42. Stresses the importance of skills and training and
the role played by geologists, engineers, miners and other personnel; calls on the Commission and the Member States to engage in a close dialogue with the social partners, academia and industry in this context; calls on the Commission to identify the need for, and availability of, train
ed personnel in the field of RM RD, extraction, refining, processing and recycling by 2012 and to share the findings with the European Parliament; calls on the Commission and Member States, in co
...[+++]llaboration with industry and academia, to support education on RM via the establishment of special university programmes and scholarships; further supports, in this context, exchange programmes in this field such as the Erasmus Mundus Minerals and Environmental Programme; 42. souligne l'importance des qualifications et de la formation et le rôle joué par les géologues, les ingénieurs, les mineurs et les autres travailleurs; demande à la Commission et aux États membres de nouer, dans ce contexte, un dialogue étroit avec les partenaires sociaux, le monde universitaire et le secteur; demande à la Commission de déterminer, d'ici à 2012, les besoins en personnel qualifié et leur disponibilité
dans les domaines de la recherche et du développement, de l'extraction, du raffinage, de la transformation et du recyclage des matières premières, et de lui communiquer ses conclusions; demande à la Commission et aux É
...[+++]tats membres de soutenir, en collaboration avec le secteur et le monde universitaire, l'éducation concernant les matières premières par la création de programmes et de bourses universitaires spécifiques; soutient, à cet égard, les programmes d'échange existant dans ce domaine, tels que le programme Erasmus Mundus sur les minéraux et l'environnement;