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Coefficient of friction
Design friction factor
Design load factor
Design of factor analysis
Factor in constraints
Friction coefficient
Friction factor
Incorporate constraints
Introduce constraints into the design
S F F
SFF
Shear friction factor

Traduction de «Design friction factor » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
design friction factor

coefficient de frottement de base


friction coefficient | friction factor

coefficient de frottement


coefficient of friction | friction factor

coefficient de frottement


shear friction factor | SFF [Abbr.]

facteur de frottement et de cisaillement | FFC [Abbr.]


shear friction factor | S F F [Abbr.]

facteur de frottement et de cisaillement | F F C [Abbr.]


friction factor

coefficient de frottement | coefficient de friction | coefficient de perte de charge répartie




design load factor

coefficient de charge nominale [ facteur de charge ]


incorporate constraints [ factor in constraints | introduce constraints into the design ]

intégrer les contraintes
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Question No. 419 Ms. Kirsty Duncan: With respect to the risk of corrosion and spills and other safety concerns arising from the transport of bitumen in pipelines, and to government action to address these risks: (a) how does diluted bitumen compare with West Texas Intermediate (WTI) in terms of (i) abrasive material content, (ii) acid concentration, (iii) sulphur content, (iv) viscosity; (b) to what extent is diluted bitumen more likely than WTI to cause corrosion or erosion in the pipelines through which they respectively flow; (c) what is the composition of diluted bitumen in Canada; (d) what are all of the volatile chemicals, persistent organic pollutants or carcinogenic substances present in diluted bitumen in Canada; (e) in the pro ...[+++]

Question n 419 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne le risque de corrosion et de déversements et d’autres questions de sécurité découlant du transport de bitume par pipeline, et les mesures prises par le gouvernement pour réduire ces risques: a) comment le bitume dilué se compare-t-il au West Texas Intermediate (WTI) pour ce qui est (i) de la teneur en abrasifs, (ii) de la concentration en acides, (iii) de la teneur en soufre, (iv) de la viscosité; b) dans quelle mesure le bitume dilué est-il plus susceptible que le WTI de causer de la corrosion ou de l’érosion dans les pipelines servant au transport de chacun; c) quelle est la composition du bitume dilué au Canada; d) quels ...[+++]




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'Design friction factor' ->

Date index: 2022-07-10
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