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Absence from school
Attendance at school
Class attendance
Compensatory education
Country school
Country school system
Country schools
Cross-country ski school
Cross-country skiing school
Education for highly gifted children
Educational institution
Promote cultural collections in schools
Promote cultural venue in schools
Promote culture in schools
Promote schools as a cultural venue
Rural school
Rural school system
School
School absence
School attendance
School for handicapped children
School for the blind
School for the deaf
Special education
Special teaching
Special-needs education
Teaching institution
Truancy

Traduction de «Country schools » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
country school system | country schools | rural school system

enseignement rural






cross-country ski school [ cross-country skiing school ]

centre-école de ski de fond


Regional Programme for In-school and Out-of-school Education in the Arab Countries

Programme régional d'enseignement scolaire et extra-scolaire dans les pays arabes


educational institution [ school | teaching institution ]

établissement d'enseignement [ école | établissement scolaire ]


school attendance [ absence from school | attendance at school | class attendance | school absence | truancy ]

fréquentation scolaire [ absence scolaire | assiduité aux cours | fréquentation au cours | présence des élèves ]


One School, One Country program

programme Une école, Un pays


special education [ compensatory education | education for highly gifted children | school for handicapped children | school for the blind | school for the deaf | special-needs education | special teaching ]

éducation spéciale [ école de sourds-muets | école pour enfants handicapés | école pour enfants sourds | éducation compensatoire | éducation pour surdoués | éducation spécialisée | enseignement spécial ]


promote culture in schools | promote schools as a cultural venue | promote cultural collections in schools | promote cultural venue in schools

promouvoir un site culturel dans les écoles
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
For our community, as for many other countries, schools infrastructure must go beyond the kindergarten to secondary levels.

Pour notre communauté, comme pour bien d'autres au pays, l'infrastructure scolaire doit aller au-delà des niveaux de la maternelle au secondaire.


I remember negotiating working conditions for young teachers who earned $700 or $800 par year in a small country school, who taught three or four levels at the same time and who, in addition, had to use their own salaries for wood to heat the school in the winter.

Je me rappelle avoir négocié des conditions de travail pour des jeunes institutrices qui travaillaient à 700 $ ou 800 $ par année dans une petite école de rang, qui enseignaient trois ou quatre degrés en même temps et qui, en plus, devaient payer à même leur salaire le bois nécessaire pour chauffer la classe pendant les mois d'hiver.


The Commission's study finds that in most countries, schools are either left to themselves to follow broad national guidelines on the allocation of funds or, on the contrary, lack the autonomy to tailor support to individual needs and adjust national policies to local circumstances.

L'étude de la Commission indique que, dans la plupart des pays, les écoles, ou bien sont livrées à elles-mêmes dans le suivi des grandes orientations nationales et l'allocation des fonds, ou, au contraire, n'ont pas l'autonomie suffisante pour adapter l'accompagnement aux besoins individuels et ajuster les politiques nationales aux conditions locales.


school pupils who are nationals of a third country listed in Annex I and who reside in a Member State applying Council Decision 94/795/JHA of 30 November 1994 on a joint action adopted by the Council on the basis of Article K.3.2.b of the Treaty on European Union concerning travel facilities for school pupils from third countries resident in a Member State (7) and are travelling in the context of a school excursion as members of a group of school pupils accompanied by a teacher from the school in question;

les écoliers ressortissants d'un pays tiers figurant sur la liste de l'annexe I qui résident dans un État membre appliquant la décision 94/795/JAI du Conseil du 30 novembre 1994 relative à une action commune adoptée par le Conseil sur la base de l'article K.3, paragraphe 2, point b), du traité sur l'Union européenne en ce qui concerne les facilités de déplacement des écoliers ressortissants de pays tiers résidant dans un État membre (7) lorsque ces écoliers participent à un voyage organisé dans le cadre d'un groupe scolaire accompagné d'un enseignant de l'établissement,


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a school pupil having the nationality of a third country listed in Annex I who resides in a third country listed in Annex II or in Switzerland and Liechtenstein and is travelling in the context of a school excursion as a member of a group of school pupils accompanied by a teacher from the school in question;

les écoliers ressortissants d'un pays tiers figurant sur la liste de l'annexe I qui résident dans un pays tiers figurant sur la liste de l'annexe II, en Suisse ou au Liechtenstein lorsque ces écoliers participent à un voyage organisé dans le cadre d'un groupe scolaire accompagné d'un enseignant de l'établissement;


In demographic terms, we did not lose a lot of people, but assimilation did damage because the small French-language country schools, where people speak French, were put together with the English-language schools.

On n'a pas perdu, démographiquement, beaucoup de monde, mais c'est l'assimilation qui a fait des ravages, parce que les petites écoles de campagne françaises, où les gens parlaient français, ont été mises avec les écoles anglaises.


The idea of organised training (e.g. in research schools, graduate schools, or doctoral schools) is developing in some European countries, particularly in the Nordic countries [64], in the Netherlands and the UK, and on an experimental basis in other countries such as Germany or Spain [65].

L'idée de la formation organisée (par exemple, dans des écoles de chercheurs, des instituts universitaires de recherche ou des écoles doctorales) se développe dans certains pays européens, particulièrement dans les pays nordiques [64], aux Pays-Bas et au Royaume-Uni, et à titre expérimental dans d'autres pays, comme l'Allemagne ou l'Espagne [65].


2. A Member State may exempt from the visa requirement a school pupil having the nationality of a third country listed in Annex I who resides in a third country listed in Annex II and is travelling in the context of a school excursion as a member of a group of school pupils accompanied by a teacher from the school in question.

2. Un État membre peut dispenser de l'obligation de visa les écoliers ressortissants d'un pays tiers figurant sur la liste de l'annexe I qui résident dans un pays tiers figurant sur la liste de l'annexe II lorsque ces écoliers participent à un voyage organisé dans le cadre d'un groupe scolaire accompagné d'un enseignant de l'établissement.


TRAVEL FACILITIES FOR SCHOOL PUPILS The Council adopted the Decision on a joint action concerning travel facilities for third-country school pupils resident in a Member State.

FACILITES DE DEPLACEMENT DES ECOLIERS Le Conseil a adopté la décision relative à une action commune en ce qui concerne les facilités de déplacement des écoliers ressortissants de pays tiers résidants dans un Etat membre.


Comenius is aimed at players in the education community and civil society (local authorities, associations, NGOs, etc.) in order to carry out school projects (with a minimum of three establishments from three participating countries), linguistic projects (involving two establishments from two participating countries) and school development projects (with a minimum of three establishments from three participating countries); multilateral cooperation projects between different types of institutions.

Comenius s'adresse aux acteurs de la communauté éducative et de la société civile (autorités locales, associations, ONG, etc.) afin de réaliser des projets scolaires (au minimum avec trois établissements issus de trois pays participants), des projets linguistiques (concernant deux établissements de deux pays participants) et des projets de développement scolaire (au minimum avec trois établissements issus de trois pays participants) ; des projets de coopération multilatérale entre différents types d'institutions.


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