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BOPCUS
Balance of payment customer transaction report message
C2G transactions
CRM
Cashless transaction
Citizen-government transactions
Citizen-to-government transactions
Clientele
Clients
Community customs code
Customer management
Customer relations
Customer relationship management
Customer satisfaction
Customer service
Customer transaction
Customers
Customs legislation
Customs policy
Customs regulations
Customs transaction
Customs treatment
Digital transaction
Disposition inter vivos
Electronic transaction
G2C transactions
Government-citizen transactions
Government-to-citizen transactions
Government-to-citizens transactions
Inter vivos disposition
Inter vivos instrument
Inter vivos transaction inter vivos transaction
Merchandise transaction
Non-cash transaction
Online transaction
Provision inter vivos
Relationship marketing
Sales transaction
Tariff policy
Transaction inter vivos transaction inter vivos

Vertaling van "Customer transaction " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
customer transaction

opération de clientèle [ transaction de clientèle ]


sales transaction [ customer transaction | merchandise transaction ]

utilisation chez les commerçants


balance of payment customer transaction report message | BOPCUS

BOPCUS | déclaration des opérations d'un client destinée à l'établissement de la balance des paiements




customs regulations [ community customs code | customs legislation | customs treatment ]

réglementation douanière [ code des douanes communautaires | législation douanière ]


customers [ clientele | clients | CRM | customer management | customer relations | customer relationship management | customer satisfaction | Customer service(ECLAS) | Customer satisfaction(STW) | Relationship marketing(STW) ]

clientèle [ gestion de la clientèle | gestion de la relation client | GRC | relation avec la clientèle | satisfaction de la clientèle ]


tariff policy [ customs policy ]

politique tarifaire [ politique douanière ]


cashless transaction | digital transaction | electronic transaction | non-cash transaction | online transaction

transaction électronique | transaction en ligne | transaction numérique | transaction virtuelle


government-to-citizen transactions | government-to-citizens transactions | government-citizen transactions | G2C transactions | citizen-to-government transactions | citizen-government transactions | C2G transactions

transactions G2C | transactions C2G | transactions gouvernement-citoyen | transactions citoyen-gouvernement


disposition inter vivos | inter vivos disposition | inter vivos instrument | inter vivos transaction inter vivos transaction | provision inter vivos | transaction inter vivos transaction inter vivos

acte entre vifs | disposition entre vifs | disposition inter vivos | opération entre vifs
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
2. For business-to-customer transactions, these bodies shall comply with Directive 2013/./EU [on alternative dispute resolution for consumer disputes].

2. Pour les transactions entre entreprises et consommateurs, ces organes se conforment à la directive 2013/./UE [relative au règlement extrajudiciaire des litiges de consommation].


The amendment would exempt these transactions from transparency requirements because making public these customized transactions is likely to cause confidentiality problems.

Cet amendement exempterait les opérations effectuées sur ces instruments des obligations de transparence, car leur publicité risquerait de provoquer des problèmes de confidentialité.


P. whereas greater use of information technology and other modern technologies when processing customs transactions and checking goods is producing significant improvements in efficiency and speed,

P. considérant les gains considérables en termes d'efficacité et de rapidité résultant du recours accru à l'informatique et à d'autres technologies modernes dans le traitement des transactions douanières et dans le contrôle des marchandises,


2. Member States shall, in cooperation with the Commission and by 15 February 2011, establish and make operational the common customs portals providing economic operators with the information needed for customs transactions in all Member States.

2. En collaboration avec la Commission et au plus tard le 15 février 2011, les États membres mettent en place et rendent opérationnels des portails douaniers communs fournissant aux opérateurs économiques les informations dont ils ont besoin pour effectuer leurs transactions douanières dans tous les États membres.


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12. Notes that for years the Chinese banking system has been growing rapidly; that this has been accompanied by a gradual opening of the banking and financial sector to foreign interests; that this is taking place in accordance with the basic principles of the WTO Agreement and the transitional periods granted to China when it joined the WTO; that many Chinese commercial banks have already been authorised to work with foreign lenders; that, finally, more than 400 international banks and financial institutions have opened branches or representations in China; calls on China to continue this process, further to relax the remaining restrictions on foreign banks as regards customer transaction ...[+++]

12. constate, que depuis des années, le système bancaire chinois connaît une forte croissance; qu'une ouverture progressive du secteur bancaire et financier aux engagements étrangers en devient possible; que cela est conforme aux principes fondamentaux de l'accord de l'OMC et aux délais de transition accordés à la Chine pour son adhésion à l'OMC; que, dans l'intervalle, de nombreuses banques d'affaires chinoises ont déjà obtenu l'autorisation de coopérer avec des bailleurs de fonds étrangers; que plus de 400 banques et institutions financières internationales ont en outre ouvert des filiales ou des représentations en Chine; demande ...[+++]


Under the new rules, and in respect of the principles of a customs union, it should not make a difference whether a customs transaction affects only the territory of one Member State or that of several Member States.

En vertu des nouvelles règles et dans le respect des principes d'une union douanière, il ne doit pas y avoir de différence lorsqu'une transaction douanière concerne le territoire d'un seul État membre ou de plusieurs États membres.


[17] This action, although not a necessary condition for the creation of a paperless environment for customs, would facilitate electronic treatment of customs transactions.

[17] Cette action, même si elle n'est pas une condition nécessaire pour la réalisation d'un environnement sans support papier pour la douane, faciliterait le traitement électronique des opérations douanières.


The increased volume of trade, the speed required for the release of goods, as well as the fact that commercial import and export data are normally available in electronic form before the actual customs transaction make it necessary to review the roles of the frontier and the inland customs offices.

Cet accroissement du volume des échanges, la vitesse requise pour la mise en libre pratique des marchandises et le fait que les données commerciales d'importation et d'exportation sont normalement disponibles sous forme électronique avant l'opération douanière proprement dite appellent une révision des rôles des bureaux de douane situés à l'intérieur et aux frontières extérieures.


Benefits: Traders who already do customs transactions electronically, are accustomed to the IT system of the MS in which they are established.

Bénéfices: Les opérateurs qui font déjà des opérations douanières de façon électronique sont habitués au système de TI des États membres dans lesquels ils sont établis.


In a 1998 report, the ECB argues that if "electronic money schemes offer the possibility of executing anonymous transfers of large amounts of money, they could be increasingly used for .criminal purposes" and that market forces alone might foster the development of those schemes which are "attractive" for money laundering purposes (anonymity of transactions, possibility to make customer-to-customer transactions, impossibility to trace individual transactions).

Dans un rapport publié en 1998, elle remarque que s'ils offrent la possibilité d'exécuter des transferts anonymes de grandes quantités d'argent, les systèmes de paiement par monnaie électronique pourraient servir de plus en plus à des fins criminelles et que les forces du marché risquent à elles seules de favoriser le développement de mécanismes qui sont "attrayants" pour les blanchisseurs de capitaux (anonymat des transactions, possibilité d'opérations de gré à gré, impossibilité de dépister spécifiquement telle ou telle transaction).


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