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Free exercise
Free play exercise
Free standing exercises
Free standing glasshouse
Free standing greenhouse
Free standing mast
Free standing tower
Free-growing tree
Free-standing case
Free-standing health center
Free-standing microphone
Free-standing showcase
Free-standing tank
Free-standing tower
Free-standing tree
Freestanding tower
Hand-held free weight exerciser
Rigid tower
Self-standing tank
Self-supporting tank
Self-supporting tower
Stand microphone
Standing case
Structural tank

Vertaling van "Free standing exercises " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
free standing exercises [ free exercise ]

exercices à mains libres


free standing tower [ free-standing tower | freestanding tower | free standing mast | self-supporting tower | rigid tower ]

mât autoporteur [ pylône autoporteur | pylône rigide | pylône sans hauban ]


free-standing case [ standing case | free-standing showcase ]

vitrine autoportante


free standing greenhouse | free standing glasshouse

serre autonome | serre autostable




Hand-held free weight exerciser

appareil d’exercice à poids libre à main


structural tank | self-supporting tank | self-standing tank | free-standing tank

cuve autoporteuse | citerne autoporteuse | sphère autoporteuse


free-standing microphone | stand microphone

microphone sur pied




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Standing committees are free to initiate any studies in the exercise of their mandate and may conduct their proceedings as they see fit, provided that they do not exceed the authority vested in them by the House.

Les comités permanents sont libres d’initier toute étude dans le cadre de l’exercice de leur mandat et de mener leurs délibérations à leur guise en autant qu’ils n’outrepassent pas les pouvoirs dont ils sont investis par la Chambre.


L. whereas extortion, racketeering and usury are among the ways in which organised criminals infiltrate the legal economy, severely distorting any form of free market and curtailing the rights of citizens, entrepreneurs, workers and professionals; whereas, as was shown by the 2008 Commission-funded Transcrime study entitled ‘Study on Extortion Racketeering: the Need for an Instrument to Combat Activities of Organised Crime’, this phenomenon is assuming alarming proportions in at least half of the EU Member States and exists on a significant scale in the other half; whereas the spread of extortion racketeering ...[+++]

L. considérant que l'extorsion, le racket et l'usure figurent parmi les méthodes permettant aux organisations criminelles d'infiltrer l'économie légale, altérant gravement toute forme de libre marché et réduisant les droits des citoyens, des entrepreneurs, des travailleurs et autres professionnels; que l'étude réalisée en 2008 par Transcrime et financée par la Commission, intitulée «Studio sul racket estorsivo: la necessità di uno strumento per contrastare le attività del crimine organizzato », indique que ce phénomène prend une ampleur alarmante dans au moins la moitié des États membres de l'Union européenne et s'est largement implant ...[+++]


We stand here to restate that there cannot and will not be impunity for those guilty of committing crimes against humanity, and we will continue to stand with the Iranian people as they exercise their right to free speech and peaceful protest for freedom and democracy.

Nous sommes ici pour rappeler que les coupables de crimes contre l’humanité ne pourront jouir et ne jouiront de l’impunité et nous continuerons de soutenir le peuple iranien étant donné qu’il exerce son droit à la liberté de parole et à la manifestation pacifique en faveur de la liberté et de la démocratie.


39. Categorically rejects any violence, intimidation or threat that may interfere with the free exercise of the journalistic profession; calls, therefore, on all states to uphold and protect the right to freedom of opinion and expression, and reiterates its solidarity with journalists – including those within the EU – who are attacked for standing firm and exercising this right freely;

39. rejette absolument toute violence, toute intimidation ou toute menace de nature à restreindre le libre exercice de la profession de journaliste, demande, par voie de conséquence, à tous les États de respecter et de protéger le droit à la liberté d'opinion et d'expression et réitère sa solidarité à l'égard des journalistes qui, même sur le territoire de l'Union européenne, sont victimes d'attentats parce qu'ils ne se soumettent pas et exercent librement ce droit;


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39. Categorically rejects any violence, intimidation or threat that may interfere with the free exercise of the journalistic profession; calls, therefore, on all states to uphold and protect the right to freedom of opinion and expression, and reiterates its solidarity with journalists – including those within the EU – who are attacked for standing firm and exercising this right freely;

39. rejette absolument toute violence, toute intimidation ou toute menace de nature à restreindre le libre exercice de la profession de journaliste, demande, par voie de conséquence, à tous les États de respecter et de protéger le droit à la liberté d'opinion et d'expression et réitère sa solidarité à l'égard des journalistes qui, même sur le territoire de l'Union européenne, sont victimes d'attentats parce qu'ils ne se soumettent pas et exercent librement ce droit;


40. Categorically rejects any violence, intimidation or threat that may interfere with the free exercise of the journalistic profession; calls, therefore, on all states to uphold and protect the right to freedom of opinion and expression, and reiterates its solidarity with journalists – including those within the EU – who are attacked for standing firm and exercising this right freely;

40. rejette absolument toute violence, toute intimidation ou toute menace de nature à restreindre le libre exercice de la profession de journaliste, demande, par voie de conséquence, à tous les États de respecter et de protéger le droit à la liberté d'opinion et d'expression et réitère sa solidarité à l'égard des journalistes qui, même sur le territoire de l'Union européenne, sont victimes d'attentats parce qu'ils ne se soumettent pas et exercent librement ce droit;


Under Community law as it now stands [21], third country nationals do not benefit from free movement of workers, although if they are family members of an EU national who has exercised his or her right to free movement (the latter is referred to in this Communication as an "EU migrant worker") they have the right to reside and work in the Member State where the EU migrant worker is employed.

Selon le droit communautaire actuel [21], les ressortissant de pays tiers ne bénéficient pas de la liberté de circulation des travailleurs, bien que s'ils sont des membres de la famille d'un citoyen de l'UE qui a exercé son droit de libre circulation (appelé dans la présente Communication un "travailleur migrant de l'UE"), ils ont le droit de résider et de travailler dans l'État membre dans lequel le travailleur migrant de l'UE est employé.


Under Community law as it now stands [21], third country nationals do not benefit from free movement of workers, although if they are family members of an EU national who has exercised his or her right to free movement (the latter is referred to in this Communication as an "EU migrant worker") they have the right to reside and work in the Member State where the EU migrant worker is employed.

Selon le droit communautaire actuel [21], les ressortissant de pays tiers ne bénéficient pas de la liberté de circulation des travailleurs, bien que s'ils sont des membres de la famille d'un citoyen de l'UE qui a exercé son droit de libre circulation (appelé dans la présente Communication un "travailleur migrant de l'UE"), ils ont le droit de résider et de travailler dans l'État membre dans lequel le travailleur migrant de l'UE est employé.


As regards content, the proposal makes it easier for the citizens concerned to exercice their right to vote and to stand as a candidate and is based on the following ideas: * a minimal regulation avoiding any harmonisation of the national systems, * the principle of non-discrimination between nationals and non- nationals, * the principle of free choice as to the Member State in which they exercise their right to vote or to stand as a candidate, * the exclusion of double voting and double standing ...[+++]

Quant au fond, la proposition de la Commission vise à faciliter aux citoyens intéressés l'exercice de ces droits et se base sur les orientations politiques suivantes: * une réglementation minimale qui s'abstient de toute harmonisation des régimes nationaux, * le principe de non-discrimination entre nationaux et non-nationaux * le principe du libre choix des citoyens de l'Union relatif à l'Etat membre du lieu de vote ou de candidature, * l'interdiction du double vote et de la double candidature, et * la "reconnaissance mutuelle" des régimes d'incapacité et d'inéligibilité.


MPs need the ability to voice and promote the concerns of their constituents - to truly represent their people; (c) determine recommendations addressing democratic accountability which could be through such measures as (1) having free votes; (2) giving standing committees legitimate authority to exercise thorough examination of government policies; legislative proposals; fiscal measures and, providing parliamentarians with a forum and mechanism to introduce legitimate concerns and ideas of Canadians.

Les députés doivent pouvoir exprimer et défendre les intérêts de leurs électeurs et les représenter véritablement; c) formuler des recommandations sur l'obligation démocratique de rendre des comptes, ce qui pourrait prendre diverses formes : 1) tenir des votes libres; 2) donner aux comités permanents le pouvoir légitime de faire un examen attentif des politiques gouvernementales, des propositions législatives, des mesures financières, et donner aux parlementaires un forum et un mécanisme pour présenter les préoccupations et les sugg ...[+++]




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Date index: 2021-03-14
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