and secondly, that there are measures that cannot be taken, and we are not prepared to lend money so that measures are adopted that go beyond what is strictly necessary to adjust public finances and place those countries in a position to tackle their futures without the need to ask the Europea ...[+++]

Ce que nous faisons, c’est rappeler aux gouvernements et aux parlements de ces pays primo leur responsabilité de sortir leur pays d’une crise dont les autres pays ne souffrent pas autant, et secundo que certaines mesures ne peuvent être prises et que nous ne sommes pas disposés à leur prêter de l’argent pour qu’ils adoptent des mesures qui vont au-delà de ce qui est strictement nécessaire pour redresser les finances publiques et mettre ces pays dans une position leur permettant d’aborder leur avenir sans besoin de solliciter des prêts de l’Union européenne.


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What we do do is to remind the governments and parliaments of those countries, firstly, of their responsibility for extricating their countries from a crisis which other countries are not suffering to such a serious extent; and secondly, that there are measures that cannot be taken, and we are not prepared to lend money so that measures are adopted that go beyond what is strictly necessary to adjust public finances and place those countries in a position to tackle their futures without the need to ask the Europea ...[+++]

Ce que nous faisons, c’est rappeler aux gouvernements et aux parlements de ces pays primo leur responsabilité de sortir leur pays d’une crise dont les autres pays ne souffrent pas autant, et secundo que certaines mesures ne peuvent être prises et que nous ne sommes pas disposés à leur prêter de l’argent pour qu’ils adoptent des mesures qui vont au-delà de ce qui est strictement nécessaire pour redresser les finances publiques et mettre ces pays dans une position leur permettant d’aborder leur avenir sans besoin de solliciter des prêts de l’Union européenne.


(iii) for all issuers of securities incorporated in a third country, which are not mentioned in (ii), the Member State where the securities are intended to be offered to the public for the first time after the date of entry into force of this Directive or where the first application for admission to trading on a regulated market is made, at the choice of the issuer, the offeror or the person asking for admission, as the case may be ...[+++]

iii) pour tous les émetteurs de valeurs mobilières non mentionnées au point ii), qui ont leur siège statutaire dans un pays tiers, l'État membre où les valeurs mobilières doivent être offertes pour la première fois au public après la date d'entrée en vigueur de la présente directive ou celui de la première demande d'admission à la négociation sur un marché réglementé, selon le choix de l'émetteur, de l'offreur ou de la personne qui sollicite l'admission à la négociation, selon le cas, sous réserve d'un choix ultérieur de la part des émetteurs ayant leur siège statutaire dans un État tiers, lorsque l'État membre d'origine n'avait pas été ...[+++]


This gives rise to at least two points. The first is the need to influence public opinion in our countries because, although it is certainly true that the Irish referendum will be crucial and decisive, it is equally true that we must ensure that the enlargement process is explained and understood in our countries, and this is a task which is the responsibility of every Member of the European Parliament.

Il convient de faire au moins deux observations : la première porte sur le pressing auprès des opinions publiques de nos pays car, s'il est vrai que le référendum irlandais est certainement capital et décisif, il est également exact que nous devons tout faire afin que le processus d'élargissement soit expliqué et compris dans nos pays, tâche qui incombe sans aucun doute à chacun des députés européens.


For the purposes of applying the supervision and control of large exposures, shall be considered as a credit institution, a credit institution according to the first paragraph, including branches of a credit institution in third countries and any private or public undertaking, including its branches, which corresponds to the definition in the first paragraph and which has been authorised in a third country;

Aux fins de l'application de la surveillance et du contrôle des grands risques, sont considérés comme un établissement de crédit, un établissement de crédit au sens du premier alinéa, y compris les succursales d'un tel établissement dans des pays tiers, et toute entreprise privée ou publique, y compris ses succursales, qui répond à la définition du premier alinéa et qui a été autorisée dans un pays tiers;


For the purposes of applying the supervision on a consolidated basis, shall be considered as a credit institution, a credit institution according to the first paragraph and any private or public undertaking which corresponds to the definition in the first paragraph and which has been authorised in a third country.

Aux fins de l'application de la surveillance sur une base consolidée, sont considérés comme un établissement de crédit, un établissement de crédit au sens du premier alinéa et toute entreprise privée ou publique qui répond à la définition du premier alinéa et qui a été autorisée dans un pays tiers.


The Committee firmly believes that lasting progress in the field of trade policy can only be made in the industrialized countries - and, in particular, also in the developing countries and the transition countries - if the ground has first been prepared by means of effective publicity through the media and NGOs.

Le Comité est convaincu que l'on ne pourra parvenir à des progrès durables dans le domaine de la politique commerciale, tant dans les pays industrialisés que dans les pays en développement et les nouveaux pays industriels, que si l'on effectue un travail de communication performant auprès de l'opinion par l'intermédiaire des médias et des ONG.




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Date index: 2022-06-29
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