Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ABC Canada
ABC Canada Literacy Foundation
ABC Life Literacy Canada
Adult literacy instructor
Adult literacy teacher
Cambridge Literacy Council
Canadian Business Task Force on Literacy
Computer literacy
Core Literacy
Critical literacy
Critical metals
Digital competence
Digital literacy
Digital skills
E-skills
Educate on digital literacy
Educate on literacy as a social practice
Explain digital literacy
Gallium
Germanium
High Level Group of experts in the field of literacy
High-level expert group on literacy
High-level group on literacy
Indium
Informatics skills
Information literacy
Information skills
Instructor in adult literacy and numeracy
Lanthanide
Literacy Council of Kitchener-Waterloo
Literacy Group of Waterloo Region
Media literacy
REE
Rare earth
Rare earth element
Rare earth metal
Scandium
Special metal
Teach digital literacy
Teach literacy as a social practice
Teacher of adult literacy and numeracy
Teaches digital literacy
Teaches literacy as a social practice
Teaching literacy as a social practice
Yttrium

Traduction de «Critical literacy » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
critical literacy

littératie critique [ littéracie critique ]


digital literacy [ computer literacy | digital competence | digital skills | e-skills | informatics skills | information literacy | information skills | media literacy ]

culture numérique [ alphabétisation numérique | compétence numérique | culture de l'information | maîtrise de l'information | maîtrise des outils informatiques ]


adult literacy instructor | instructor in adult literacy and numeracy | adult literacy teacher | teacher of adult literacy and numeracy

formatrice \\ lutte contre l’illettrisme/français langue étrangère\\ | formateur lutte contre l’illettrisme/français langue étrangère /formatrice lutte contre l’illettrisme/français langue étrangère | formateur \\ lutte contre l’illettrisme/français langue étrangère\\


educate on digital literacy | explain digital literacy | teach digital literacy | teaches digital literacy

enseigner la culture numérique


educate on literacy as a social practice | teaching literacy as a social practice | teach literacy as a social practice | teaches literacy as a social practice

enseigner les rudiments de la lecture comme pratique sociale


High Level Group of experts in the field of literacy | high-level expert group on literacy | high-level group on literacy

groupe d’experts de haut niveau sur la lutte contre l’illettrisme


Literacy Group of Waterloo Region [ Core Literacy | Cambridge Literacy Council | Literacy Council of Kitchener-Waterloo ]

Literacy Group of Waterloo Region [ Core Literacy | Cambridge Literacy Council | Literacy Council of Kitchener-Waterloo ]


ABC Life Literacy Canada [ ABC Canada | ABC Canada Literacy Foundation | Canadian Business Task Force on Literacy ]

ABC Alpha pour la vie Canada [ ABC Canada | ABC Canada Fondation pour l'alphabétisation | Groupe d'étude des entreprises canadiennes sur l'alphabétisation ]


special metal [ gallium | germanium | indium | Critical metals(STW) ]

métal spécial [ gallium | germanium | indium ]


rare earth [ lanthanide | rare earth element | rare earth metal | REE | scandium | yttrium | Critical metals(STW) ]

terres rares [ élément de terre rare | lanthanide | métal des terres rares | métaux des terres rares | scandium | yttrium ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Media literacy — linked to literacy and communication skills in general — also involves other key competences, notably ‘social and civic competences’ which have a clear link to critical thinking, ensuring that people can value diversity and respect the views and values of others, but also ‘cultural awareness and expression’ which are underpinned by the ability to relate one’s own way of expressing points of view to those of others, including those with different cultural backgrounds.

L’éducation aux médias — liée à l’aptitude à lire, à écrire et à communiquer en général — met aussi en jeu d’autres compétences clés, notamment des «compétences sociales et civiques» qui sont clairement liées à l’esprit critique et qui permettent aux citoyens de valoriser la diversité et de respecter les points de vue et les valeurs d’autrui, mais également la «sensibilité et l’expression culturelles» qui reposent sur la capacité à comparer sa propre façon d’exprimer ses opinions à celle des autres personnes, y compris celles d’origine culturelle différente.


Exchanges of good practices on media literacy and critical thinking should be further promoted within the context of the ET2020 strategic framework

L’échange de bonnes pratiques en matière d’éducation aux médias et d’esprit critique devrait être davantage favorisé dans le contexte du cadre stratégique «Éducation et formation 2020»


Conclusions — Developing media literacy and critical thinking through education and training

Conclusions sur le développement de l’éducation aux médias et de l’esprit critique au moyen de l’éducation et de la formation


Media literacy and critical thinking — education’s role

Éducation aux médias et esprit critique — Le rôle de l’éducation


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 150102_3 - EN - Media literacy and critical thinking — education’s role

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 150102_3 - EN - Éducation aux médias et esprit critique — Le rôle de l’éducation


34. Stresses that the ability to use media independently and critically represents a lifelong learning task across generations, which is subject to constant change, in parallel with the development of the media and understood as a key qualification; stresses that the adaptation of education and training systems is vital to improve the level of ICT professionalism in Europe and to meet the increasing demand for digitally skilled professionals in the EU; encourages, in this regard, the Commission and the Member States to create the basis for mutual recognition of digital skills and qualifications by setting up a European certificate or g ...[+++]

34. souligne que l'aptitude à utiliser les médias de manière indépendante et de façon critique représente un apprentissage tout au long de la vie, à tout âge, qu'elle est en constante évolution, parallèlement au développement des médias, et qu'elle doit être considérée comme une qualification essentielle; souligne que l'adaptation des systèmes d'enseignement et de formation est essentielle pour améliorer le niveau de professionnalisme dans les TIC en Europe et pour répondre à la demande croissante de professionnels possédant des compétences numériques dans l'Union; encourage, à cet égard, la Commission et les États membres à jeter les ...[+++]


116. Calls on the Commission and the Member States to promote media literacy and internet literacy for all EU citizens, in particular vulnerable people, through initiatives and coordinated action and investment in the creation of European networks for the teaching of media literacy; stresses that the ability to use media independently and critically, and the handling of information overload, represents a lifelong learning task across generations that is subject to constant change to enable all generations to manage the appropriate an ...[+++]

116. invite la Commission et les États membres à promouvoir une éducation aux médias et à l'internet pour tous les citoyens de l'Union, en particulier chez les personnes vulnérables, au moyen d'initiatives et d'actions coordonnées et d'investissements dans la création de réseaux européens pour l'enseignement de l'éducation aux médias; souligne que l'aptitude à utiliser les médias de manière indépendante et de façon critique ainsi qu'à gérer un surplus d'informations représente un apprentissage tout au long de la vie, à tout âge, qui est en constante évolution afin de permettre à toutes les générations de gérer de manière autonome et adé ...[+++]


63. Stresses that, in order to achieve a true digital single market in Europe, further efforts are therefore needed in the field of improving media literacy among citizens, and calls on the Commission and the Member States to promote media literacy for all EU citizens, in particular children and minors, through initiatives and coordinated actions, in order to increase the critical understanding of audiovisual media services, and to stimulate public debate and civic participation, whilst encouraging the active participation of all stak ...[+++]

63. souligne que, pour parvenir à un réel marché unique numérique en Europe, il y a lieu d'accentuer les efforts visant à améliorer l'éducation aux médias chez les citoyens, et invite la Commission et les États membres à promouvoir la compétence médiatique auprès de l'ensemble des citoyens de l'Union, en particulier des enfants et des mineurs, par l'intermédiaire d'initiatives et d'actions coordonnées, en vue de renforcer leur compréhension critique des services de médias audiovisuels et de stimuler le débat public et la participation civique, tout en encourageant la participation de toutes les parties prenantes, en particulier de l'indu ...[+++]


8. Notes that media literacy denotes the ability to use individual media unaided, to understand, and bring critical assessment to bear on, the various aspects of media as such and media content, and to communicate – irrespective of the context – and create and disseminate media content; notes in addition that, given the many sources available, what is most important is the ability to separate out information from the new media's flood of data and images and to categorise that information;

8. note que l'on entend par compétence médiatique la capacité d'utiliser de façon autonome les différent médias, de comprendre et d'évaluer de façon critique les divers aspects des médias en tant que tels et des contenus médiatiques, de communiquer ceux-ci dans divers contextes, de créer et de diffuser des contenus médiatiques; note que, devant la multitude de sources disponibles, il s'agit avant tout de se doter d'une capacité de sélectionner les informations voulues parmi la profusion de données et d'images fournies par les nouveaux médias, et de les classer;


13. Notes that the purpose of media literacy is to enable people to use media and their content in skilled and creative ways, critically analyse media products, understand how the media industry works, and produce media content by their own efforts;

13. relève que les objectifs de l'éducation aux médias sont une utilisation maîtrisée et créative des médias et de leur contenu, l'analyse critique des produits médiatiques, la compréhension du fonctionnement de l'industrie médiatique et la production autonome de contenus médiatiques;


w