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Consequence-limiting safety features
ESF's
ESFs
Economic systems engineering
Energy conservation systems engineer
Energy systems engineer
Energy systems engineering consultant
Energy systems engineering specialist
Engine air bleed system
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Engine fuel supply
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Engine fuel system
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Engineer in optomechanical systems
Engineered safeguards
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Engineered safety features
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Engineering and economic systems
Engineering of economic systems
Expert system shell
Logistics and Engineering Maintenance Management System
MIL Systems Engineering Inc.
Opto-mechanics engineer
Optomechanical engineer
Optomechanical engineering technician
Optomechanical technician
Optomechanical technologist
Optomechanical technology engineering adviser
Skeletal knowledge engineering language
Skeletal system
Technologist in optomechanical systems
VVSI Holdings Limited
Versatile Systems Engineering Inc.
Versatile Vickers Systems Inc.

Vertaling van "Engineer in optomechanical systems " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
engineer in optomechanical systems | optomechanical technology engineering adviser | optomechanical engineer | opto-mechanics engineer

ingénieur en optomécanique | ingénieur opto-mécanique | ingénieur optomécanique/ingénieure optomécanique | ingénieure opto-mécanique


optomechanical technician | technologist in optomechanical systems | optomechanical engineering technician | optomechanical technologist

technicienne en ingénierie optomécanique | technicien en ingénierie optomécanique | technicien en ingénierie optomécanique/technicienne en ingénierie optomécanique


economic systems engineering | engineering of economic systems | engineering and economic systems

ingénierie des systèmes économiques


engineered safety features | ESFs | ESF's | engineered safety systems | engineered safety feature systems | engineered safeguards | consequence-limiting safety features

systèmes de protection | dispositifs de sécurité | systèmes de sécurité | circuits de sécurité | systèmes de sauvegarde actifs | équipements de sauvegarde


engine supply line | engine fuel supply system | engine fuel system | engine fuel supply

circuit d'alimentation réacteur | circuit d'alimentation carburant réacteur | conduite d'alimentation réacteur | circuit moteur | circuit carburant réacteur | alimentation réacteur


MIL Systems Engineering Inc. [ Versatile Systems Engineering Inc. | Versatile Vickers Systems Inc. | VVSI Holdings (1983) Limited ]

MIL Systems Engineering Inc. [ Versatile Systems Engineering Inc. | Versatile Vickers Systems Inc. | VVSI Holdings (1983) Limited ]


energy conservation systems engineer | energy systems engineering consultant | energy systems engineer | energy systems engineering specialist

ingénieur procédés énergie | ingénieure procédés énergie | ingénieur procédés énergie/ingénieure procédés énergie | ingénieure d’études en systèmes énergétiques


Logistics and Engineering Maintenance Management System

Système de gestion de la maintenance technique et de la logistique


engine air bleed system [ engine bleed air system ]

circuit de prélèvement d'air réacteur


expert system shell | skeletal knowledge engineering language | skeletal system

coquille vide d'un système expert | générateur de système expert | noyau de SE | système essentiel | système expert essentiel | système expert vide | système généré | SEE [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
1.2. As an alternative to sound measurement tests, recreational craft with inboard engine configuration or stern drive engine configuration, without integral exhaust, shall be deemed to comply with the noise requirements set out in point 1.1 if they have a Froude number of ≤ 1,1 and a Power to Displacement ratio of ≤ 40 and where the engine and exhaust system are installed in accordance with the engine manufacturer's specifications.

1.2. Outre le recours aux essais de mesure du niveau sonore, les bateaux de plaisance munis d'un moteur in-bord ou à embase arrière, sans échappement intégré, sont réputés conformes aux exigences sonores définies au point 1.1 si leur nombre de Froude est ≤ 1,1 et leur rapport puissance/déplacement est ≤ 40 et si le moteur et le système d'échappement ont été montés conformément aux spécifications du constructeur du moteur.


The application refers to an engine compartment encapsulation system which permits the reduction of heat loss after the vehicle is turned off by sealing the engine compartment and by the closing of grille openings by a radiator shutter.

La demande concerne un système d’encapsulage du compartiment moteur qui permet de réduire les pertes thermiques après l’arrêt du moteur en isolant le compartiment moteur et en obturant les ouvertures de la calandre au moyen d’un volet de radiateur.


As an alternative to sound measurement tests, recreational craft with inboard engine configuration or stern drive engine configuration, without integral exhaust, shall be deemed to comply with the noise requirements set out in point 1.1 if they have a Froude number of ≤ 1,1 and a Power to Displacement ratio of ≤ 40 and where the engine and exhaust system are installed in accordance with the engine manufacturer’s specifications.

Outre le recours aux essais de mesure du niveau sonore, les bateaux de plaisance munis d’un moteur in-bord ou à embase arrière, sans échappement intégré, sont réputés conformes aux exigences sonores définies au point 1.1 si leur nombre de Froude est ≤ 1,1 et leur rapport puissance/déplacement est ≤ 40 et si le moteur et le système d’échappement ont été montés conformément aux spécifications du constructeur du moteur.


(i) for a renewal or upgrading of an existing railcar, train-set or locomotive, when the application of Stage III A requirements would raise important technical difficulties in terms of gauge, axle load, body/chassis design or engine(s) control systems for multiple operation and, as a consequence, compromise the economic viability of the project; under the condition that the application is accompanied by an impact assessment providing a sufficient justification for the derogation and proving that the overall emission levels when compared to the ...[+++]

(i) pour le renouvellement ou l'amélioration d'un autorail, d'une rame ou d'une locomotive existants, lorsque l'application des exigences de la phase III A poserait d'importantes difficultés techniques en termes de gabarit, de charge par essieu, de conception de la carrosserie/du châssis ou de systèmes de contrôle du ou des moteurs pour une exploitation multiple et, en conséquence, compromettrait la viabilité économique du projet; à condition que l'application s'accompagne d'une analyse d'impact fournissant une justification suffisante pour la dérogation et prouvant que les niveaux d'émissions globaux seront améliorés par rapport aux mo ...[+++]


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4.4.1. Repairs to the components of an engine selected for testing over a service accumulation schedule other than the engine, emission control system or fuel system shall be performed only as a result of part failure or engine system malfunction.

4.4.1. Les composants d’un moteur choisi pour être testés dans le cadre d’un programme pour l’accumulation d’heures de fonctionnement (autres que le moteur lui-même, le système de contrôle des émissions ou le circuit d’alimentation en carburant) ne peuvent être réparés qu’en cas de défaillance d’une pièce ou de mauvais fonctionnement du moteur.


For each engine-aftertreatment system family, the manufacturer shall determine the number of hours of engine running after which the operation of the engine-after-treatment system has stabilised.

Pour chaque famille de systèmes de post-traitement, le constructeur détermine le nombre d’heures de marche du moteur à partir duquel le fonctionnement du système de post-traitement s’est stabilisé.


1.2. As an alternative to sound measurement tests, recreational craft with inboard engine configuration or stern drive engine configuration, without integral exhaust, shall be deemed to comply with these noise requirements if they have a Froude number of ≤ 1.1 and a power displacement ratio of ≤ 40 and where the engine and exhaust system are installed in accordance with the engine manufacturer's specifications.

1.2 Outre le recours aux essais de mesure de niveau sonore, les bateaux de plaisance munis d'un moteur in-bord ou mixte sans échappement intégré, sont réputés conformes à ces exigences sonores si leur nombre de Froude est ≤ 1,1 et leur rapport puissance/déplacement est ≤ 40 et si le moteur et le système d'échappement ont été montés conformément aux spécifications du fabricant du moteur.


1.2. As an alternative to sound measurement tests, recreational craft with inboard engine configuration or stern drive engine configuration, with or without integral exhaust, shall be deemed to comply with these noise requirements if they have a Froude number of ≤ 1.1 and a power displacement ratio of ≤ 40 and where the engine and exhaust system are installed in accordance with the engine manufacturer's specifications.

1. 2 Outre le recours aux essais de mesure de niveau sonore, les bateaux de plaisance munis d’un moteur in-bord ou mixte, avec ou sans échappement intégré, sont réputés conformes à ces exigences sonores si leur nombre de Froude est ≤ 1,1 et leur rapport puissance/déplacement est ≤ 40 et si le moteur et le système d’échappement ont été montés conformément aux spécifications du fabricant du moteur.


1.2. As an alternative to sound measurement tests, recreational craft with inboard engine configuration or stern drive engine configuration, without integral exhaust, shall be deemed to comply with these noise requirements if they have a Froude number of ≤ 1.1 and a power displacement ratio of ≤ 40 and where the engine and exhaust system are installed in accordance with the engine manufacturer's specifications.

1. 2 Outre le recours aux essais de mesure de niveau sonore, les bateaux de plaisance munis d’un moteur in-bord ou mixte sans échappement intégré sont réputés conformes à ces exigences sonores si leur nombre de Froude est ≤ 1,1 et leur rapport puissance/déplacement est ≤ 40 et si le moteur et le système d’échappement ont été montés conformément aux spécifications du fabricant du moteur.


3.1.5. an engine air inlet system presenting an air inlet restriction within ± 300 Pa (30 mm H2O) of the upper limit for the engine operating condition which results in maximum air flow, as established by the engine manufacturer for an air cleaner, for the engine being tested.

3.1.5. un système d'amenée d'air d'admission au moteur engendrant une perte de charge de l'air d'admission se situant à ± 300 Pa (30 mm H2O) de la valeur limite supérieure pour les conditions de fonctionnement du moteur correspondant au débit d'air maximal, telle qu'elle est spécifiée par le constructeur du moteur pour un filtre à air propre, pour le moteur à l'essai.


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