Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
73
88
Bill
Common form drafting
Deed prepared in draft form
Draft act
Draft diverter
Draft hood
Draft of an act
Draft of an ordinance
Draft ordinance
Draft payable at sight
Draft regulator
Draught diverter
Draught hood
Draught regulator
Form drafting
Initiative in the form of a specific draft
Message Drafting Form
Narrate pre-drafted texts
Perform pre-drafted texts
Popular initiative in the form of a draft proposal
Popular initiative in the form of a specific draft
Read pre-drafted texts
Recite pre-drafted texts
SD
Sight draft

Traduction de «Form drafting » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous




popular initiative in the form of a draft proposal | popular initiative in the form of a specific draft | initiative in the form of a specific draft

initiative populaire revêtant la forme d'un projet rédigé | initiative populaire présentée sous la forme d’un projet rédigé | initiative populaire présentée sous forme de projet rédigé de toutes pièces | initiative revêtant la forme d'un projet rédigé






perform pre-drafted texts | recite pre-drafted texts | narrate pre-drafted texts | read pre-drafted texts

lire des textes pré-rédigés


draft diverter | draft hood | draft regulator | draught diverter | draught hood | draught regulator

coupe-tirage | limiteur de tirage | régulateur de tirage | stabilisateur de dépression | stabilisateur de tirage


draft payable at sight | sight draft | SD [Abbr.]

traite à vue | traite payable à vue




draft ordinance | draft of an ordinance

projet d'ordonnance
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In drafting each legislative proposal, legislative counsel act on Members’ clear, written instructions about the purposes and objectives of the proposed legislation and ensure that draft bills are acceptable in terms of their form and compliance with legislative and parliamentary conventions.

Pour rédiger une proposition législative, le conseiller législatif utilise les instructions écrites précises des députés quant aux motifs et objectifs de la loi proposée, et il s’assure que le projet de loi est d’une forme acceptable et qu’il respecte les conventions législatives et parlementaires.


(Return tabled) Question No. 121 Mr. Ted Hsu: With regard to the implementation of the Foreign Account Tax Compliance Act (FATCA): (a) what steps has Canada undertaken to complete an Inter-Governmental Agreement (IGA) with the United States; (b) with what type of legal instrument will the government enact a FATCA implementation agreement; (c) will the government bring an IGA before Parliament and, if so, in what form; (d) what steps are in place to ensure parliamentary review of an IGA; (e) what studies have been undertaken as to whether an IGA can be implemented as an interpretation of the existing double tax treaty; (f) in what wa ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 121 M. Ted Hsu: En ce qui concerne la mise en œuvre de la Foreign Account Tax Compliance Act (FATCA): a) quelles mesures le Canada a-t-il prises pour conclure un accord intergouvernemental avec les États-Unis; b) avec quel type d’instrument juridique le gouvernement appliquera-t-il l’accord sur la FATCA; c) le gouvernement présentera-t-il un accord intergouvernemental au Parlement et, le cas échéant, quelle forme prendra cet accord; d) quelles dispositions sont en place pour s’assurer que le Parlement étudiera un accord intergouvernemental; e) quelles études ont été entreprises pour déterminer si u ...[+++]


2. Specifications on the form and content of draft budgetary plans.

2. Orientations relatives au format et au contenu des projets de plans budgétaires.


The standard notification form is not meant to replace the notified draft measure, but it should enable the Commission and the national regulatory authorities of other Member States to verify that the notified draft measure does indeed contain, by reference to the information contained in the standard notification form, all the information needed for the Commission to carry out its tasks under Article 7 of Directive 2002/21/EC within the time frame set therein.

Le formulaire de notification standard n’est pas destiné à remplacer le projet de mesure notifié, mais doit permettre à la Commission et aux autorités réglementaires nationales des autres États membres de vérifier que le projet de mesure notifié contient effectivement, d’après les informations fournies sur ledit formulaire, toutes les informations nécessaires afin que la Commission exerce ses fonctions conformément à l’article 7 de la directive 2002/21/CE dans les délais qui y sont indiqués.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Draft measures not falling under point 6 should be made available to the Commission by means of the standard notification form set out in Annex I. The draft measures notified should include each of the following where applicable:

Les projets de mesure ne relevant pas du point 6 sont mis à la disposition de la Commission à l’aide du formulaire de notification standard figurant à l’annexe I. Les projets de mesure notifiés contiennent, le cas échéant, les éléments suivants:


In order to increase transparency on a notified draft measure and to facilitate the exchange of information about such measures between national regulatory authorities both the standard and the short notification forms should contain a summarised description of the main elements of the notified draft measure.

En vue d’accroître la transparence sur un projet de mesure notifié et de faciliter l’échange d’information sur les projets de mesure entre autorités réglementaires nationale, les formulaires de notification standard et abrégé doivent comporter une description synthétique des principaux éléments du projet de mesure notifié.


In 1976, federal and provincial officials with a responsibility for human rights came together to form a committee which assisted governments to respond to the UN Working Group drafting the Convention.[88] In 1982, a federal-provincial-territorial Working Group was established to review the progress achieved in drafting the Convention and to provide advice to the Canadian delegation.

En 1976, des fonctionnaires fédéraux et provinciaux responsables des droits de la personne se sont réunis afin de former un comité chargé d’aider les gouvernements à répondre au groupe de travail de l’ONU s’occupant de la rédaction de la Convention[88]. En 1982, un groupe de travail fédéral-provincial-territorial a été créé afin d’examiner les progrès accomplis sur le plan de la rédaction de la Convention et de donner des conseils à la délégation canadienne.


Although NGOs were involved from the beginning of the drafting process for the Convention,[73] they did not play a significant role until 1984, at which time they joined together to form the Informal Ad Hoc NGO Group for the Drafting of the Convention on the Rights of the Child (“NGO Group”), led by Defence for Children International, an NGO based in Geneva.

Dès le départ, les ONG ont participé au processus de rédaction de la Convention[73], mais elles n’ont pas joué de rôle important avant 1984, lorsqu’elles ont formé le Groupe spécial des ONGchargé de la rédaction de la convention relative aux droits de l’enfant (Groupe des ONG), dirigé par Défense des enfants - International, une ONG de Genève.


The standstill period is extended to 4 months for drafts in the form of a voluntary agreement and for 6 months for all others where the Commission delivers a detailed opinion indicating that the draft may impede the free movement of goods.

La période de statu quo s'élargit à 4 mois, pour les projets ayant la forme d'un accord volontaire, et à 6 mois pour tout autre projet, lorsque les États membres et/ou la Commission émettent un avis circonstancié indiquant que le projet pourrait entraver la libre circulation des marchandises.


DRAFT COMMISSION DIRECTIVES ON - MOBILE AND PERSONAL COMMUNICATIONS - IMPLEMENTATION OF FULL COMPETITION IN TELECOMMUNICATIONS MARKETS The Council held a wide-ranging exchange of views on the above draft Directives based on Article 90(3) of the Treaty; it then adopted the following conclusions: "The COUNCIL - NOTES that the Commission requested, on 3 August 1995, any comments from the Council on the draft Commission Directive amending Directive 90/388/EEC as regards mobile and personal communications; sent the President-in-Office of the Council, on 29 September 1995, the draft Commissio ...[+++]

PROJETS DE DIRECTIVES DE LA COMMISSION CONCERNANT - LES COMMUNICATIONS MOBILES ET PERSONNELLES - L'OUVERTURE COMPLETE DU MARCHE DES TELECOMMUNICATIONS A LA CONCURRENCE Le Conseil a eu un large échange de vues sur les projets de directives sus- mentionnées, basées sur l'article 90-3 du Traité; il a ensuite adopté les conclusions suivantes : "Le CONSEIL, - PREND NOTE de ce que la Commission, a demandé, en date du 3 août 1995, les observations éventuelles du Conseil sur le projet de directive de la Commission modifiant la directive 90/388/CEE en ce qui concerne les communications mobiles et personnelles; a envoyé au Président en exercice du Conseil, en date du 29 septembre 1995, le projet de directive de la Commission modifiant la directive ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Form drafting' ->

Date index: 2021-01-12
w