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Actual horse-power
Alcoholic hallucinosis
Brake horsepower 2
CO2 fertilization effect
CO2 fertilizing effect
Carbon dioxide fertilizing effect
Cell-growth-inhibitory effect
Cell-multiplication inhibitory effect
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Continental horsepower
Cytostatic effect
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
ESHP
Effective horsepower
Effective output
Equivalent horsepower
Equivalent shaft horsepower
Except take off horsepower
Fertilization effect
Fertilizing effect
Fractional horsepower motor
Fractional-horsepower motor
French horsepower
Growth depressing effect
Growth depression effect
Horsepower
Hp
Imperial horsepower
Input horsepower
Jealousy
Maximum except takeoff horsepower
Mechanical horsepower
Metric horsepower
Net horsepower
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Pump input
Pump input horsepower
Pump power input

Vertaling van "Effective horsepower " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
actual horse-power | effective horsepower | effective output | net horsepower

puissance effective | puissance réelle


horsepower | imperial horsepower | mechanical horsepower | hp [Abbr.]

cheval-vapeur | horse power | C.V. [Abbr.] | ch [Abbr.] | HP [Abbr.]


pump power input | pump input | pump input horsepower | input horsepower | brake horsepower 2

puissance absorbée


maximum except takeoff horsepower [ maximum except takeoff horsepower | except take off horsepower ]

puissance nominale [ puissance METO ]


metric horsepower | continental horsepower | French horsepower

cheval-vapeur métrique


equivalent horsepower | equivalent shaft horsepower | ESHP [Abbr.]

puissance équivalente sur l'arbre


fractional horsepower motor | fractional-horsepower motor

moteur de puissance fractionnaire | moteur à puissance fractionnaire | moteur fractionnaire


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


carbon dioxide fertilizing effect [ CO2 fertilizing effect | CO2 fertilization effect | fertilizing effect | fertilization effect ]

effet fertilisant du gaz carbonique [ effet fertilisant du CO2 | effet fertilisant du dioxyde de carbone | effet fertilisant ]


cytostatic effect [ cell-growth-inhibitory effect | growth depression effect | cell-multiplication inhibitory effect | growth depressing effect ]

effet cytostatique
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In parallel, as tax requirements differ, cars marketed in one Member State with specifications designed to meet national requirements and "tax influenced" demand (e.g. brackets of fiscal horsepower, tax policy regarding diesel), are imperfect substitutes of and may not effectively compete with cars sold in a different Member State, thereby undermining the benefits which EU consumers should derive from a competitive and integrated market.

Parallèlement, dans la mesure où les obligations fiscales diffèrent, les voitures commercialisées dans un État membre avec des spécifications destinées à satisfaire aux exigences nationales et à une demande «influencée par la fiscalité» (par exemple, les tranches d'imposition fondées sur le nombre de chevaux fiscaux, la fiscalité du carburant diesel) constituent des produits de substitution imparfaits, incapables de concurrencer véritablement les voitures vendues dans un autre État membre, ce qui réduit les avantages que les consommateurs de l'UE devraient pouvoir retirer de l'existence d'un marché intégré caractérisé par la libre concur ...[+++]


(2) Six months prior to the termination of any 10-year period mentioned in subsection (1), where either the Minister or a licensee deems a revision of the rate of the annual rental per horsepower-year advisable, he may notify the other party to that effect, whereupon both parties shall endeavour to reach an agreement upon the rate for the succeeding 10-year period.

(2) Six mois avant l’expiration de toute période décennale, si le ministre ou le concessionnaire estime qu’une révision de la redevance annuelle par cheval-an est appropriée, il peut notifier la chose à l’autre partie, sur quoi les deux parties tentent de venir à une entente concernant le taux pour la période décennale suivante.


In parallel, as tax requirements differ, cars marketed in one Member State with specifications designed to meet national requirements and "tax influenced" demand (e.g. brackets of fiscal horsepower, tax policy regarding diesel), are imperfect substitutes of and may not effectively compete with cars sold in a different Member State, thereby undermining the benefits which EU consumers should derive from a competitive and integrated market.

Parallèlement, dans la mesure où les obligations fiscales diffèrent, les voitures commercialisées dans un État membre avec des spécifications destinées à satisfaire aux exigences nationales et à une demande «influencée par la fiscalité» (par exemple, les tranches d'imposition fondées sur le nombre de chevaux fiscaux, la fiscalité du carburant diesel) constituent des produits de substitution imparfaits, incapables de concurrencer véritablement les voitures vendues dans un autre État membre, ce qui réduit les avantages que les consommateurs de l'UE devraient pouvoir retirer de l'existence d'un marché intégré caractérisé par la libre concur ...[+++]


Nevertheless, discrimination against certain vehicles produced in other Member States persists, in particular against vehicles approved individually between 1 January 1978 and 12 January 1988 regarded as being equivalent to an approved type and having an effective horsepower greater than 100 kW.

Néanmoins, la discrimination subsiste pour certains véhicules, produits dans d'autres Etats membres, et notamment pour ceux réceptionnés à titre isolé entre le 1er janvier 1978 et le 12 janvier 1988, considérés comme équivalents à un type réceptionné et d'une puissance réelle excédant 100 kW.


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