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Annual leave
Career development leave
Court attendance leave
Court leave
Daily rest period
Development leave
Entry and leaving
Entry permit
Jury and witness duty leave
Jury duty leave
Jury leave
Leave
Leave for development purposes
Leave on social grounds
Leave to enter
MRJE
Multi-leaving remote job entry
Paid leave
Professional improvement leave
Refusal of entry
Refusal of leave to enter
Rest period
Skill development leave

Traduction de «Entry and leaving » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous




refusal of entry | refusal of leave to enter

non-admission | refus d'admission | refus d'entrée


device situated at the leaving end of a section to release the entry signal

jeu de block final | jeu de block terminus | jeu final | jeu terminus




multi-leaving remote job entry | MRJE

télésoumission de travaux avec imbrication


rest period [ daily rest period | leave ]

temps de repos [ congé ]


paid leave [ annual leave ]

congé payé [ congé annuel ]


jury leave [ court leave | court attendance leave | jury duty leave | jury and witness duty leave ]

congé pour fonctions judiciaires [ congé de fonctions judiciaires | congé de service judiciaire | congé pour comparution ]


career development leave [ development leave | leave for development purposes | skill development leave | professional improvement leave ]

congé de perfectionnement [ congé de promotion professionnelle | congé de perfectionnement professionnel ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(c) a foreign national who is subject to a removal order issued on their arrival at a port of entry and leaves Canada immediately;

c) l’étranger à l’encontre duquel une mesure de renvoi est prise à son arrivée à un point d’entrée et qui quitte le Canada sans délai;


(c) a foreign national who is subject to a removal order issued on their arrival at a port of entry and leaves Canada immediately;

c) l’étranger à l’encontre duquel une mesure de renvoi est prise à son arrivée à un point d’entrée et qui quitte le Canada sans délai;


(a) a determination is made that the person has a right to enter Canada, or is authorized to enter Canada as a temporary resident or permanent resident, the person is authorized to leave the port of entry at which the examination takes place and the person leaves the port of entry;

a) une décision est rendue selon laquelle la personne a le droit d’entrer au Canada ou est autorisée à entrer au Canada à titre de résident temporaire ou de résident permanent, la personne est autorisée à quitter le point d’entrée et quitte effectivement le point d’entrée;


33. Expresses concern at the Court's finding that the general accounting software used by the Agency makes it possible to amend entries without leaving an audit trail, and that the Agency has not established a system for recording invoices that ensures the accuracy of the financial information in the final accounts;

33. se dit préoccupé par l'observation de la Cour, selon laquelle le logiciel de comptabilité générale utilisé par l'Agence permet de modifier les écritures sans laisser de piste d'audit et l'Agence n'a pas mis en place un système d'enregistrement des factures qui garantit l'exactitude des informations financières figurant dans les comptes définitifs;


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33. Expresses concern at the Court's finding that the general accounting software used by the Agency makes it possible to amend entries without leaving an audit trail, and that the Agency has not established a system for recording invoices that ensures the accuracy of the financial information in the final accounts;

33. se dit préoccupé par l'observation de la Cour des comptes, selon laquelle le logiciel de comptabilité générale utilisé par l'Agence permet de modifier les écritures sans laisser de piste d'audit et l'Agence n'a pas mis en place un système d'enregistrement des factures qui garantit l'exactitude des informations financières figurant dans les comptes définitifs;


(Return tabled) Question No. 374 Ms. Kirsty Duncan: With respect to veterans, Canadian Forces (CF) members and their mental health needs: (a) what are the 31 recommendations regarding post-traumatic stress disorder (PTSD) made in 2002 by the Ombudsman for the Department of National Defence and the Canadian Forces, Mr. André Marin, listing for each recommendation (i) whether it is unfulfilled, partly fulfilled, or completed, (ii) any action taken to date; (b) what are the nine highlighted recommendations in the second follow-up report, made in 2008 by the Interim Ombudsman for the Department of National Defence and the Canadian Forces, M ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 374 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne les anciens combattants, les membres des Forces canadiennes (FC) et leurs besoins de santé mentale: a) quelles sont les 31 recommandations concernant le trouble de stress post-traumatique (TSPT) qui ont été faites en 2002 par l’Ombudsman du ministère de la Défense nationale et des Forces canadiennes, M. André Marin, en indiquant, pour chaque recommandation (i) si on y a donné suite au complet, en partie, ou pas du tout, (ii) les mesures prises à ce jour; b) quelles sont les neuf recommandations qui sont mises en relief dans le deuxième rapport de suivi et qui ont été faites en 2008 par l’Ombudsman intérimaire du ministère de la Défense nationale et des Forces can ...[+++]


The measures foreseen create a minimum basis of protection for all workers in the Union, leaving the Member States the option of keeping or adopting more favourable provisions. Moreover, its implementation cannot be used to justify any regression of the (possibly more favourable) provisions that apply in each Member State before its entry into force.

Les mesures envisagées prévoient un minimum de protection pour tous les travailleurs de l'Union européenne, tout en laissant aux États membres l'option de maintenir ou d'adopter des dispositions plus favorables. De plus, l'application de cette directive ne peut servir à justifier une éventuelle régression au niveau des dispositions (peut-être plus favorables) appliquées dans chaque État membre avant l'entrée en vigueur de la directive.


11. Calls on the Member States to put forward specific measures to combat inequalities between women and men caused by interrupted patterns of employment resulting in particular from maternity leave or leave to care for dependants and to reduce their negative effects on careers, wages and pension entitlements and to work towards gender-neutral wages and pensions; calls on the Commission to find appropriate means to combat the gender segregation of the labour market and to facilitate women’s entry ...[+++]

11. demande aux États membres de proposer des mesures spécifiques pour combattre les inégalités entre les hommes et les femmes qui sont liées aux interruptions dans l'emploi, notamment pour cause de maternité ou de soins aux personnes dépendantes, et de réduire leurs effets négatifs sur les carrières, les salaires et les droits à la retraite, mais aussi de veiller à ce que les salaires et les pensions soient identiques pour les hommes et les femmes; invite la Commission à trouver des moyens appropriés pour lutter contre la ségrégatio ...[+++]


11. Calls on the Member States to propose specific measures to combat inequalities between women and men caused by interrupted patterns of employment resulting, in particular, from maternity leave or leave to care for dependants and to reduce their negative effects on careers, wages and pension entitlements, and to work towards gender-neutral wages and pensions; calls on the Commission to find appropriate means to combat the gender segregation of the labour market and to facilitate women's entry ...[+++]

11. demande aux États membres de proposer des mesures spécifiques pour combattre les inégalités entre les hommes et les femmes qui sont liées aux interruptions dans l'emploi, notamment pour cause de maternité ou de soins aux personnes dépendantes, et de réduire leurs effets négatifs sur les carrières, les salaires et les droits à la retraite, mais aussi de veiller à ce que les salaires et les pensions soient identiques pour les hommes et les femmes; invite la Commission à trouver des moyens appropriés pour lutter contre la ségrégatio ...[+++]


Leave the Canadian Transportation Agency with the task of ensuring the safety of the new entries and new airlines, but leave the monopoly issues that require the protection of the travelling public to the Competition Bureau.

Confions à l'Agence des transports du Canada la tâche de veiller à la sécurité des nouvelles entreprises et des nouvelles lignes aériennes, mais laissons au Bureau de la concurrence les questions liées aux monopoles nécessitant la protection du public.




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'Entry and leaving' ->

Date index: 2022-10-07
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