37. Stresses that, since the advertising of consumer
goods is associated directly with the press, radio and television media, of which it is an inseparable component, and
indirectly with the film industry and television series in the form of product placement, it follows that reliable advertising and the promotion of healthy role models may have a positive influence on society's perceptions of issues such as gender roles
and the human body image and norma ...[+++]lity; encourages advertisers to be more constructive in their advertisements, in order to promote the positive role of women and men in society, at work, in the family and in public life; 37. souligne que, la publicité pour des biens de
consommation étant directement intégrée à la presse et aux programmes radiophoniques et télévisuels, dont elle est indissociable, et,
indirectement, aux films de cinéma et aux séries télévisées, sous la forme de placement de produits, une publicité responsable et la promotion de modèles sains peuvent avoir une influence positive sur la perception qu'a la société de questions telles que la répartition des rôles entre les homm
es et les femmes, l'image ...[+++] du corps et la normalité; encourage les publicitaires à élaborer des publicités plus constructives afin de promouvoir le rôle positif des femmes et des hommes au sein de la société, dans le cadre professionnel et familial, ainsi qu'au niveau de la vie publique;