Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Absent
Alcoholic hallucinosis
CD copier
CD duplication machine
CD duplicator
CD-R copier
CD-R duplicator
CD-duplicator machine
Chromosomal duplication
Chromosome duplication
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Compact disc duplicator
Congenital displacement
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Dupe neg
Dupe negative
Duplicate display
Duplicate negative
Duplicated display
Duplicating negative
Duplication
Duplication of elector information
Duplication of electoral information
Duplication of work
Fluid duplicator
Gene amplification
Gene duplication
Hectographic duplicator
Jealousy
Liquid duplicator
Liquid hectograph
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Spirit duplicating machine
Spirit duplicator
Spirit hectographic duplicator
Work duplication

Traduction de «Duplication information » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres ...[+++]


duplication of elector information [ duplication of electoral information ]

dédoublement de renseignements électoraux


spirit duplicator [ hectographic duplicator | fluid duplicator | liquid duplicator | spirit duplicating machine | liquid hectograph | spirit hectographic duplicator ]

duplicateur hectographique [ duplicateur à alcool | duplicateur à révélateur ]


CD duplicator | CD copier | CD-duplicator machine | CD duplication machine | compact disc duplicator | CD-R duplicator | CD-R copier

duplicateur de CD | duplicateur de disques compacts | duplicateur de CD-R


chromosomal duplication | chromosome duplication | gene amplification | gene duplication

duplication


duplication of work [ work duplication | duplication ]

chevauchement des tâches [ dédoublement des tâches ]


dupe negative | duplicate negative | duplicating negative | dupe neg

contretype négatif


duplicate display | duplicated display

affichage dupliqué


Absent | Congenital displacement | Duplication | (of) oesophagus

Absence | Dédoublement | Déplacement congénital | de l'œsophage


Definition: This category includes only mental disorders associated with the puerperium (commencing within six weeks of delivery) that do not meet the criteria for disorders classified elsewhere in this chapter, either because insufficient information is available, or because it is considered that special additional clinical features are present that make their classification elsewhere inappropriate.

Définition: Classer ici uniquement des troubles mentaux associés à la puerpéralité qui apparaissent durant les six premières semaines après l'accouchement et qui ne répondent pas aux critères d'un autre trouble classé ailleurs dans ce chapitre, soit parce que les informations disponibles ne sont pas suffisantes, soit parce qu'ils présentent des caractéristiques cliniques supplémentaires particulières ne permettant pas de les classer ailleurs de façon appropriée.
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Further implementation of the Shared Environmental Information System principle of ‘produce once, use often’ and the common approaches and standards on acquisition and collation of consistent spatial information under the INSPIRE and Copernicus systems, as well as other environmental information systems for Europe (such as the Biodiversity Information System for Europe (BISE) and the Water Information System for Europe (WISE)), will help avoid duplication of effort and eliminate any unnecessary administrative burden on public authorit ...[+++]

La poursuite de la mise en œuvre du principe de «produire une fois, utiliser souvent», découlant du système de partage d’informations sur l’environnement , et des approches et normes communes sur l’acquisition et la compilation d’informations spatiales pertinentes dans le cadre des systèmes INSPIRE et Copernicus , ainsi que d’autres systèmes d’information sur l’environnement pour l’Europe [tels que le système européen d’information sur la biodiversité (BISE) et le système européen d’information sur l’eau (WISE)], contribuera à éviter ...[+++]


Network and information security strategies made public by a Union institution, body, office or agency or a Member State should be provided to the Agency for its information and to avoid duplication of effort.

Les stratégies en matière de sécurité des réseaux et de l’information rendues publiques par une institution, un organe ou un organisme de l’Union ou un État membre devraient être communiquées à l’Agence pour informer celle-ci et éviter les doubles emplois.


18. Emphasises that the Court should be at the forefront in defining a working method whereby national SAIs and the Court step up the coordination of their resources to evaluate the expenditure and performance of the EU budget, avoiding duplication of control work and sharing control information, identifying risk areas, conducting joint audits or involving SAIs more closely in ECA audit missions, which results in the development of common working methods and greater effectiveness at each control level; notes that the sharing of audit ...[+++]

18. souligne que la Cour devrait jouer un rôle de premier plan dans la conception d'une méthode de travail qui permette aux ISC nationales et à la Cour de renforcer la coordination de leurs moyens afin d'évaluer les dépenses et l'exécution du budget de l'Union, évitant ainsi la duplication des travaux de contrôle tout en partageant les informations relatives au contrôle, en cernant les éléments associés à des risques élevés, en effectuant des audits conjoints ou en associant plus étroitement les ISC aux missions d'audit de la Cour, ce ...[+++]


It is important to prevent duplications of activities resulting from insufficient information on similar situations in other Member States: for example, information on best practice in one Member State might avoid the cost of re-developing a similar practice in others.

Il importe de prévenir les doubles emplois résultant d’un manque d’informations sur des situations comparables dans d’autres États membres: par exemple, la communication d’une bonne pratique établie dans l’un d’eux pourrait épargner à d’autres le coût du développement d’une pratique équivalente.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
"1. Detailed delegated acts regarding the specific information which must be included in a prospectus, avoiding duplication of information when a prospectus is composed of separate documents, shall be adopted by the Commission in accordance with Articles 24, 24a and 24b. [...]"

1. Des actes délégués détaillés relatifs aux informations spécifiques à inclure dans un prospectus, visant à éviter la répétition des informations lorsqu'un prospectus est composé de plusieurs documents distincts, sont adoptés par la Commission conformément aux articles 24, 24 bis et 24 ter. [...]"


1. Where aeronautical data or aeronautical information is duplicated in the AIP of more than one Member State, the aeronautical information service providers responsible for those AIPs shall establish mechanisms to ensure consistency between the duplicated information.

1. Lorsque des données ou des informations aéronautiques sont reproduites dans des AIP de plusieurs États membres, les fournisseurs de services d’information aéronautique responsables de ces AIP établissent des mécanismes visant à garantir la cohérence entre les informations reproduites.


30. Points out that a significant percentage of EU citizens do not have access to the Internet and do not necessarily use it to gather information about EU policies, and that therefore the role of Information Offices should be adequately defined and their management coherent when considering Parliament's information tools; attention should be given to ways of avoiding the duplication of information from various institutions;

30. fait remarquer qu'un pourcentage significatif de la population européenne n'a aucun accès à l'internet et n'en fait pas nécessairement usage pour collecter des informations sur les politiques de l'Union européenne et qu'il faudrait, en conséquence, définir convenablement le rôle des bureaux d'information et rendre leur gestion cohérente par rapport aux outils d'information du Parlement; estime qu'il faudrait prêter attention aux moyens d'éviter la répétition des mêmes informations de la part de diverses institutions;


31. Points out that a significant percentage of EU citizens do not have access to the Internet and do not necessarily use it to gather information about EU policies, and that therefore the role of Information Offices should be adequately defined and their management coherent when considering Parliament’s information tools; attention should be given to ways of avoiding the duplication of information from various institutions;

31. fait remarquer qu'un pourcentage significatif de la population européenne n'a aucun accès à l'internet et n'en fait pas nécessairement usage pour collecter de l'information sur les politiques de l'Union européenne et qu'il faudrait, en conséquence, définir convenablement le rôle des bureaux d'information et rendre leur gestion cohérente par rapport aux autres outils d'information du Parlement; estime qu'il faudrait prêter attention aux moyens d'éviter la répétition des mêmes informations de la part de diverses institutions;


30. Points out that a significant percentage of EU citizens do not have access to the Internet and do not necessarily use it to gather information about EU policies, and that therefore the role of Information Offices should be adequately defined and their management coherent when considering Parliament's information tools; attention should be given to ways of avoiding the duplication of information from various institutions;

30. fait remarquer qu'un pourcentage significatif de la population européenne n'a aucun accès à l'internet et n'en fait pas nécessairement usage pour collecter des informations sur les politiques de l'Union européenne et qu'il faudrait, en conséquence, définir convenablement le rôle des bureaux d'information et rendre leur gestion cohérente par rapport aux outils d'information du Parlement; estime qu'il faudrait prêter attention aux moyens d'éviter la répétition des mêmes informations de la part de diverses institutions;


RECALLS that the objectives of the HTA Network shall be to: i) support Member States in the provision of objective, reliable, timely, transparent, comparable and transferable information on the relative efficacy as well as on the short and long-term effectiveness, when applicable, of health technologies and to enable an effective exchange of this information between the national authorities or bodies; ii) support the analysis of the nature and type of information to be exchanged, and iii) avoid duplication of assessments.

RAPPELLE que les objectifs du réseau d’évaluation des technologies de la santé sont les suivants: i) aider les États membres à fournir en temps utile des informations objectives, fiables, transparentes, comparables et transférables sur l’efficacité relative, ainsi que, le cas échéant, sur l’utilité relative, à court et à long terme, des technologies de la santé, et permettre l’échange efficace de ces informations entre les autorités ou organes nationaux, ii) aider à analyser la nature et le type d’informations pouvant être échangées et iii) éviter de répéter inutilement les évaluations.


w