Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Affective development
Assess functionality of ground systems
Conversion hysteria
Develop microelectromechanical system test procedures
Develop test procedures
Develop tests for ground system performance
Develop tests for performance of ground systems
Developing test procedures
Developing test protocols
Development test firing
Development testing of infant or child
Emotional development
Emotional-development test
Hysteria hysterical psychosis
Microelectromechanical system test protocol developing
Reaction
Society for Emotional Development in Children
Test ground system performance
Test protocols developing

Traduction de «Emotional-development test » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
emotional-development test

test de développement affectif


developing test protocols | test protocols developing | develop test procedures | developing test procedures

élaborer des procédures d’essai


develop tests for ground system performance | develop tests for performance of ground systems | assess functionality of ground systems | test ground system performance

tester les performances du système au sol


emotional development [ affective development ]

développement affectif


Development testing of infant or child

Surveillance de la croissance du nourrisson ou de l'enfant


Society for Emotional Development in Children

Société d'aide au développement affectif de l'enfant




Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders of reading are commonly preceded by a history of disorders in speech or language development. Associated ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un troub ...[+++]


Definition: The common themes that are shared by dissociative or conversion disorders are a partial or complete loss of the normal integration between memories of the past, awareness of identity and immediate sensations, and control of bodily movements. All types of dissociative disorders tend to remit after a few weeks or months, particularly if their onset is associated with a traumatic life event. More chronic disorders, particularly paralyses and anaesthesias, may develop if the onset is associated with insoluble problems or interpersonal difficulties. These disorders have previously been classified as various types of conversion hys ...[+++]

Définition: Les divers troubles dissociatifs (ou de conversion) ont en commun une perte partielle ou complète des fonctions normales d'intégration des souvenirs, de la conscience de l'identité ou des sensations immédiates et du contrôle des mouvements corporels. Toutes les variétés de troubles dissociatifs ont tendance à disparaître après quelques semaines ou mois, en particulier quand leur survenue est associée à un événement traumatique. L'évolution peut également se faire vers des troubles plus chroniques, en particulier des paralysies et des anesthésies, quand la survenue du trouble est liée à des problèmes ou des difficultés interpe ...[+++]


developing microelectromechanical system test procedures | developing microelectromechanical system test protocols | develop microelectromechanical system test procedures | microelectromechanical system test protocol developing

élaborer des procédures d’essai de systèmes microélectromécaniques
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
To summarize, when put to the test, parents seem to lack basic knowledge about child development; parents think they have the most influence in the area of emotional development, where they have the least knowledge; beneath the surface, parents are insecure and unsure about parenting; parents do not generally feel supported when their first baby arrives; and only 40% of parents with at least one child under the age of 6 think Canada values its young children.

En résumé, dans la pratique, les parents semblent manquer des connaissances de base sur le développement des enfants; les parents croient qu'ils ont le plus d'influence sur le développement émotif de l'enfant, domaine où ils ont le moins de connaissances, malgré les apparences, les parents manquent d'assurance et éprouvent un sentiment d'insécurité face à leur rôle; les parents ne se sentent généralement pas appuyés à la naissance de leur premier enfant; et seulement 40 p. 100 des parents qui ont au moins un enfant de moins de six ans pensent que le Canada attache de l'importance à ses jeunes enfants.


(Return tabled) Question No. 422 Ms. Kirsty Duncan: With respect to nutrition in child and adolescent populations in Canada: (a) does government policy include recognition and acceptance of the principle that Canada’s children and adolescents are entitled to nutritious food (i) regardless of where they live, (ii) regardless of their family income, (iii) particularly when economic forces undermine efforts by parents and caregivers to ensure healthy eating; (b) given that the 1992 World Declaration on Nutrition, to which Canada was a signatory, states that access to nutritionally adequate and safe food is a right of each individual, what ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 422 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne la nutrition chez les enfants et les adolescents au Canada: a) la politique du gouvernement prévoit-elle la reconnaissance et l’acceptation du principe voulant que les enfants et les adolescents canadiens ont droit à des aliments nutritifs (i) peu importe l’endroit où ils vivent, (ii) peu importe leur revenu familial, (iii) particulièrement lorsque des forces économiques entravent les efforts des parents pour assurer de saines habitudes alimentaires; b) compte tenu du fait que la Déclaration mondiale sur la nutrition de 1992, dont le Canada est signataire, sti ...[+++]


I do not know if the same trends exist in the Canadian system, but the pressure to spend so much time on " hard core" academic subjects and what is on the tests is driving out professional development and classroom time for a lot of the social and emotional issues.

Je ne sais pas si une tendance semblable existe au Canada, mais aux États-Unis on exerce des pressions sur les écoles pour qu'elles consacrent beaucoup de temps aux matières de base et aux sujets qui feront l'objet d'évaluations, de sorte que l'on n'a plus de temps à consacrer au perfectionnement professionnel et aux questions de nature sociale et émotionnelle.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Emotional-development test' ->

Date index: 2022-02-05
w