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Generic promotion
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Generics
No frills product
No name brand
No-name product
Non-proprietary medicinal product
Unbranded product

Vertaling van "Generic promotion " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


generic | generic drug | generic medicament | generic medicinal product | generic medicine | generic pharmaceutical | generic pharmaceutical product | non-proprietary medicinal product

générique | médicament générique | produit pharmaceutique générique


generic products promotion

promotion des marques sans nom


generic market promotion

promotion commerciale collective [ promotion commerciale compensée ]


generic monitoring program | generic virus detection software | generic antiviral | generic AV tool

antivirus générique


generic data quality assessment framework | generic assessment framework | generic framework

cadre générique d'évaluation de la qualité des données | cadre générique | cadre d'évaluation générique




generic products | generics

produits banalisés | produits blancs


generic drug [ generic medicine ]

médicament générique


generic product | generic | unbranded product | brand-free product | no-name product | no frills product | no name brand

produit générique | produit sans marque | produit blanc
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Of course, you cannot promote a specific product without generically promoting the category of products.

On sait bien sûr qu'on ne peut pas promouvoir un produit précis sans promouvoir tous les produits de cette catégorie.


If we have a generic promotion campaign and if we promote the exportation of our ornamental plants, the potential is enormous.

On peut dire que si on fait la promotion générique et qu'on encourage l'exportation de nos végétaux d'ornement, les possibilités sont énormes.


We are responsible for generic promotion in Canada, meaning not only the promotion of milk, but also the promotion of dairy products, such as cheese, yogourt and butter.

Nous sommes responsables de la promotion générique au Canada, c'est-à-dire de la promotion non seulement du lait, mais aussi des produits laitiers, comme le fromage, les yogourts et le beurre.


31. Stresses that, as regards private brands, it is vital to seek a balance between generic promotion and brand promotion that will help to make promotional campaigns in third countries more effective; supports the Commission’s view that brand names can have a leveraging effect on this type of activity, where it is natural to complement generic promotion by bringing together economic players through the promotion of products and brands, thus having a greater impact on importers and consequently on consumers; considers, further, that including private brands in promotion activities will result in businesses being more interested in part ...[+++]

31. souligne que, en ce qui concerne les marques privées, il est indispensable de rechercher un équilibre entre la promotion générique et celle des marques afin de contribuer à renforcer l'efficacité des campagnes de promotion dans les pays tiers; se rallie à l'avis de la Commission selon lequel les marques ont un effet de levier dans ce type d'activités pour lesquelles il est logique de compléter la promotion générique par l'établissement de liens avec les opérateurs économiques à travers la promotion de produits et de marques, ce qui permet d'influer davantage sur les importateurs et, ainsi, sur les consommateurs; estime, de plus, qu ...[+++]


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31. Stresses that, as regards private brands, it is vital to seek a balance between generic promotion and brand promotion that will help to make promotional campaigns in third countries more effective; supports the Commission’s view that brand names can have a leveraging effect on this type of activity, where it is natural to complement generic promotion by bringing together economic players through the promotion of products and brands, thus having a greater impact on importers and consequently on consumers; considers, further, that including private brands in promotion activities will result in businesses being more interested in part ...[+++]

31. souligne que, en ce qui concerne les marques privées, il est indispensable de rechercher un équilibre entre la promotion générique et celle des marques afin de contribuer à renforcer l'efficacité des campagnes de promotion dans les pays tiers; se rallie à l'avis de la Commission selon lequel les marques ont un effet de levier dans ce type d'activités pour lesquelles il est logique de compléter la promotion générique par l'établissement de liens avec les opérateurs économiques à travers la promotion de produits et de marques, ce qui permet d'influer davantage sur les importateurs et, ainsi, sur les consommateurs; estime, de plus, qu ...[+++]


31. Stresses that, as regards private brands, it is vital to seek a balance between generic promotion and brand promotion that will help to make promotional campaigns in third countries more effective; supports the Commission’s view that brand names can have a leveraging effect on this type of activity, where it is natural to complement generic promotion by bringing together economic players through the promotion of products and brands, thus having a greater impact on importers and consequently on consumers; considers, further, that including private brands in promotion activities will result in businesses being more interested in part ...[+++]

31. souligne que, en ce qui concerne les marques privées, il est indispensable de rechercher un équilibre entre la promotion générique et celle des marques afin de contribuer à renforcer l'efficacité des campagnes de promotion dans les pays tiers; se rallie à l'avis de la Commission selon lequel les marques ont un effet de levier dans ce type d'activités pour lesquelles il est logique de compléter la promotion générique par l'établissement de liens avec les opérateurs économiques à travers la promotion de produits et de marques, ce qui permet d'influer davantage sur les importateurs et, ainsi, sur les consommateurs; estime, de plus, qu ...[+++]


Secondly, while the proposed increase in funding to 60%, and to 70% for fruit and vegetable promotion would be very welcome in the current economic environment, realistically, the incentive to expand generic promotion may be limited as contributors and non-contributors alike will benefit from the programmes.

Secondly, while the proposed increase in funding to 60%, and to 70% for fruit and vegetable promotion, would be very welcome in the current economic environment, realistically the incentive to expand generic promotion may be limited as contributors and non-contributors alike will benefit from the programmes.


The French, Irish and British food promotion agencies are currently conducting a joint generic promotional campaign to increase lamb consumption in France.

Les agences de promotion de l'alimentation irlandaise, française et britannique mènent conjointement, en ce moment même, une campagne de promotion générique visant à accroître la consommation d'agneau en France.


However, even in the case of generic promotion activities, which do not refer to the origin of the product and therefore guarantee formal equality of treatment, it appears that at the practical level such promotion and advertising activities will favour national specialisations, needs and short-comings.

Cependant, même dans le cas des activités de promotion générique, qui ne se réfèrent pas à l'origine du produit et garantissent de ce fait une égalité formelle de traitement, il s'avère dans la pratique que la promotion et la réclame favorisent les domaines de spécialisation nationaux en tentant de répondre à leurs besoins et de remédier à leurs insuffisances.


The Commission will shortly adopt detailed implementing rules for this Regulation which unlike the former ad hoc measures for olive oil and flax will allow generic promotion campaigns for all kinds of agricultural products and thus represents an important step forward.

Ces règles qui, contrairement aux mesures ponctuelles décidées jusqu'ici pour l'huile d'olives et le lin, permettent de lancer des campagnes de promotion par thème sur tous les produits agricoles, constituent un progrès important.


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